Annons:
Etikettsex
Läst 2961 ggr
[Akkurat]
3/1/18, 9:57 AM

Pojkvän tappat sexlust

Hej! Jag har ett problem som verkligen får mig att må dåligt. Jag och min sambo har alltid haft sex typ 5 ggr i veckan (efee första tiden i förhållandet, i början var det mer ändå) och på sistone har jag märkt att han inte alls är lika sugen längre. Han har innan alltid varit väldigt sexuell och velat ha sex hur mycket som helst. Han tar inte intiativ speciellt ofta och när jag tar intiativ så blir det liksom ingenting. Vi pratade om detta lite igår och han sa att han inte vet varför, men jag blir ledsen. Jag känner mig ful och otillräcklig även om det säkert inte ens är så, men det är så jag känner oavsett hur jag försöker tänka. Pressar honom inte till något för jag fattar att det inte blir bättre av det men kan någon snälla ge mig lite tips? Antar att det bara är att vänta tills det kommer tillbaka men jag kan verkligen inte sluta känna att det är mig det är fel på. Fattar att sexlusten kommer och går i ett förhållande men det känns som att jag är oattraktiv och ful men att han såklart inte kan säga det för det vore ju väldigt elakt så att han säger att det inte är så. Får panik över detta då han varit såå sexuell förut och nu känns det som att vårt förhållande kommer att dö ut.

Annons:
Granja Del Toro
3/1/18, 10:12 AM
#1

Du skall inte ta detta som ditt fel. I borjan av forhallandet har man ofta sex och mycket, sedan blir det 1 gang om dagen. till 4 ganger i veckan. Man vaxer tillsammans och karlek blir viktigare an att ha sex 8 ganger om dagen.  Sa det ar verkligen inget fel pa dig eller din pojkvan. Detta ar normalt nar forhallandet overgar till ett stadigare forhallande fran foralskelse till en stadigare karlek. Sa du har absolut inget att oroa dig over…Att stressa din partner och dig sjalv med detta ar helt onodigt.🙂

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Herveaux
3/1/18, 10:23 AM
#2

Hur har han det i skolan/på jobbet? Stress brukar vara rena döden för sexlusten. 
Han känner sig inte låg och deppig? 

Precis som #1 skriver så har många mer sex i början av ett förhållande och som du själv nämner så kan sexdriften öka och minska i perioder. 

Sluta klanka ner på dig själv, det gör inget bättre för någon av er.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Funderarn
3/1/18, 10:44 AM
#3

Jag har varit i båda situationerna. Jag har varit den som helt tappat lusten, och ( i ett annat förhållande) den som haft en partner som tappat lusten. Inget av det är roligt för någon. 

När jag tappade lusten så trodde min pojkvän, precis som du, att det hade med honom att göra. Han förklarade ofta hur ledsen han blev och hur jobbigt det var för honom, vilket jag ju vet precis hur det känns… MEN. Det blir en ENORM press att hela tiden bli påmind om hur jobbigt det är för de andre att man inte vill ha sex. Åtminstone för mig. Han behövde inte tjata: det räckte med att jag hela tiden visste hur "taskig" jag var som inte ville. Hur ledsen han blev, och hur jobbigt det var. Jag hade dåligt samvete hela tiden och kände mig otillräcklig som inte kunde ge honom det han ville. Och sexlusten minskade ännu mer - sex blev en börda och inte något roligt. 

Så mitt tips är faktiskt att inte prata för mycket om det. Förklara hur du känner, fråga honom om det är något du kan göra, men säger han att det inte är pga dig så försök att tro honom, hur svårt det än må vara. Och prata inte om det hela tiden. 

Det är verkligen inte ovanligt att lusten kommer och går, och ofta är det för att man har mycket annat på gång som gör att man mår dåligt. Det är inget att oroa sig för. Försök att slappna av :)

[Akkurat]
3/1/18, 10:56 AM
#4

Tack för svaren! Ingen större press på jobbet tror jag, vi har dock flyttat till en ny lägenhet för ungefär en månad sen och kanske beror på att det varit mycket med det, vi har inte kommit i ordning helt förens nyligen. Ska prata med honom ikväll och fråga om något känns fel i övrigt med oss, ifall han inte känner skg uppskattad eller vad som helst och om det inte är så ska vara tydlig med att han inte behöver känna någon press alls.

Honestyisdead
3/1/18, 8:11 PM
#5

Sexlust går o vågor. Sedan påverkar stress o h myckdt hr annat också.

OlgaMaria
3/4/18, 12:27 PM
#6

Har han kollat på porr/onanerat nyligen? Sådant kan komma som en kil och störa relationen. Tycker att allt blir mycket bättre om man håller sådant borta från relationen och bara ser till varandra för den sexuella biten.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
taxarärbäst
3/4/18, 3:29 PM
#7

Min sexlust finns inte och min pojkvän HATAR det. Han får mig att må jättedåligt över det men jag är så här och om han inte älskar mig för den jag är så är det slut.

Honestyisdead
3/4/18, 9:07 PM
#8

#6 Det brukar tvärtom hjälpa sexlivet

[Tuulikki]
3/5/18, 4:54 AM
#9

#6 Jag har aldrig varit med om att ett förhållande påverkats av att den andre onanerat🤔

_Fisken
3/5/18, 6:24 AM
#10

Bedöm inte förhållandet bara utefter hur mycket sex ni har. Det är ingen bra värdemätare. Det är fler faktorer som måste vägas in.

Gaara
3/7/18, 10:48 AM
#11

Håller med _Fisken. Sex är inte allt. En relation handlar om att göra andra saker tillsammans, att hålla om varandra, att inte vilja leva utan varandra. Sex är en bonus. Men jag förstår TS känsla om partnern inte kan sätta fingret på varför det är som det är. I mitt första förhållande så blev det så. Vi var tillsammans i 3 år men efter 1 året hade vi sällan sex alls. Fick i slutet av relationen veta att han hade för trång förhud och att det alltså gjorde mer ont än var skönt för honom. Hade jag vetat det så hade jag ju inte känt mig lika oattraktiv osv.

Nu är det jag som tappat sexlusten i nuvarande förhållandet och jag hade väldigt svårt att veta varför tills jag fick runt 10 eller mer stressrelaterade symptom. Då var det lätt att se att min nästan obefintliga sexlust var relaterad till stress. Kände mig inte ens speciellt stressad när de första symptomen på stress visade sig men insåg sedan att jobbet är den största faktorn till det men att även saker hemma och runt omkring har bidragit till den situation jag nu är i. Jag förväntar mig definitivt att sexlusten kommer att komma tillbaka när min situation ändrats. Frågan är ju bara hur lång tid det kommer ta.

Det är i alla fall med största sannolikhet inget fel i er relation som du behöver oroa dig för. Ge honom tid och kärlek på annat sätt så länge. Och som andra sagt, prata inte för mycket om det även om du självklart ska säga som du känner.

_Fisken
3/7/18, 6:16 PM
#12

Yttre faktorer såsom stress på jobbet får allt att mjukna och man kryper in under sitt skal som en sköldpadda.  Alla är inte sexatleter o jag är det inte. Då gäller det att ha en förstående partner som inte analyserar så mycket.

Tjeja
3/7/18, 8:31 PM
#13

Hur länge har ni varit tillsammans?

Det sägs att forskningsstudier visat att förälskelse bara håller i högst 2 år men vanligen bara några veckor, sedan orkar inte kroppen mer utan känslorna går över till det man byggt upp under förälskelsen. Dvs varm stabil kärlek om man byggt det eller inget speciellt om man inte byggt på sin relation utöver förälskelsen och sexet.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
[Forest]
3/9/18, 10:20 AM
#14

 Heller bra sex mer sällan en sex än meningslös dåligt sex ofta.

[Roe Deer]
5/16/18, 10:06 AM
#15

Alla är olika, för vissa svalnar sexintresset fortare än för andra efter den "nykära" perioden i början på ett förhållande. Jag upplever detta som vanligt. För vissa är sex mindre viktigt, och då kanske mer romantiskt sådant (sensuellt), alla kan förändras. Uppstår det kanske krav -antingen från partner eller en själv så kan detta hämma lusten. Att måsta "leverera" liksom och vara någon mer än den man är i detta NU. En förväntan på att måsta vara lika intensiv som förut när man inte är det kan resultera i att man tappar allt engagemang.. Sex är inte det viktigaste utan kärleken i sig. Passa på att mysa och rå om varandra. Sex är bara en bonus om man nu gillar det. Jag tror du räds över själva förändringen i sig, och det förstår jag.  Ta det inte personligt eftersom det är hans egna val att ta avstånd från det sexuella.

Upp till toppen
Annons: