Sex

Vill kunna få utlösning

2018-02-28 10:44 #0 av: Oolated

Jag har väldigt svårt att få utlösning. Måste typ fulrunka/tokrunka i slutet av varje samlag för att komma. Och det känns ovärdigt. Jag äter ganska mycket antidepp, och det är antagligen orsaken. Jag har läst på internet, i tidningsspalter och pratat med sjukvården i flera år. Råden är alltid detsamma, och det är att skära ner på antideppen, byta antidepp, jobba på den mentala biten, att helt enkelt gilla läget. Så det är inte som att jag inte försökt, men problemet kvarstår. Har haft problemet sedan jag var 20 år, är 30 nu. Jag är hård och jag är hård länge, så det är inget problem med den biten. Jag har kommit fram till att jag vill ha en "quick fix". Orkar inte med detta längre. Finns det något botemedel? Någon tablett? Någon substans? 

Anmäl
2018-02-28 10:56 #1 av: Carrosh

Tror du behöver ta upp detta med din läkare. Det kan vara direkt farligt att blanda mediciner med andra medel/mediciner utan att först prata med en läkare. Rådgör med din läkare för att se om ni kan ändra på situationen på något sätt. 

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anmäl
2018-02-28 11:42 #2 av: Grodan

Fundera på om du kanske har någon vitamin eller mineralbrist. Inte speciellt ovanligt när man varit deprimerad en längre tid.

Det kan röra sig om brist på jod, zink, kalcium, magnesium, järn, B-vitamin och/eller omega-3.

__________________________________________________

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2018-02-28 18:53 #3 av: Hera

Om du äter antidepressiva är det garanterat boven. Hur länge är det tänk du ska medicinera?
Förstår att det måste vara fruktansvärt.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2018-03-01 10:41 #4 av: Oolated

Grodan: Om jag inte har brist på något av detta, hjälper det ändå att äta det du nämner (i tablettform)? I så fall kanske man skulle satsa på något kosttillskott från apoteket. 

Hera: Min depression är recidiverade, och inte direkt beroende av yttre omständigheter. Därför är tanken att jag ska stå på dessa mediciner livet ut, eller iaf under överskådlig tid (givetvis kombinerat med psykologbehandling). 

Anmäl
2018-03-04 12:37 #5 av: OlgaMaria

Jag föreslår att du försöker komma till rätta med din hälsa på naturlig väg istället, men varnar för att det kan vara jobbigt att sluta med antidepp om du tagit det länge. Man brukar rekommendera en ganska långsam uttrappning och man får vara beredd på ganska jobbiga utsättningsbesvär.

Näringsstatus är oerhört viktigt för att undvika depression och det borde vara där man börjar istället för att ta läkemedel. 

Här är en bra för mäns hälsa och potens som också innehåller rosenrot som är en adaptogen som motverkar depression. 

https://www.bodystore.com/potent-man-60-kapslar?gclid=EAIaIQobChMI5uufzcjS2QIVjpztCh3e2QlGEAYYAiABEgLXovD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CJyGgNLI0tkCFQqCmgodRWsFzw

Kan också rekommendera "Adaptogener" från Topformula som är bra mot depression. Samt en bra multivitamin. L-arginin är också bra att ta - det ökar testosteron vilket är bra för sexlusten men brukar också skydda män mot depression. Ofta är testosteronnivåerna för låga om man känner sig deprimerad.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2018-03-04 23:22 #6 av: Carrosh

#5 Oerhört oansvarigt att lägga sig i medicinering om du inte är insatt i situationen såsom TS läkare! Aldrig bör man rekommendera något i medicinväg om man inte är vårdgivare till personen - och skulle du vara TS vårdgivare begår du sekretessbrott om du skriver sådant i ett forum. Arg

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anmäl
2018-03-05 01:50 #7 av: Granja Del Toro

#0 Det dar kanner jag igen. Jag ar dock inte en kille, men aven kvinnor onanerar. Jag minns nar jag at antidepressiva mediciner. Medicinen tog inte bara kal pa sexlusten, utan det blev ofatbart svart att fa orgasm ocksa pa grund av medicinen. Som Carrosh sager sa skall man inte blanda mediciner i en rora. Du maste prata med lakare om saken. Kanske prova ett annat antidepressiv medicin...

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.