Annons:
Etikettallmänt
Läst 2954 ggr
singelsara
2018-02-14 14:20

Knäppt att ringa upp igen?

En sjuk saka hände att jag slog fel nummer när jag skulle ringa en person. Jag hann tänka att sista siffran blev nog fel men någon var väldigt snabb att svara innan jag hann  avbryta. Ja, sen blev det att vi pratade några meningar om misstaget och hur tokigt det kan bli osv. Vi sa väl inget vettigt egentligen men skrattade en del. Han hade en så himla trevlig och sympatisk röst. Men efter några minuter, kanske 3 så avrundade jag och bad om ursäkt att jag tabbat mig och stört honom i det han höll på med. Han svarade att det absolut inte gjorde något utan bara var trevligt.

Han hade så varm, glad och sympatisk röst att jag helst ville fortsätta prata men jag vågade inte. Jag hade ju trots allt slagit fel nummer och hamnat hos en total främling. Samtidigt ångrar jag mig att jag inte tog chansen medan jag hade honom på tråden.

Nu undrar jag bara. Hur onormalt verkar det att ringa upp igen? Jag vill ju inte vara jobbig eller för PÅ, men jag bara känner att jag vill veta mer om honom. Vill höra hans röst igen.

Nu kan han ju vara gift eller hur upptagen som helst, Men det vet man ju inte innan man tagit reda på det.

Jag skulle såklart inte ringa nu på alla hjärtans dag det kan ju bli väldigt fel men typ imorgon. Verkar jag helt knäpp om jag gör det?

Annons:
[Outlawly]
2018-02-14 14:27
#1

Kolla först om du kan söka på numret på eniro. 
Se namn och adress om det finns, sök med det på ratsit.se. Där kan du få se om han delar sin bostad med någon, ålder, samt om han är gift.

Kanske söka en sväng på Facebook.

Ser det lugnt ut så ring upp honom igen 🙂 Kul ju!

singelsara
2018-02-14 14:28
#2

Jag har sökt på numret ja, men inga träffar tyvärr

Derp
2018-02-14 14:28
#3

Du kan ju söka på hans nummer på söksidor så vet du ifall han är gift eller inte osv. Alternativt att du skickar ett sms. Du vet inte förrän du har testat och det värsta som kan hända är bara att du får ett nej. Har dock själv tagit över en märkbart populär killes nummer vars vänner har ringt i flera år efter. Fick ganska många sms efter samtal med "Hej vem är du? Är du snygg?" Osvosv. Visserligen uppskattar inte JAG det men det är inte mer än att säga nej tycker jag.

Calcifer
2018-02-14 14:34
#4

Jag skulle tycka det var otroligt obehagligt om det hände mig. Visst kan jag säkert låta trevlig och rolig i telefonen om någon ringt fel och man skrattar åt det hela. men på insidan är jag mer typ "suck, lägg på någon gång då", och skulle de ringa upp igen för att prata skulle jag som sagt tycka det var obehagligt och lägga på omedelbart.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[dynamitella]
2018-02-14 14:59
#5

Var det ett mobilnummer så smsa och förklara, säg att han kan svara om han är intresserad, och ignorera det hela om inte.
Mkt simpelt :)

JazzBass
2018-02-14 15:10
#6

Jag hade tyckt att det hade varit riktigt roligt om nån tjej hade ringt upp igen efter ett sånt trevligt samtal. Glad Är man upptagen (vilket jag är) så säger väl man det ganska snabbt i ett sånt här läge och avslutar samtalet där, men jag skulle aldrig undrat vad det där är för obehaglig typ om vi precis haft en trevlig diskussion. Obehagligt är det först med personer som inte förstår att ett nej är ett nej.

Att skicka ett sms med en fråga som #5 föreslår kanske är ett bättre alternativ än att ringa dock. Bättre att fråga rakt ut än att försöka luska fram så mycket information som möjligt andra vägar, det känns betydligt mer creepy om man får veta det tycker jag.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
vendelay
2018-02-14 15:21
#7

Jag tycker att du kan skicka iväg ett sms och bara säga som det är - att du kände att det kanske fanns något mellan er och att du vill lära känna honom bättre. Då kan han lätt välja att ignorera smset eller svara!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Devya]
2018-02-15 13:34
#8

Sänd ett sms istället för att ringa upp igen. Att ringa känns lite för mycket men ett sms är lite mer chill.

Katti
2018-02-16 10:08
#9

Jag vett ett par som träffades genom en felringning!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Vildsvin
2018-02-17 09:44
#10

Klart du ska höra av dej till killen, antingen ringa eller ett sms.

Du kommer att ångra dej hela livet om du inte gör det och fundera på vem det är.

Tant Grön
2018-02-19 14:04
#11

Har du ringt än?

Greta G
2018-02-20 11:22
#12

Jag skulle också tycka det vore kul om någon hörde av sig igen efter en sådan grej. Bäst med sms, typ: tyckte det var kul att prata med dig och undrar om du har lust att göra det någon mer gång? Då kan man enkelt svara om man är upptagen mm. Man lever bara en gång. Klart du ska testa! Hur jobbigt kan det vara för den andra personen liksom, gillar personer med initiativförmåga!! go girl!

singelsara
2018-02-20 14:08
#13

Hej igen, Ja jag skickade ett sms ungefär som det #12 skrev. Och han ringde upp nästan direkt och vi pratade i nästan en timme, sen har vi pratat igen och igen och skickar massa sms. Han är 3 år äldre, bor 22 mil från mig och vi har såå mycket att prata om hela tiden. Han är singel men precis som jag väldigt trött på att vara det. Han kände precis som mig efter min felringning att han ville komma på en anledning att få höra av sig igen men han vågade inte riktigt då han tänkte att jag säkert var upptagen. Vi ska fortsätta höras av så här och på Skype sen efter påsk ska vi ses!

Åå jag har fjärilar i magen, var så länge sen jag kände mig så här. Är så glad att jag ringde fel och jag hoppas att allt blir så bra som det känns nu.😃

Annons:
[dynamitella]
2018-02-20 14:09
#14

ÅH vad roligt :D

Tant Grön
2018-02-20 14:18
#15

Du kan väl berätta hur det går. 🙂 ❤️

singelsara
2018-02-20 14:20
#16

#15 Jaa det ska jag gärna göra

Tjeja
2018-02-20 14:52
#17

ÅÅh vad kul och spännande! Grattis!  Väntar ivrigt på uppföljningen! 👍😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[AnimeV4]
2018-02-20 15:19
#18

Aaah, så spännande!

Maria
2018-02-20 16:14
#19

Spännande. Vilket roligt sätt att träffa på🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Devya]
2018-02-20 17:15
#20

Va häftigt!! Lycka till! :D

Annons:
Calcifer
2018-02-20 17:40
#21

Väldigt kul att höra, hoppas allt går bra även efter ni setts! En ny vän vore ju inte dumt även om man inte skulle känna fysisk attraktion!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vendelay
2018-02-20 21:13
#22

Men oh vad roligt, grattis!!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

OlgaMaria
2018-02-20 21:27
#23

Så spännande! Vilken härlig upplevelse vi fick vara med på på ett hörn. Hehe :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

pyromanen
2018-02-21 07:55
#24

Men så kul :-)

Fransu
2018-02-21 16:00
#25

Vilken grej! Kul.🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Gaara
2018-03-07 11:17
#26

Men vad spännande! :D Vill definitivt höra uppdateringar här om hur det går. :) Men tänk vilken fantastisk historia att berätta om ni blir ett par. Jag tror ju på ödet, att allt är förutbestämt och att allt som händer har en mening. Och detta är ju en sån där sak som jag tycker är så fantastiskt häftig när det händer! Så jag hoppas ju på att ni kommer bli ett par. :)

MonicaLagerquist
2018-03-09 09:46
#27

Lycka till!

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
flocken
2018-03-09 17:16
#28

Så häftigt ! Lycka till

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Vildsvin
2018-07-29 10:06
#29

Nyfiken, hur går/gick det?

Upp till toppen
Annons: