Annons:
Etikettkänslor
Läst 1903 ggr
Ikearåtta
2/19/18, 11:40 PM

Olyckligt kär

Hur hanterar man det egentligen när personen man är skitkär i säger att han tror att han aldrig kommer kunna älska någon lika mycket som han älskade sin flickvän som dog när de var tillsammans? Jag har ju egentligen förstått att det är så men det gjorde så jävla ont att höra det från honom. Han säger att han tycker om mig "väldigt mycket"…

Annons:
Maria
2/20/18, 8:13 AM
#1

Försök att ta det för vad det är och uppskatta hans uppriktighet.

Det hade kanske varit värre om det var tvärtom. Att du förstått det men att han försökt övertyga dig om motsatsen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

-Aida-
2/20/18, 9:36 AM
#2

Har suttit i samma sits med en snubbe vars flickvän inte lever,  även om dom inte är tillsammans längre så kan man fortfarande älska någon annan men de blir inte riktigt samma sak som sin själsfrände typ.
Man blir lite ledsen att man inte kan uppnå samma nivå som exet, men efter han så önskade jag bara att jag kunde hitta någon som ser på mig på samma sätt och de gjorde jag.

m2studio
2/22/18, 11:16 AM
#3

#0 av: Ikearåtta

Jag tycker att du har lite fel om honom. Ja han var kär men vi killar inte tänker samma som ni tjejer. Aldrig ska man jämföra tänkesättet mellan killar och tjejer. Vi inte är lika i huvudet exempel tycker jag.

Han älskar dig, men av misstag han nämnde sina tankar när han saknade sin X och du råkade att höra det och bevisar att han inte är en mycket mogen man än.

Han älskar dig men kanske i denna stund inte hade något annat och säga dig som skulle var värt konversationen.

Han älskar dig för att vi killar kan älska flera personer samtidigt tycker JAG, hoppa inte på mig, det är mina tyckande. 

Jag tror, som säger, jag tror att tvärt om han ville vinna mera kärlek från dig och på den här sätet ville visar dig att Han är kapabel till mera kärlek och nivåer i kärleks steget. Hur ska förklara! inte kan tillräckligt Svenska sorry.

Han vill säga att han kan älska dig mer än det att han gör nu och för att kunna göra det behöver kanske något mera ut av dig. På den här sätet han vill säga dig att han har stort hjärta som kan älska en oerhört mycket och du kanske är på väg att nå denna nivå men du skall göra något åt det att blir lättare för honom att älska dig mera eller att du bara behöver visa mera kärlek så att han kan älska dig lika mycket som sin X.

Det var väldigt okunnig att säga det till dig, men vi killar gör mycket fel när det gäller Kvinnor, för att vi har skilda världar och hela tiden inte kan hålla räkningen om vad vi säger eller gör TYCKER JAG.

Jag hoppas kunde förklara, att han vill älska dig mera och är på väg att göra i alla fall.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Zira
2/22/18, 12:22 PM
#4

Jag tycker att det verkar vara en fin kille. En som är ärlig och samtidigt tar känslor på allvar. Att inleda ett försiktigt förhållande med en sådan man hade inte skrämt mig det minsta. Hon kommer troligtvis alltid att ha en egen plats i hans hjärta, men du kommer att kunna få en annan, så småningom kanske lika viktig plats. Det viktiga är nog att ni skyndar långsamt, så att hans sorg och saknad inte kommer emellan er. Han måste få sörja på sitt sätt och det måste få ta den tid det tar.

Ikearåtta
2/22/18, 2:00 PM
#5

#4 Just nu känner jag mig bara otillräcklig för honom. Mår dåligt av att alltid ha i bakhuvudet att han hellre hade haft henne i sina armar.

XLisa
2/22/18, 2:19 PM
#6

Min partner gick bort (i sjukdom) när vi var tillsammans så jag kan förstå din pojkväns situation. Det är ju inte som ett ex där man väljer att göra slut för att man inte trivs ihop. Utan kärleken kan vara stark när det ofattbara händer.  Naturligtvis finns den personen alltid kvar i ens hjärta. Även om man inte kan få personen tillbaka.

Jag tycker inte du ska känna di åsidosatt för att han levde med en person han älskade högt. Han kommer aldrig att få henne tillbaka. Och nu har han valt dig.

Annons:
Maria
2/22/18, 2:25 PM
#7

#3 Det är sällan jag läser en text där jag INTE håller med om en endaste stavelse😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Devya]
2/22/18, 3:47 PM
#8

Men.. är ni faktiskt ett par då? Eller är du bara kär i killen för det framgår inte riktigt.

Ikearåtta
2/22/18, 4:18 PM
#9

#8 Vi är på g typ

m2studio
2/28/18, 10:30 AM
#10

#7 av: Maria,  ja med Maria, särskild dina PM i olika tråd. Jag förstår dig, ingen fara, jag är bland de människor som inte behöver att  någon ska hålla med mig, utan jag skriver när jag har något att dela från mina erfarenheter eller kunnande.

Där emot läser jag massa passiva PM som folk skriver och verkligen inte hjälper TX, inte har något budskap, inte visar något erfarenhet, utan visar egot bara att liksom "jag är här o skriver också och har åsikt".

Jag vet vilka som anmält min allra förta kommentar i förta tråd i RELATION. Mitt PM togs bort och kom tillbaka efter kort stund och Värden förstått att jag inte skrev över reglerna. Tråden hade 5st. PM bara och man kunde lätt gissa vilka anmält mitt PM.

Sedan dess har kollat de till och från och förstått hur är dem.

De inte har någonting o säga, de flesta gång skriver korta  meningar som är tomt av betydelse, vägledning, kunnande och uppriktighet men fullt av egot, själv uppvisande, jag finns, jag kan, jag vet, jag är bra och liknade.

En gång var jag på väg att redovisa några av sådana PM från ett par personer som skriv i några få rum men i många olika trådar och ville visa att dem finns också, MEN lite senare förstått jag att tiden som jag ska lägga på den här redogörelse har mera värde än de personer som babblar i cirka 80% av sina PM, de kopiera andra, ger råd som är självklara i sig och helt enkelt bara skriver/babblar och inte sträcker ut en hjälpande han till andra.

Ja, som sagt, jag förstår dig.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Maria
2/28/18, 10:36 AM
#11

Mina PM??? Jag har ju bara svarat dig här.

PM är privata meddelanden och jag förstår inte vad det har med denna tråden att göra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

lunaaa
2/28/18, 7:24 PM
#12

#3 De flesta människor (oavsett om det är tjej eller kille) kan älska flera människor samtidigt. Men tycker inte TS ska behöva ge honom mer eller göra saker så att han älskar henne, tycker man ska älska personer för hur dom är och vem dom är, inte för vem man vill att dom ska vara.. Sen tror jag att kön inte har något att göra med hur olika personer tänker det ha med arv & miljö samt erfarenheter att göra :) Till TS tänker jag att ni är på G och misstänker att det är fortfarande nytt för honom (och dig) så ge honom tid, det gör ont att förlora någon nära. Han måste få gå vidare i sin takt, och släppa taget, dont push it. Skulle ni bli/vara tillsammans en längre period och vara rätt för varandra så tänker jag att han inte skulle jämföra dig med någon annan utan älska dig som du är, och leva i nuet. Men han kanske inte är redo att börja ett nytt förhållande? Hoppas det löser sig för er.

m2studio
3/1/18, 8:47 AM
#13

PM menade meddelande man skriver i varje Tråd. Ja dina svar/pm/meddelande/ vad kallas det.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Annons:
Granja Del Toro
3/1/18, 10:29 AM
#14

Kan forsta att det gjorde ont, men det gar lattare att hantera om man  axcepterar detta och inte forsoker skjuta bort det och forsoka ignorera det. Om det var hans andra sanna halva som dog, hans tvilling flamma sa att saga, sa kommer han nog alldrig att alska en annan kvinna lika intensivts  som han gjorde henne. Detta betyder inte att han aldrig kommer att alska dig och kunna leva med dig. Det betyder bara att han kommer alltid att ha en del av henne, i sitt hjarta, och att hans karlek till henne ar evig aven efter doden, vilket man har till sin tvilling flamma. Detta betyder dock inte att han inte kan alska dig, leva ett liv med dig osv. For det kan han nar han alskar dig. Men den karlek man har till sin tvilling flamma ar nagat helt annat and den man har for en sjalavan… Hoppas detta kan hjalpa dig att forsta vad jag menar. Om du acepterar detta kommer du att ma betydligt battre an vad du gor nu. Ar ni redan tillsammans och ar i ett forhallande sa tycker jag att du inte behover vara ladsen och olycklig over detta, istallet skall du aceptera detta och hjalpa honom med att bearbeta sorgen, stotta honom, gora saker med honom, och lyssna nar han behover tala ut nar han ar ladsen och nere…Karleken mellan tvillingflammor ar en karlek son man inte och inget kan kapa av, och den karleken ar evig, aven efter doden…alla har en tvilling flamma, man behover bara hitta honom/henne.

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Honestyisdead
3/1/18, 8:16 PM
#15

Han kommer alltid känna på ett sätt för henne eftersom hon dog.

Men han kommer älska igen. Det är jag säker på. Alla relationer är olika.

Upp till toppen
Annons: