Annons:
Etikettkänslor
Läst 1520 ggr
Duvethon
2018-01-02 12:08

Gå vidare med sitt liv

Jag undrar om det finns fler där ute som har vågat gå vidare i sitt liv. Tänker främst på er som haft dålig eller minimal relation till er familj, hur har ni vågat ta steget att gå vidare? Jag känner mig relativt begränsad i mitt liv pga dåliga hemförhållanden i misär, vill inte gå in på detaljer… Funderar starkt på att söka jobb utomlands då det känns som att jag kommer gå under. Tanken är att jobba utomlands 1-2månader innan jag går vidare med studierna, hur ska jag våga ta steget/bli motiverad när jag är så begränsad pga sjuka föräldrar?Har inget stöd alls i detta, kan tilläggas att jag är myndig. Mvh…

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
[Rhonda]
2018-01-02 12:13
#1

Ta steget. Du behöver det. ❤️

Duvethon
2018-01-02 12:19
#2

#1 Tack, jag tror nog att jag gör det… känns så ensamt bara att inte ha den basala tryggheten :(

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Loris M
2018-01-02 21:24
#3

#2 Tryggheten kan man hitta i vänner. Som tur är, väljer vi själva våra vänner, det gör vi inte med våra familjer. De som betyder mest för mig (förutom mina barn då) och som jag känner mig tryggast med är jag inte släkt med. 

Våga ta steget och sök dig till de som gör dig lycklig och med vilka du kan vara dig själv. En flytt och en ny miljö ger en alldeles ypperlig chans att göra nya bekantskaper. Lycka till! 🌺

Upp till toppen
Annons: