Annons:
Etikettförhållande
Läst 840 ggr
soptunnedamen
2018-02-08 23:55

Är det dags att lämna eller är det en svacka?

Hej fina ifokus-medlemmar! Jag och min kille har varit tillsammans i snart fyra år. Vi har en katt och hyr ett hus tillsammans och har bott tillsammans i snart 2,5 år. Det är absolut inget fel på vårt förhållande mer än att sexlivet inte är det bästa (pga att jag skulle kalla mig halvt asexuell). Vi bråkar sällan och är båda väldigt omtänksamma. Vi har till och med pratat om barn då jag ser honom som att han skulle vara en fin pappa. Grejen är dock att vi har det så sjukt tråkigt och förutsägbart. Jag känner i stort sett aldrig gnistan för honom längre och vill knappt kyssa honom. Till saken hör även att jag pratar mycket med en annan kille (som jag dock knappt känner), där jag känner mig fruktansvärt kär. Jag vet inte varför och jag vet inte vad han känner för mig. Jag är rädd för ensamheten det skulle innebära att lämna min nuvarande. Jag är även så hemskt rädd för att ångra mig, då han verkligen är en toppen kille som jag älskar (om än som pojkvän eller vän). Vad gör man?

Annons:
Maria
2018-02-09 07:05
#1

Jag tycker du ska vara ärlig mot din kille med att du pratar mycket med en annan som du har blivit kär i. Ett förhållande bygger på tillit bland annat.

Jag kan tänka mig att du hade velat veta om situationen varit tvärtom.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Herveaux
2018-02-09 09:41
#2

Hur känner han? Tycker han också att ni har en svacka just nu eller tycker han allt är tipp-topp?
Har du/ni försökt göra något för att bryta dom förutsägbara mönstren/rutinerna?

Tillägg: Angående den andra killen. Du känner dig kär i honom,  fast samtidigt så skriver du också att du knappt känner honom. Har du då verkligen fått känslor för honom eller är han en flykt bort från den tråkiga vardagen?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Kalli
2018-02-09 10:35
#3

Jag tänker också att det är lättare att lägga alla sina drömmar och önskningar på någon man knappt känner, där finns liksom utrymmet att fantisera. Kanske är han precis den du vill ha, kanske inte alls. Så jag skulle nog försöka lägga honom åt sidan och bara fokusera på din nuvarande och er situation. 

Vad tycker han om er relation? Är han nöjd? Är du nöjd? (Det låter inte så) Kan ni göra något för att ändra situationen? Om inget ändras är det så du vill leva om 10 år?

Att man får känslor för andra fast man är i en relation tror jag är väldigt vanligt, allra helst om man inte är helt tillfreds. Däremot behöver man inte agera på känslor om man inte vill. Och personligen ser jag inte poängen med att berätta. Ser inte vad som skulle bli bättre av det.

Upp till toppen
Annons: