Annons:
Etikettallmänt
Läst 1644 ggr
[[minidream]]
2/14/18, 5:25 AM

Lämnad - Samtidigt inte? Lång text.

Detta är väldigt svårt att ta upp på ett sätt som inte låter förvirrande så ska försöka hålla det kort och mer simpelt.

För över ett år sedan träffade jag min pojkvän som bodde i ett annat land vi blev dökära och kunde inte klara av avståndet, under året som gick gjorde vi mer än många par gör tillsammans på år.. intensivt.. (åkte fram och tillbaks mellan länderna) upptäckte saker m.m men det har inte vart problemfritt jag har en del problem och han med så vi har börjat bråka mer och mer men vår kärlek har vart större än det så vi har inte velat ge upp, inte hittills? 

Han hade vart på besök här i veckor när jag vakna upp och han åkt, utan att säga hejdå! jag trodde att detta var slutet på vår relation.. han skulle aldrig kontakta mig igen. Men sen skrev han ett meddelande som förklarade allt,( typ direkt när han landa) han skrev att vi var fortfarande ihop han är i sitt hemland nu det blev för mycket bråk och hade han berättat för mig att han måste lämna hade jag blivit hysterisk..och jag hade bett han sticka i ren ilska innan så jag är OK med hans förklaring…

MEN han säger att han älskar mig att vi fortfarande är ihop men han vill inte prata om att ses igen, inte ens gå in på ämnet.. han säger det fortfarande är för smärtsamt, vi hade någon liten kort dialog om att eventuellt ses till sommaren.. han var OK med det att komma en vecka tills han satte ner foten rejält och sa att han vill inte ens prata om att eventuellt ses! inte på länge.. han  behöver tid att "läka" han sa också att jag måste försöka göra något för att tänka mindre på honom…

Samtidigt ger han mig dubbla signaler genom att vara precis som förut emellanåt säga hur mycket jag betyder, han är en VÄLDIGT ärlig person han hade bara sagt han ville göra slut om han ville det.. så det är inge spel från hans sida.

Men för att ha en relation måste man ses, jag är förkrossad jag har inga vänner eller familj.. jag förlitade hela mig på denna människan.. jag levde mitt liv för honom. 

Behöver tips? Mina tankar nu är att ge honom tid och kanske ta upp detta igenom om en månad då saker fått sjunkit in lite och beroende på respons gå därefter - hur hade ni gjort? 

Jag kommer inte göra slut.. inte så länge det är en möjlighet för oss att ses igen, jag älskar denna människa över allt.. men ibland kanske man inte har något val.

Annons:
Maria
2/14/18, 6:20 AM
#1

Ni har känt varandra drygt ett år och träffats sporadiskt genom resor så sammantaget har ni ju inte varit tillsamman så mycket men ändå bråkat såpass ordentligt att han t.om åkt hem utan att säga hej.

Jag tycker det låter väldigt märkligt. I början av ett förhållande så brukar man ju inte bråka så mycket så det bådar inte så gott.

Ni kanske inte passar så bra för varandra ändå?

Kan ni inte träffas för att reda ut ert förhållande? Ta upp vad ni båda vill med framtiden och så att säga utgå därifrån?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[minidream]]
2/14/18, 6:31 AM
#2

#1 Vi har inte sett sporadiskt. Vi har vart mer tillsammans än isär, när vi väl träffats har det oftast vart i månader åt gången.. Det är över ett år.

Jag har problem och han har problem därav nästan oundvikligt med bråk vilket jag måste arbeta på, vi passar väldigt bra ihop men han förvirrar mig det är mer det jag undrar över för han säger han vill fortsätta men samtidigt säger han såna där kommentarer som att han vill ha tid, men det kanske är tid som behövs.. jag har försökt och reda ut detta eller jag arbetar fortfarande med att försöka processa det hela..

svårt att göra slut när man älskar någon mer än något annat, spec om det inte kommer från honom hellerr..

Maria
2/14/18, 7:20 AM
#3

#2 Då måste ni ju på något sätt reda ut vad ni vill i framtiden.

Har han klargjort vad han har för planer med dig och sitt liv?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

alicetrött
2/14/18, 8:46 AM
#4

Jag hade gjort slut om min partner först åkte hem, (till ett annat LAND!) utan att säga hejdå, och efter det vägrat att ens prata om när vi kan ses nästa gång.

OlgaMaria
2/14/18, 8:59 AM
#5

Antingen accepterar du att det inte är bra för er att ses på obestämd tid men att ni ändå kan ha kontakt och lära känna varann mer på avstånd, eller så gör du slut och går vidare med ditt liv. Det låter som att det är klokt att inte ha några konkreta planer för framtiden när ni inte verkar klara en relation tillsammans på ett bra sätt, men sen är frågan om det är klokare att bara lämna och gå vidare. Tycker i alla fall inte att du ska haka upp dig på att han inte vill ses. Jag tror faktiskt det bara är bra för er att inte ses på lång tid och se hur saker utvecklas helt enkelt, samt mogna och blir mer trygga som människor på varsitt håll. Fokusera på ditt liv och på att bli en starkare person. Om han gör det svårare för dig att göra det, så säg hejdå, annars behåll kontakten men släpp kraven.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Katti
2/14/18, 11:39 AM
#6

Du har inga relationer i Sverige, men tror att en relation med en man i ett annat land ska fungera? Jag är övertygad om att du behöver "öva" på relationer i störrsta allmänhet. Det fungerar nog aldrig att en människa är ens hela liv. Är det samma för honom så förstår jag att det blir bråk och konflikter. På ett eller annant sätt behöver du, och troligen även han, jobba med dig själv. Jag är själv inte den som omger mig med massor av kompisar, men relationer är det ju, som jag ser det, ofrånkomligt att man har. Några som är riktiga vänner, andra som är goda kollegor, en och annan som man inte funkar så bra med och så en stor grå massa som bara finns där. Jg skulle rekommendera någon form av samtalskontakt.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
[[minidream]]
2/15/18, 3:58 AM
#7

Tack för era svar ni har rätt, finns inga enkla svar på detta. eller lösningar. Vi behöver tid, men känns hemskt när jag behöver någon på riktigt att han inte ens kan planera att ses, men visst låter mer som han inte vill prata om det nu då han har pratat om en vecka till sommaren vilket förvisso är kort tid.. men bättre än inget.. men samtidigt hur ont det än gör, om denna relationen inte bidrar till något annat än besatthet av en person som ändå inte riktigt är tillgänglig kanske man måste släppa taget hur smärtsamt det nu än är, men jag kan inte det nu. Så får låta tiden utvisa, men kan någon gissa varför han gör som han gör med att på ett sätt hålla kvar mig och visa kärlek och på ett annat sätt nästan be mig ta ett steg bakåt? kanske svårt att svara på, men jag vet inte vart min roll i det hela blir.. antar jag måste ge mer space också bara rent generellt.

[Devya]
2/15/18, 1:31 PM
#8

Du borde nog uppsöka hjälp asap. Det är inte rättvist att förlita sig på en enda person. Du sätter alltför mycket på honom på det viset.

Jag tror han inte riktigt vågar ha något seriöst med dig just nu då du hade även sagt åt honom att dra iväg. Han kanske känner att det är för osäkert för honom att lita på dig om du håller på sådär. Med andra ord så känner han sig kanske inte så trygg i ert förhållande. Jag tycker alltså det inte är så konstigt att han har tagit ett par steg bakåt.

[[minidream]]
2/15/18, 4:10 PM
#9

#8 han har själv problem och förlitar sig på mig också en hel del, så det är ganska gemensamt. Om han nu ville släppa taget hade han lätt kunnat göra det då vi inte ens är i samma land, men han är fortfarande kärleksfull och säger fortfarande vi är i ett förhållande. det enda som ger dubbla signaler är att han backar undan men som du sa han känner sig nog inte trygg i det vi har och behöver tid att tänka, men han har redan sagt till sommaren borde gå.. sen sa han att han inte vill prata om det på ett tag men det kan också ha och göra med att han behöver tid. Jag orkar inte tänka på varför längre, tror jag får backa undan lite och ge honom tid.. sen får det allt som allt utvisa vad vi BÅDA är beredda och satsa på.. i denna relation!

[Devya]
2/15/18, 6:01 PM
#10

#9 Han borde givetvis också söka hjälp för annars kommer varken du eller han någonsin att ha ett särskilt hälsosamt förhållande.

Det spelar ingen roll om han bor i ett annat land eller ej. Vissa har en tendens att hålla fast vid personer även om man vet att de inte är särskilt bra för en. Han tycker säkert om dig men är bara tveksam nu till vad han ska göra.

Om han inte är villig att ens prata om situationen så blir det genast knepigare. Ni måste kunna prata med varandra för att få ett förhållande att fungera. Vill han dock inte prata så kan du förstås inte göra något. Kanske det kan  vara en idé att under tiden fokusera på dig själv?

Upp till toppen
Annons: