Annons:
Etikettförhållande
Läst 1440 ggr
soptunnedamen
2018-02-11 11:49

Inga känslor, men så trygg

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart fyra år. Vi har trivsts fantastiskt bra i varandras sällskap, mycket sällan och i stort sett gjort allt tillsammans (på gott och ont). Vi hyr ett hus på landet och har en katt ihop. Min kille är en fantastisk kille. Han är rolig, smart, omtänksam och VÄRLDENS snällaste. Jag älskar honom verkligen. Problemet är dock att jag inte känner någon attraktion för honom. Han är dessutom generellt mer "nöjd med livet" som det är, jämfört med mig. Jag strävar alltid efter mer. Jag har heller inte fått testa på singellivet tidigare och skulle vilja se hur jag klarar mig ensam, trots att jag är sjukt rädd för att vara ensam. I ett par månader har jag känt att mina känslor för honom minskat mer och mer, och de senaste dagarna har jag börjat prata mycket med en annan kille som jag börjat tycka mycket om, men inte känner så väl. Vi kan prata i flera timmar i sträck och han är så intressant. Han bor långt bort och vi har därför tyvärr inte träffat varandra ännu. Igår berättade jag om allt detta för min pojkvän, som förstås blev väldigt ledsen. Han grät i stort sett hela dagen. Jag berättade att jag ville ta ett break/lämna honom, men det känns så ångerfyllt idag. Strävar jag eftet något jag inte kan få? Är jag dum som lämnar en så fantastiskt fin kille för lite bristande känslor?

Annons:
Honestyisdead
2018-02-11 12:08
#1

"Är jag dum som lämnar en så fantastiskt fin kille för lite bristande känslor?"

Nej du är motsatsen till dum. Du ger honom en chans att hitta någon som älskar honom på rätt sätt.

Det är alltid jobbigt att lämna ett förhållande. Annat hade varit konstigt. Det gäller att inte missta "ensamheten" för kärlek till den man lämnat.

Herveaux
2018-02-11 12:16
#2

Vänd på det hela och se det från hans perspektiv. Skulle du då vilja stanna med någon som "har bristande känslor men tycker du är en sån fin tjej"?
Skulle du vilja stanna med någon som har berättat vad du just berättat och sen dagen efter ångrar sig (för att man är rädd för att vara ensam)? 

…sen att du beskriver den andra killen du surrat med som någon du "tyvärr" inte har kunnat träffa ännu… Ugh, det gör mig smått äcklad. 
Ursäkta hårda ordalag, du kanske bara uttryckte dig klumpigt. 

Tycker du får stå ditt kast; chansa på den andra killen eller testa på singellivet. 
Var inte tillsammans med någon bara för att det är tryggt och bekvämt för dig, trots att känslorna falnat.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
2018-02-11 13:04
#3

#2 Kände samma när jag läste det där tyvärret.

soptunnedamen
2018-02-11 13:27
#4

Tack för era svar. Känner mig helt förstörd. Men oj. Hur tolkade ni mitt "tyvärr"?

Herveaux
2018-02-11 13:40
#5

#4 Jag tolkade ditt "tyvärr" lite som att du både vill äta kakan och ha den kvar. 
Att du inte har fått chansen att träffa den andra killen och se om det klickar i verkliga livet medans du ännu är tillsammans med din kille.
Eller att du inte fått chansen att hoppa över staketet för att se om gräset faktiskt är grönare där och om så inte är fallet ha tryggheten att hoppa tillbaka hem igen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
2018-02-11 13:46
#6

Som att du ville träffa någon annan trots att du redan var i ett förhållande.

Annons:
Vildsvin
2018-02-17 09:51
#7

Hur går det för din "kille" börjar han repa sig efter smällen du gav honom?

[Roe Deer]
2018-02-17 23:39
#8

Oj… jag vill absolut inte salta dina sår… men så som jag tolkade ditt inlägg så sårades din pojkvän av att du pratat med en annan karl på ett djupare plan, utan din pojkväns vetskap. Visst, hur ska vi veta vad vi vill om vi inte provar våra vingar. Men en annan karl borde inte vara anledningen till att du vill lämna din nuvarande kille, utan snarare insikten om att ert förhållande för närvarande inte utvecklas i den riktning som du önskar. Så oavsett om det finns en annan snubbe med i leken eller inte så borde inte det vara det avgörande kortet. Stanna INTE för rädslan att annars bli ensam. Val baserade på rädsla blir aldrig bra. Du kommer aldrig bli nöjd.

Vildsvin
2018-07-29 10:11
#9

Nå, hur gick det sopptunnan?

Upp till toppen
Annons: