Annons:
Etikettkänslor
Läst 3132 ggr
valentina99
1/30/18, 10:00 PM

Vill inte släppa mitt ex

Hej alla! Jag och mitt ex som hade ett distansförhållande på 3 år gjorde slut för 1 år sen ( januari 2017) och jag har fortfarande inte kommit över honom. Det är inte så att jag är ledsen över det som hänt och gråter hela tiden. Det är typ så att jag inte vill att minnen av honom ska försvinna. Jag har fortfarande bilder av honom och mig i mobilen, låtar vi brukade lyssna på och saker jag fått av honom kvar även fast han bedrog mig och jag inte borde känna så här. Jag borde vilja ta bort allt med honom men jag kan inte. Jag har till och med konversationer kvar som jag kollar på och kan till och med le åt saker som har med honom att göra. 

Jag funkar bra i vardagen och har kul och allt men när vissa perioder kan jag sitta och kolla på saker vi delat, lyssna på vår musik och känna nostalgi. Det som känns jobbigt med detta är att jag vet att han inte tänker på mig och att han skiter i mig fullständigt. Vill därför helst att jag ska sluta med detta. 

Någon annan som tänkt så här och hur gjorde ni? Är detta normalt att känna efter 1 år?

Annons:
Calcifer
1/30/18, 10:13 PM
#1

Alla sörjer i olika perioder, det är en del av livet, och det är så himla individuellt. Det har gått tre år sen det tog slut mellan mig och mitt ex, och det tär fortfarande på mig. Jag är inte kär i henne längre, jag vill inte ha nåt med henne att göra och har tagit bort alla bilder på oss jag kunnat hitta. Men det hemsöker mig fortfarande för jag trodde på riktigt att det skulle vara vi, för resten av livet. Hon, jag, hennes son… Jag flyttade till England för hennes skull, började skola där för hennes skull, och hon drog mattan under fötterna från mig och jag har inte kunnat rest mig än. Det jag skulle tipsa om är att prata med någon om det, för alla kan inte bara lägga sånt bakom sig utan hjälp. Jag får hjälp med det nu, äntligen, och hoppas kunna släppa det så snart som möjligt. Men jag sörjer fortfarande.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[PeterTM]
1/30/18, 10:26 PM
#2

#0 Jag hade ett förhållande som tog slut för 30 år sedan efter 4 år tillsammans och fast jag är gift med en kvinna jag älskar och har två snart vuxna barn, kan jag fortfarande känna som du gör ibland. Hon har en plats i mitt hjärta helt enkelt och jag låter henne ha den utan att det stör mitt liv i övrigt. Jag kan bli alldeles varm i kroppen när jag ser någon som liknar henne, men mer är det inte och det får bara vara så.

SameButDifferent
1/31/18, 8:29 AM
#3

Tänker att du kanske skulle må bättre av att ta bort allt som har med honom att göra. Bilder, musik, konversationer. Klarar du inte det så be en vän göra det åt dig.
Han kommer fortfarande finnas i dina tankar, han försvinner inte, om du är rädd för det. Det som däremot försvinner är verktyget du har för att slita upp alla gamla känslor och minnen om och om igen.  Du behöver släppa det så du kan börja läka, även om det kommer kännas jobbigt ett tag.

Emi74
2/13/18, 7:08 AM
#4

Låt det ta den tid det tar.Har brutit med min man.Vi var tillsammns i 4 år.Även vi hade en distans relation.Sthlm/Malmö.Inte lätt att helt skaka av sig.Det gör svin ont.Har också kvar bilder.Ser på dem.Men försöker undvika.Umgås med familj och vänner.Träna och aktivera dig.Vet dock att det svider.I vårt fall så klippte vi helt.Bäst så men hårt.Haft som en stor tung klump i bröstet.Tar en dag i taget.

sp0ngeb0b
2/19/18, 1:47 PM
#5

Tro mig, inget konstigt alls. Det är också jätteolika från person till person, och från förhållande till förhållande. Det tog slut mellan mig och min första kärlek för 4 år sedan. Vi var tillsammans väldigt kort tid, men jag blev jätteledsen och kunde inte släppa honom på sjukt länge. Jag kan fortfarande idag lyssna på "vår låt" och tänka tillbaka osv. Jag vill inte vara med honom, jag tror inte ens jag hade velat prata om jag såg honom på stan, men jag vill minnas honom. Sedan har jag haft ett förhållande där jag bara velat kasta ut allt och glömma allt direkt. Hade inga problem att komma över honom, trots att vi varit tillsammans länge. Låt dig själv känna hur du vill och stäng inte inne några känslor, då blir det bara dåligt - tro mig.

Upp till toppen
Annons: