Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 2965 ggr
Zandra26
12/31/17, 9:43 AM

Han slår mig!

Det hela började med förra månaden då han nyp mig hårt i armen, han var sur för att jag hade sagt puss till en kille. 

Jag var helt blå på båda armarna och tänkte att det är mitt fel jag gick emot han och provoserade. Nu i efterhand vet jag nog att det var hans fel man gör inte sin tjej illa pgd av någon skitsak. 

Men jag älskar honom och såklart så slår han mig inte alltid.. Han är bra ibland 

Förra veckan var jag hos honom hela veckan och jag kommer inte på ordningen men detta hände: 
-Brände mig med cigg
-Satte sig över mig och slog med öppen hand (vet inte hur många slag) 
-Tog stryptag 
- Nöp mig i låren och armar även om han tyckte det var en lek så tyckte jag inte det var rätt ( vi var bland folk så dem uppfattade det nog som Lek eller som han retade mig) 
Ja det var väl det.. 

Han pratade oxå om att han mördat två personer och är med i OG och han har polis som är dålig polis med.

Hjälp 😕

Annons:
Maria
12/31/17, 9:49 AM
#1

Lämna honom och polisanmäl. 

Hör du inte hur galen hela relationen är? Läs igenom det du har skrivit och tänk dig vad du skulle svara om det var någon annan kvinna som ställde frågan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Rhonda]
12/31/17, 9:51 AM
#2

Håller med Maria! Sådant ska man ALDRIG tåla! ❤️

Jag har varit med om två sådana förhållanden men det tog lång tid innan jag kunde komma ifrån eftersom jag hade varken släkt eller vänner här i Sverige.  

Det är så skönt att vi nu har internet o kan hjälpa o stödja varandra.

OberonsMatte
12/31/17, 9:52 AM
#3

Vad skulle du själv ge för råd om det gällde din mamma, din väninna eller din dotter?

Sajtvärd Katter iFokus

Covfefe
12/31/17, 10:09 AM
#4

Mitt ex slog mig också. "Bara ibland." När mon bästa kompis fick reda på det tvingade han mig att lämna honom. Jag förstod inte varför, han var ju oftast så snäll och gullig. Det var ju bara nät jag varit dum… För några månader sen fick jag veta att han misshandlat sin nuvarande så illa att hon hamnat på sjukhus! Det är så det funkar. Först ett slag ibland. Man ursäktar med att man faktiskt har "gjort fel." Kan man ursäkta en gång blir det lättare nästa gång. Ännu lättare gången efter det. Tills det blir normalt. Tills man inte vågar eller kan lämna. Lämna nu, innan det är försent.

_Fisken
12/31/17, 10:27 AM
#5

Stick direkt från den där snubben.  Din förmåga att uppfatta vad som är kärlek och inte är störd.  Det han ger dig är inte kärlek. Han är elak mot dig och normalt sett borde du få ett flyktbeteende. Inte känna kärlek.

Jag önskar dig ett Gott Nytt År och hoppas du får en misshandelsfri helg.

RosaKatten
12/31/17, 10:33 AM
#6

Men herregud. Det där är inte kärlek. Du ska aldrig låta någon behandla dig så. Förstår att det är svårt när man har starka känslor för någon, men du måste för din egen skull ta hand om dig och omge dig med människor som behandlar dig väl. Hoppas det nya året kan bli en nystart för dig.❤️

Annons:
[SuperNaturalBeing]
12/31/17, 11:03 AM
#7

lämna! Om det inte hanslar om själcförsvar är det ALDRIG ok att göra nån annan illa. Tro mig, om du stannar kommer våldet trappas upp tills ditt liv kanske står på spel.

Sarah
1/1/18, 9:16 AM
#8

Lämna direkt. Finns inga andra alternativ. Det är bara hans fel och det kommer bara bli värre. Det blir alltid värre. Om du inte går nu är det en risk att du om en tid är isolerad från vänner och familj och sen ytterligare en i statistiken som blivit mördad av sin kille. Var inte ensam med honom när du lämnar och sök dig till en kvinnojour om du känner dig hotad.

Ikigai
1/3/18, 12:51 PM
#9

Se inte det fina med honom, se det dåliga.

Fransu
1/4/18, 7:03 PM
#10

Du MÅSTE lämna honom. Var rädd om dig!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Sjuttan
1/12/18, 5:50 PM
#11

Detta som händer mellan er, kommer att förvärras undan för undan. Kvinnor som inte lämnar ett förhållande som detta blir ofta dödade. Varje år dödas ca tjugo Kvinnor i Sverige i den här sortens Förhållande! Du behöver skaffa hjälp för att lyckas bryta med mannen. Gör detta fortast möjligt! Instämmer helt i vad Sarah skriver ovan. På. Har haft en syster som mördades i precis samma situation.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Missmagi
1/15/18, 10:11 PM
#12

Förstår din sits, har själv varit i liknande men för flera år sedan. Jag älskade verkligen människan hur sjukt det än må vara.Jag såg oxå bara de bästa sidorna. Jag tänkte inte lämna honom, aldrig men en dag gjorde han mig så illa att gränsen var nådd. Jag gjorde det bara utan att tänka. Han hotade mig med en massa skit efteråt men jag stod upp. Han skulle aldrig få röra mig igen. När jag tänker tillbaka på det idag, så var de bästa valet jag gjort. Tror man blir lite hjärntvättad av alla bra linjerna och glömmer de dåliga när man e inne i det. En människa som slår sin partner kommer ALDRIG någonsin sluta. Gå tänk inte bara gå ifrån.

ecino
1/17/18, 7:09 AM
#13

Lämna honom. Att slå någon annan är aldrig oki ett förhållande. Finns andra där ute.

Annons:
Upp till toppen
Annons: