Annons:
Etikettallmänt
Läst 1352 ggr
annter
2018-02-04 10:39

Lesbisk vid 37?

Hej! Jag har enbart haft relationer med män. Minns att jag i skräck vid 11års ålder tänkte att jag var lesbisk och mådde illa samt fick panik. Har efter det försökt tänka att jag är hetero. Har ju dock blivit kär i några få tjejer under livet men bara på håll. Nu har jag dock i 2 års tid varit förälskad i smyg i en kollega. Jag har försökt visa intresse men tror hon gillar män. Kanske är det dags att utforska min attraktion till Kvinnor? Känner samtidigt en enorm rädsla och ångest inför det. Var börjar jag? Är jag ens intressant för andra Kvinnor när jag är 37 och ny i sammanhanget? Hur gör jag? Hjälp!

Annons:
molam
2018-02-04 10:44
#1

Du kan inte ha "Förtryckt" att duu även gillar Kvinnor? Vet en del folk som förtryckt det iom att det "inte är accepterat i samhället", "familj accepterar det inte" eller vad det nu kan vara, men har Senare insett att.. hmm kanske är jag Bisexuell/homosexuell ändå.
Och då är det inte så att du blivit Lesbisk nu, utan du har alltid varit det, men du har bara inte insett det.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

annter
2018-02-04 10:46
#2

Jo så kan det nog vara.

Emi74
2018-02-05 10:39
#3

Tycker du ska pröva dig fram.Inget och skämmas för.Har också känt mig osäker i bland.Är 43 år.Jag gör det som säger ja i magen.Prövat med män.Också fått en son.Men aldrig riktigt kännts bra.Så nu gör jag det som livet vill att jag ska göra.

nypisnina
2018-02-10 13:48
#4

Om jag hade varit du så hade jag pratat med någon om det, kanske en kurator eller psykolog för att få bukt på ångesten och hitta dig själv. En god vän till mig började nätdejta på sidor som var för homosexuella och bisexuella innan hon vågade sig ut liksom. Det var ett bra sätt för henne att känna efter på håll och vänja sig vid tanken kan man säga. Jag tycker inte att din ålder spelar någon som helst roll, det kanske till och med kan vara lite kittlande att du är ny i gemet, om du nu är det förstås. Personligen tycker jag att det är spännande att man kan finna sådana sidor hos sig själv som 37, jag tycker du ska omfamna det och utforska, det finns inga rätt och fel när det kommer till ens sexualitet så länge det inte skadar någon.

Gaara
2018-03-20 14:33
#5

Våga satsa. :) Kanske är det just en kvinna som blir ditt livs kärlek. Tror det aldrig är försent (bortsett från när man är död) att våga testa på om man nu känt så där så länge. Och jag tror definitivt att du kan vara intressant för många trots att du inte är erfaren inom det. Det viktigaste är ju hur du och eventuell partner trivs tillsammans, alltså som personer, det andra kan ju den mer erfarna hjälpa dig att utforska. :)

Upp till toppen
Annons: