Annons:
Etikettsingel
Läst 1926 ggr
Embe1987
1/4/18, 1:55 PM

Singel pågrund av rädsla?

Hej,

Jag undrar om någon annan känner igen sig och hur ni tänker. Jag har varit singel i 4 år nu efter att gjort slut med mitt ex efter 7 år. Under dessa 4 år har jag dejtat många killar, middagar etc. men det har aldrig blivit seriöst och jag börjar tappa hoppet. Med vissa har det blivit seriöst och jag skulle kunnat hoppa in i förhållanden men jag har till slut backat. Jag är nu 30 år, jag har en bra karriär och jag är den enda singeln i mitt tjejgäng. Jag vet att jag ser bra ut, tränar 6 gånger i veckan och har bra värderingar. Det ligger liksom inte i att jag inte träffar någon för jag har träffat många, mest middasdejter men ändå.

Det börjar alltid på samma sätt. Jag blir intresserad, bygger upp en del, spelar svår (tyvärr) för jag vill gärna bli jagad och känna mig eftertraktad hur dumt det än låter. Efter ett tag blir det mer seriöst, då man kommer till stadiet att vara exklusiva och ta det till nästa nivå men då stänger jag av. I mitt huvud tänker jag "Jag bryr mig inte om honom" "Jag bryr mig inte om vi aldrig ses igen" "Jag klarar mig bra själv" och sen tar det slut.

Nu träffade jag en kille där de första gångerna kändes helt fantastiskt, men nu är vi där igen. Jag tror egentligen att jag skulle kunna gilla den här killen, men istället för att säga det slutar jag svara, spelar svår så han tröttnar. Och när han tröttnat tänker jag "lika bra, jag ville ändå inte ha honom".

Hur ska man våga visa att man tycker om någon? kommer det alltid vara såhär? Eller handlar det om att jag inte träffat rätt?

Annons:
Herveaux
1/4/18, 3:21 PM
#1

Vill du träffa någon ny eller känner du att du borde träffa en ny?
(Tänkte eftersom du nämner att du är den enda singeln i tjejgänget.)
Av texten att döma låter det mer som att du söker bekräftelse och inte en ny partner just nu. 

Hur slutade din tidigare relation? Var det något där som gjorde att du har svårt att visa känslor för en ny, svårt att känna tillit?
Har du kommit över ditt ex?
Att vara tillsammans i 7år och sen ha hunnit dejta "massor" av killar under 4år låter i min värld som att du kanske började dejta lite tidigt?
Detta kan såklart bara du själv avgöra då man emotionellt kan ha tappat intresset för en partner redan flera år innan det officiellt tar slut och så finns det givetvis inga regler för hur länge man "ska" vara singel innan man börjar dejta igen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: