Annons:
Etikettdejting
Läst 1179 ggr
[somuchdrama]
2018-03-07 05:31

Ge upp angående dejter?

En superfin kille och jag gick på en första dejt på en bar, efter den dejten tog jag kontakt och frågade om vi kunde ses igen han var snäll och såg fram emot en andra dejt lite småflörtig men absolut inte mycket det hela kände ganska vänskapligt.

Andra dejten gick vi hem till honom och satt i soffan titta på film.. och har aldrig vart med om det men han rörde mig inte under hela dejten alltså kom inte ens lite nära, inga flörtiga kommentarer ingenting det hela kändes ganska vänskapligt jag tog inga initiativ eftersom jag upplevt honom liiite osäker i vad han vill, och ville se vad han skulle göra. Ändå åkte han en liten bit med sin bil för att ens komma till mig så det hela är förvirrande.

Därefter så bestämde jag mig för att inte kontakta honom först IGEN och naturligtvis har han inte kontaktat tillbaks, jag vill inte förlora honom men jag vill inte vara den som är på någon som inte 100% vill. Hade ni avvaktat och låtit honom kontakta om han nu vill, eller kontaktat honom först igen och säga som det är? för ja jag har börjat få känslor för denna människa.. även fast jag inte är "eld och lågor" men helt klar känslor..

Annons:
Maria
2018-03-07 06:13
#1

Jag är en otålig natur så jag hade inte klarat av att vänta ut någon utan jag hade hört av mig.

Han kanske känner likadant som du och tänker att hon rörde mig inte alls och tog inga initiativ.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[somuchdrama]
2018-03-07 06:49
#2

#1 känner typ samma.. är otålig kanske får lägga korten på bordet :) och om han nu inte känner samma så går man bara vidare.. tack! men tänkte ändå ge det någon till dag.. vi sågs för några dagar sedan nu, men att det får landa lite.

[somuchdrama]
2018-03-08 09:10
#3

Vi pratade i telefon en stund och jag valde att fråga om han bara ville se mig neutralt eller som dejt "material" vilket var väldigt modigt av mig tyckte jag, men jag har haft för mycket i mitt liv där jag bara undrat när man faktiskt kan fråga.. och går det inte bra, då vet man iallafall det. Han sa att han inte kramat mig eller så för jag verkade så blyg och ville inte göra mig obekväm, han sa också att han vill träffa mig igen som en dejt och se hur det går liksom kanske vi passar ihop.. kanske inte.. för han gillar mig Så sa han. 

Hoppas han är seriös bara, vissa "konflikträdda" brukar inte vara helt ärliga, men det får tiden utvisa.

Maria
2018-03-08 09:15
#4

#3 Det var modigt gjort av dig🙂

Nu gäller det bara att hålla tummarna inför nästa gång. Nu har ju du i alla fall spräckt den första osäkerheten både hos dig men också hos honom gissar jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Katti
2018-03-08 13:22
#5

För mig tyder det på respekt att någon inte gör närmanden på andra dejten. För mig kommer djupa känslor före attraktion, så blir bara obekväm och backar om någon går för fort fram, även om resten skulle kännas bra.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[somuchdrama]
2018-03-08 13:48
#6

#5 Ja precis, jag var bara osäker då han inte visat så mycket intresse överhuvudtaget eller tagit initiativ till att träffas osv.

Annons:
[somuchdrama]
2018-03-10 12:20
#7

Tycker fortfarande det känns som jag är den enda som drar i alla spakar, brukar inte vara såhär motiverad ens men gillade verkligen denna killen. Men krävs två för att dansa tango, känns som om jag skulle sluta kontakta honom skulle han varken säga bu eller bä (vilket då känns mer som han bara träffar mig för att) eller vad man ska säga. Har någon här vart med om något liknande? Ska försöka ordna till en till dejt, men om det inte går vidare på något sätt ger jag nog upp.. han måste ju vilja också.. :)

eihpos
2018-03-10 14:14
#8

#7 Jag har inte varit med om det när det gäller dejting men när det gäller vänskap har jag varit med om liknande. Jag har haft vissa vänner som gärna vill ses om jag hör av mig. Men hör jag inte av mig så är det bara tyst.

Om det varit en person jag verkligen var intresserad av hade jag tagit initiativ till fler dejter men om det hela tiden bara var jag som hörde av mig så skulle jag till slut säga något, att han gärna får höra av sig ibland också. Sen skulle jag nog avvakta och se om han verkar intresserad eller.

[somuchdrama]
2018-03-11 18:29
#9

bestämt mig för att inte skriva så mycket mer nu efter jag föreslagit att träffas igen, han måste ta lite initiativ själv också vill han verkligen kommer han ju fråga själv.. allt kan inte komma från mig.

[somuchdrama]
2018-03-11 18:30
#10

#8 också vart med om såna "vänner" tycker inte dem är så mycket vänner, känns jobbigt när relationen bara funkar för att man själv håller liv i den.

Upp till toppen
Annons: