Annons:
Etikettallmänt
Läst 956 ggr
[freeatlast]
2017-12-25 03:40

Problem med makens syskon

Min sambo, som jag gifte mig med för några månader sen är den bästa jag vet. Han är min stora kärlek och den jag vill dela allt med. MEN, hans syster avskyr mig och har gjort det under nästan hela det här året. Hon har skrivit elaka sms med skitsnack om mig till min sambo (alltså hennes bror), hon har ignorerat mig då vi träffats, hon ignorerade alla i min släkt på bröllopet, hon har inte brytt sig ett dugg heller om vårt barn som föddes i början av -17 och som hon är fadder till… På bröllopet hade vi en minnestavla där alla gäster fick skriva en hälsning till brudparet, då skrev hon bara stort och tydligt "Grattis bror! "- inget till mig. Anledningen till att jag skriver här nu är för att jag (som verkligen inte vet varför hon beter sig såhär eller vet vad jag möjligen kan ha gjort för fel) skrev till henne för några veckor sen och bad att vad som än hänt så kan vi väl lägga det bakom oss. Jag kröp alltså till korset trots att jag inte är den som betett mig illa. Nu bör jag lägga till att jag haft en rent ut sagt jävlig uppväxt med mycket bråk hemma, mobbad i skolan genom sammanlagt 8 år, jag har varit väldigt sjuk i ätstörningar och drabbats av depressioner i samband med dessa. Efter förlossningen nu i år blev det en dipp igen och det var i samband med när hans syster fick veta det som hon började såhär. På grund av allt jag varit med om så har allt med hans syster satt sig djupt och jag har mått så jävla dåligt. Klandrat mig själv extremt mycket. För en vecka sen (fick jag veta ikväll) så skrev min sambo till sin syster att han ville att det skulle bli bättre mellan oss och att han tyckte hon borde be mig om ursäkt… Nu kommer vi till anledningen att jag skriver här just inatt. För några timmar sen skrev hon ett nytt sms till min sambo och klargjorde väldigt tydligt att hon inte ville be om ursäkt annat än i absoluta nödfall och för hans skull - inte min. Dessutom skulle det isåfall vara en ursäkt hon inte menade, skrev hon rent ut. Sen gick hon vidare med att tillägga att jag inte vill att han ska träffa sin syster och att hans familj (mamma, pappa och syster) däremot alltid ställer upp för honom. Jag kan säga att jag har ALDRIG sagt att han inte får träffa henne eller övrig familj, ALDRIG! Jag har tvärtom varit supernoga med att säga att om han vill hitta på nåt/träffa dem är det fritt fram och självklart inga problem. Det gjorde också ont i mig att hon insinuerade att jag inte ställer upp för min älskade sambo, för jag gör ALLT för honom. Är så jävla ledsen och nere nu, känns skit med alltihop och vi hade en sån härlig julafton och sen förstördes allt ikväll. Finns det nån som har några råd om vad få den jag ska ta mig till? Ni får ursäkta mitt många och kanske röriga inlägg.

Annons:
[freeatlast]
2017-12-25 03:41
#1

* "mitt långa inlägg"ska det stå.

[Rhonda]
2017-12-25 08:41
#2

Vad jobbigt för dig lilla gumman. ❤️

Surpan
2017-12-25 10:19
#3

Jag tror du bara bör försöka acceptera henne. Skittrist såklart men att kräva en ursäkt lär inte göra situationen bättre. Alla gillar inte att mingla runt bland främmande människor på ett bröllop och alla gillar inte barn. Berättade ni för henne vilka förväntningar ni hade på henne när ni frågade om hon ville vara fadder? Om ni inte har pratat om det så är det väl bara så att ni har olika syn på fadderskapet. Att hon skrev "Grattis bror" i gästboken känns som en liten sak att hänga upp sig på. Hon gratulerar ju honom för att han gift sig med dig. Hon kanske är klumpig och ni är olika men tyvärr väljer man inte sin familj.

/Surpan

Bill&Bull
2017-12-25 19:57
#4

Hur var deras relation innan du kom in i bilden?

||My Love For Animals Is Immortal||

annia1
2017-12-25 22:39
#5

freeatlast hoppas du inte tar illa upp av det jag skriver för jag menar inget illa. 

Du skriver att hon började så här efter hon fått reda på att du mådde dåligt efter att du fått barn. Så var det nåt speciellt som hände under tiden du mådde dåligt. Var det tex så att hon ville komma hem till er och fick nej, endera av dig eller din man, men att hon där och då inte fick reda på att hon nekades för att du mådde dåligt. Utan där och då bara fick en vit lögn typ att ni ville vara för er själva eller nåt. Så det kan vara så att hon blev sur för att ni ljög för henne. Kan nog finnas andra anledningar också, men du har en rätt specifik tidpunkt när det ändrades så där nånstans finns nog orsaken.

Men det finns ju också människor som inte kan hantera att ha kontakt med personer som mått dåligt som du gjorde och då vänder det till nåt negativt. Så att när hon fick reda på att du mått dåligt då inte klarar av det.

Vad du kan göra är egentligen inte så där jättemycket. Du kan försöka få till ett samtal bara mellan dig och hon och där du verkligen säger till henne att hon talar om varför hon ändrat sig. Men du måste i så fall vara beredd på att du verkligen får en "käftssmäll". Och när jag skriver samtal så menar jag att ni ska träffas och prata.

Din man har ju ställt upp för dig och han har sagt till henne. Det han kan göra är att säga till henne att han inte vill veta av den sortens sms längre. Ska hon skicka sms så ska det inte finnas nånting sånt.

Eller så får du bara låta det vara.

.

Upp till toppen
Annons: