Annons:
Etikettförhållande
Läst 2286 ggr
Lona
2018-01-16 19:56

När är man ihop?

När anser ni att man ”är ihop”/har ett mer stadigt förhållande med sin partner? När man uttalat pratat om saken tillsammans, när man gjort en viss grej ihop (sex, sova över, träffat respektives föräldrar - lagt ut på fejjan?! ;-P ), eller är det något annat specifikt och i så fall vad? Eller ”vet” ni det bara - och hur vet ni då att partnern resonerar likadant? Hur tänker ni? Skriv gärna ungefär hur gamla ni är också, tror att det varierar lite beroende på ens ålder hur man resonerar.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
[rumelle]
2018-01-16 20:02
#1

När båda är överens om att man har ett förhållande.

Katti
2018-01-16 20:21
#2

Står det på fejjan så är det sant 😉!  Men helt allvarligt så är det väl när man har någon slags överenskommelse om sitt umgänge. I vårt fall frågade jag "När lägger man ut på facebook att man är ett par?" Och han svarade "Nu, typ!" 

Är 48, var 45 när vi träffades. Nu är vi gifta (för det har jag sett på facebook 😃).

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

flocken
2018-01-17 05:53
#3

När jag träffade min man var jag 21 & han 23. Han var min chef & väldigt sårad av sitt x. Svårt att lita på någon. Jag visste att han var den rätta så väntade . Vi träffades några gånger/ v. Han sov över. Men vågade inte ta steget helt. En kväll körde jag honom när han var ute & firade en kompis. Då bestämde han sig att det var officiellt. Men vi höll ändå allt hemligt pga omständigheterna. Chef/ anställd. Nu har vi varit tillsammans i 13 år. Gifta & barn

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Anne.K
2018-01-17 10:12
#4

Vi pratade och kom överens om vart vår relation var. Om man inte pratar med varandra så vet man ju inte. :P Vi har nu varit ihop i över 8 år och har barn tillsammans.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
2018-01-17 10:16
#5

Glömde säga att när jag och min sambo blev ihop så var jag 22 år och han var 27 år. Idag är jag 30 och han är 35. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Maria
2018-01-17 10:22
#6

Jag och min man var ihop sedan första kvällen vi träffades. Det bara var så och det kändes så rätt med en gång. Jag var 18 och han 24.

Det är 38 år sedan😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fransu
2018-01-17 12:05
#7

När jag träffade min man var han 18 år och jag 27. Jag trodde verkligen inte att det skulle bli något seriöst mellan oss på grund av åldersskillnaden. Men vi trivdes så oerhört bra ihop och fortsatte att träffas trots att jag tyckte att det var lite jobbigt också. Ville ju inte få för mycket känslor för honom eftersom det ändå inte kunde bli vi.

Ca 3 månader efter vi träffades första gången så säger han att han älskar mig. Jag blev något chockad men insåg ganska snabbt att jag kunde säga det tillbaka och verkligen mena det. Så efter det såg jag oss som ett seriöst par. Vi väntade ytterligare ca 2 månader innan vi berättade för vänner och familj.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Honestyisdead
2018-01-17 12:58
#8

I mina förhållanden har vi varit ett par när vi pratat  om det helt enkelt :)

Fransu
2018-01-17 14:01
#9

#7 Glömde skriva att jag numera är 40 år.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

fruktgumman
2018-01-17 14:31
#10

Som sagts när man är överens om att man är ihop så är man det. Vi kände på första träffen att det var vi. Men då hade vi chattat, mailat, sms:at och talat i telefon i ett par månader innan vi sågs "på riktigt" Är 20 år sedan nu i Februari.

Lamina
2018-01-17 17:37
#11

Jag mins inte när jag och min pojkvän vart ihop. Vi pratade massor med varandra och jag besökte honom några gånger i månaden. En dag presenterade han sig för sina klasskamrater som sin flickvän. (Han frågade innan och jag sa ja) Fast själv var jag inte redo att kalla honom min pojkvän fören några dagar senare. Jag vaknade upp en morgon och sa till honom att det nog är dags att vi ändrar facebokstatus nu. Så nånstans däremellan hände det väl. 😃

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

vendelay
2018-01-17 20:04
#12

Jag tycker alltid att det är bäst att prata om allt innan för att inte riskera missförstånd. I alla förhållanden jag haft har vi pratat om ifall vi är partners eller om den ena inte är "redo" att kalla sig det osv.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Kalli
2018-01-17 23:56
#13

Tycker också att det är bäst att prata men får väl erkänna att båda jag och pojkvännen kände det som att vi var ihop långt innan vi satte ord på saken.

Annons:
[Roe Deer]
2018-01-18 18:00
#14

För mig har det nog varit att båda vid samma eller olika tillfällen först uttryckt att man verkligen gillar varann som sedan fortlöper i intimare träffar, men dock i romantiskt tema, då är det mer äkta för mig ^^ Hålla handen, är ett tydligt tecken.

Upp till toppen
Annons: