Annons:
Etikettvänskap
Läst 2190 ggr
impo123
2018-01-05 00:11

Att ha sex med en vän

Hej, gammal skön klyscha att ha sex med en vän här. Jag och min vän har känt varandra lite mer än en ett år. Efter jag gjort slut med mitt ex (ca 3 månader sedan) så fanns min vän väldigt mycket för mig, satt uppe o prata o lyssna på mig osv. Började få intresse för honom och de visade sig att de hade han också för mig och hade haft ett tag. Men de va inte bara okej nu har vi sex för jag var inte helt säker i vad jag kände. Nu är jag de. Jag tycker om honom (inga känslor bara gillar hans närvaro). Vi håller inte på med andra o jag litar på honom i de. Nu till problemet. Han e så dålig på att höra av sig vilket han visserligen alltid varit. Men borde man inte höra av sig nån jävla gång om man e intresserad av en människa? Jag känner honom så vet alla hans brister ( de e en del) men jag har mina många brister o på nått sätt gör de bara så vi funkar väldigt bra. De enda e just de att han aldrig hör av sig. Ska jag bara vänta i typ en vecka o se om han nånsin ringer eller ska jag skippa de o bara fråga? Känns som att actions speak louder than words. Skit löjligt problem men orkar inte förstöra vår vänskap för den betyder så mycket men jag överanalyserar ALLT tom en sånhär skitsak

// jennifer

 


Annons:
Fien
2018-01-05 06:33
#1

Alltså jag förstår nog inte riktigt problemet. Du vill ha en vänskapsrelation med sex inkluderat? Men du vill att han ska vara intresserad och höra av sig? Kan ni inte bara prata med varandra och reda ut hur er relation ska se ut och vad ni kan vänta er av varandra? Han kanske inte tycker att det är en big deal att han inte ringer dig, ni har ju inte lovat varandra någonting som jag förstår det… sen är vissa personer sämre på att höra av sig än andra, oavsett hur relationen ser ut, det betyder ju dock inte att relationen är oviktig.

500
2018-01-05 08:33
#2

Känns ganska otrevligt att du trots att du kommit fram till att du endast gillar hans närvaro ändå vill att han ska fortsätta vara intresserad av dig och behandla dig på det viset. Han kanske också insåg precis som du att han inte hade några känslor för dig?

Maria
2018-01-05 09:57
#3

Om ni nu är så bra vänner som du beskriver så är det väl bara att prata om det hela.

Du sitter och väntar på att han ska höra av sig. Kan du inte höra av dig själv? Han kanske också väntar😉

Så här funkar inte vänner så som jag tolkar det. Med vänner kan man prata om allt och inte skriva frågor på nätet om problem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pyromanen
2018-01-05 11:30
#4

Låter som att du vill ha bekräftelse. Om du vet sedan tidigare att han inte är jättebra på att höra av sig då förstår jag inte varför du nu förväntar dig att han ska förändra sig på den punkten.

[Devya]
2018-01-05 16:13
#5

Jag förstår inte heller riktigt ditt problem. Ni är ju vänner och inte tillsammans. Låter lite som om du är för krävande eller har alltför högra förväntningar. Kanske du har mer känslor för honom än vad du vill erkänna?

Det kan vara fint om du försöker analysera situationen litegrann. Lite självreflektion skadar inte oberoende.

Jag hade något på g med en vän en gång. Jag blev absolut inte ledsen om jag inte hörde av honom på ett par veckor för jag hade inte sådana känslor för honom. Det var jättekul att umgås nu som då. Inga krav eller förväntningar för vi var ju inte tillsammans. Sen igen ställer jag inte höga krav på mina vänner.

Fame2018
2018-01-05 16:41
#6

Alla är som sagt olika bra på att höra av sig men om det är så att han verkligen aldrig hör av sig hade jag nog tröttnat efter ett tag. Jag vill inte att en vänskap ska bygga på att bara jag ska höra av mig och aldrig den andra personen. Men om det känns okej för dig/er att ha det så, så är det ju inget fel med det heller

Annons:
Upp till toppen
Annons: