Annons:
Etikettallmänt
Läst 4258 ggr
MissClue
2018-03-07 13:18

attraherad av andra

När ni är i ett förhållande, brukar ni känna er sugen på andra då eller är det bara er partner som ni vill ha sex med? Jag blir väldigt avskärmad när jag är kär och i ett förhållande, det är bara en jag vill ha sex med. kan tycka andra killar är fina och snygga men jag vill inte ha sex med dom. Min kille däremot verkar vara kåt de flesta tjejer. Han skulle inte vara otrogen (tror jag) men han har sagt att han skulle ligga med de flesta av hans tjejkompisar om han fick chansen (om han var singel då). I början av förhållandet lugnade han mig med orden "men av alla jag vill ligga med så gillar jag dig bäst ju". Detta är inget som skapar direkta problem hos oss, sålänge han är trogen får jag bara acceptera att vi är olika med detta. Men jag är nyfiken på hur andra känner när de är i förhållande…

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
molam
2018-03-07 13:53
#1

Jag anser att man kan inte bestämma vilken/vilka man blir attraherad av, utan det bara händer, så klart att min partner om jag hade nån får vara attraherad av andra så länge den inte är otrogen då.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Fridaaaa
2018-03-07 13:56
#2

Man slutar inte attraheras av andra bara för att man har partner.
Däremot, känner jag att jag inte tänker på att "den eller den skulle man vilja ha sex med om jag var singel" även fast jag attraheras av dem.

Och jag skulle bli sårad om min partner uttryckte sig så "om jag vore singel" nej det hade jag inte accepterat sånt uttalande faktiskt då jag inte tycker det är OK att säga så när man har partner.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vendelay
2018-03-07 14:08
#3

Det är okej att attraheras av andra - det är ju ändå känslor och går inte att styra över. Det är dock inte okej att agera på det (vara otrogen) eller säga till dig "om jag var singel…", det är jäkligt respektlöst.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Devya]
2018-03-07 15:06
#4

Han är åtminstone ärlig så förhoppningsvis fortsätter han med att vara ärlig även i framtiden. Så länge du är ok med hans brutala ärlighet så ser jag inga ptpe. Jag tror faktiskt att de flesta killar tänker på samma sätt som din kille men långtifrån alla vågar erkänna det för sin partner och det behövs ju inte heller. Man behöver inte veta allt. Jag vill verkligen inte veta vad min man egentligen tänker kring den saken och därför frågar jag inte heller. Jag vill vara lyckligt ovetande då jag mår bäst på det viset. :)

Kalli
2018-03-07 17:07
#5

Jag brukar inte attraherad av andra när jag är i en fungerande relation. Men alla fungerar ju olika så jag ser inget konstigt i att man gör det.

[Roe Deer]
2018-03-07 18:09
#6

Ojsh, jag hade likt andra som skrivit också blivit sårad om min partner skulle vilja hoppa i säng med andra. Eller, jag skulle snarare bli besviken på att vi inte passade ihop med så olikartade värderingar och prioriteringar. Alla är olika. För mig är respekt och ärlighet viktigt. Varpå det ändå är skönt om dessa "grodor" kommer ur munnen hans i ett tidigt skede av förhållandet, så att jag kan lämna om det vore så.

Jag dras inte till personer som inte respekterar sin partner. Älskar man någon innerligt så gör man inte så (i min värld).  Det är den omättliga delen av människan som jag kallar för egot. Självklart ska man acceptera att man är olika men otrohet bör ej förekomma. Ibland får man helt enkelt lämna.

Annons:
[IdaSoren]
2018-03-07 18:15
#7

Brukar inte känna mig attraherad på det viset kanske, tycker att det är ett lite väl starkt ord för min egen del. Däremot tycker jag ju givetvis att andra personer ser snygga/sexiga ut, men det betyder inte att jag föreställer mig att ha sex med dem. För mig är det mer ett konstaterande att personer ser bra ut, men jag lägger inga vidare värderingar eller fantasier i det. Det beror inte på att jag inte får eller borde, utan för att jag inte är intresserad av det helt enkelt. Men man kan ju inte gå runt och blunda för sin omgivning för det, finns ju självklart fler snygga personer än min partner liksom.

Du får ju själv välja hur du vill hantera din killes tankar, åtminstone är det ju bra att han är ärlig. För min egen del skulle jag nog bli lite illa till mods om min partner sa att han är kåt och skulle ligga med de flesta tjejer han ser, det är inte sådant jag skulle vilja höra helt enkelt. Men om du litar på honom och på ert förhållande så är det ju egentligen inte viktigt vad han går runt och tänker på - kanske kan du be honom att inte berätta allt han tänker för dig om du tycker det är jobbigt?

MissClue
2018-03-07 21:59
#8

Jag uppskattar hans ärlighet trots att jag gärna hade varit besparad av viss information. Det oroar mig bara att risken att han kommer vara otrogen ökar i och med detta intresset för andra men det känns som att det är mer normalt som han känner än hur jag är. Men det får tiden utvisa, just nu försöker jag lita på honom, att han är lika ärlig för övrig med. 

Dock så kan jag grubbla över en sak och har gjort till och från under vårt förhållande..Han har en tjejkompis som vi båda träffar då vi går i samma klass. En gång hade de en diskussion framför mig där hon gav han komplimanger men sa hela tiden "detta är inte något sexuellt och jag har aldrig känt någon sexuell dragning till dig", han svarar med att han hade velat ligga med henne i början av deras relation men inte i dagsläget. Det var så konstigt att stå där som tredje hjulet så jag gick iväg och minglade med andra. Hur som så träffas vi rätt ofta och det händer rätt ofta att hon tar i honom, ger komplimanger och enstaka tillfällen har hon hällt om honom typ bakifrån. De skrattar mycket ihop och ärligt så tycker jag dom passar tillsammans…Detta kan äta upp mig inifrån ibland och jag kan må dåligt över deras relation. Rädd att han ska lämna mig för henne om hon bara ger klartecken typ. Står vi och pratar om att resa så kan hon skämtsamt hoppa in typ "åh får jag följa med" varpå han svarar "ja det hade varit kul". och sånt är det hela tiden…Det är så jobbigt att känna sig bitter och sur vid sådana tillfällen.Jag får typ lyckokick när han säger något negativt om henne vilket inte är så ofta. I grunden gillar jag henne men hennes fysiska beteende, komplimanger och att han sagt att han har velat ligga med henne kan göra mig jätte osäker. Ursäkta att det blev långt, kände att jag behövde skriva av mig..

I love not man the less, but Nature more…

[Devya]
2018-03-08 07:20
#9

#8 Men oj, det där är en helt annan sak och jag skulle verkligen inte kunna acceptera att min man beter sig sådär med andra människor. Det är att gå alltför långt!  Jag skulle helt enkelt inte vilja stanna kvar i ett sådant förhållande. Det skulle göra alltför ont och det skulle kännas så respektlöst om min man gjorde så.

Gaara
2018-03-08 11:14
#10

Nä jag fungerar inte på det sättet. Inte när jag är i en bra relation i alla fall. Enda gångerna jag blivit attraherad av andra killar är om mitt förhållande har varit riktigt kasst och tråkigt (som mina två förra förhållanden blev i slutet) Men det är inte ett sug efter att ligga med en massa andra killar, utan mer en känsla av att bli förtjust i andra och få den uppskattningen och bekräftelsen jag saknar i förhållandet då. 

Nu till sommaren så har jag varit tillsammans med min fästman i 4 år och har aldrig känt mig ens det minsta sugen på någon annan just för att han ger mig den bekräftelsen jag behöver. Liksom, komplimanger, kramar och pussar, tryggheten liksom. :)

Jag hade ärligt blivit fly förbannad om jag vetat att min kille velat ha sex med alla sina tjejkompisar. Må så vara, men att säga en sån sak till sin partner är sjukt respektlöst tycker jag… Lika så "men av alla jag vill ligga med så gillar jag dig bäst ju". Jag känner bara… Är ligga allt han vill? Är det det viktigaste i en relation för honom? Han känns inte speciellt mogen och själv så skulle jag aldrig varit tillsammans med en sån människa. Jag hade dessutom precis som du oroat mig över den där tjejkompisen och honom.

[IdaSoren]
2018-03-08 11:22
#11

#8 Förstår verkligen att du känner osäkerhet över det du beskriver, det hade jag också gjort - speciellt med tanke på vad du berättade i ditt första inlägg.

Har du pratat med honom om den här tjejen och berättat hur du känner? Han kanske inte tänker på hur de beter sig runt varandra, eller så förstår han inte hur det kan kännas för dig (åter igen, med tanke på första inlägget..). Jag tänker att om han menar allvar med att han är seriös med dig och vill vara med dig, så borde han respektera dina känslor (om du berättar om dem, vill säga) och i sådana fall ändra sitt beteende runt den här tjejen när du är med. Är han inte villig att se till dina behov före hennes så skulle jag nog fundera över att lämna faktiskt.

sp0ngeb0b
2018-03-11 13:54
#12

Jag kan känna igen mig, jag blir också attraherad av andra ibland fast jag är i ett förhållande. Sen får man väl klura ut om det bara gäller fysisk attraktion eller om man faktiskt är kär. Skulle aldrig vara otrogen, men det har hänt (1 gång) att jag blivit attraherad av någon när jag var i ett förhållande, och senare insåg att jag var kär i honom. Är det bara fysisk attraktion är det nog oftast inga problem att hålla sig borta, och är det problem så kanske man inte hör hemma i ett monogamt förhållande. Så tänker jag 🙂

MissClue
2018-03-11 23:57
#13

Vi bråkar typ aldrig men rök ihop igår, eller han var arg o jag ledsen. Han brukar dra ironiska skämt och eftersom han är så brutalt ärlig ibland så har jag svårt att avgöra om det ligger sanning i ironin eller inte. Som när jag frågade för en vecka sedan om han har känslor för den där tjejkompisen och han svarar "ja det har jag"..får klump i magen och frågar igen typ är du seriös? han bara "Aaaa"…jag frågar då, varför har du inte sagt ngt och va händer nu? då säger han att han skämtar såklart och att dumma frågor får dumma svar. Sen igår kom ett till av hans "skämt" som indikerade på att jag var obehaglig att ligga med..Logiken säger att han är ironisk…men jag blev ändå så fruktansvärt ledsen, grät i perioder under dagen och försökte printa in i huvet att det var ironi, det var ironi men till slut drog jag upp de med honom, annars hade jag grubblat hela natten. Han förstår inte att jag blir ledsen med ngt som uppenbart är ironi..jag fattar ironin om han kallar mig tjock för jag är underviktig, då tar jag inte illa upp för för mig är det då uppenbart. men att vara ironisk om att jag är obehaglig att ligga med eller att han har känslor för den där tjejen, då är det inte uppenbar ironi utan jag börjar analysera möjligheten för att det kan ligga sanning i det..Han lovade att försöka dra ner på sina "skämt" men jag var väldigt nära att bryta igår.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Milkshake
2018-03-12 01:42
#14

Men herregud, ironi eller ej, sånt säger man inte. Aldrig att jag hade tolererat eller stått ut med sådana "skämt". Jag hade inte velat vara i en relation där jag inte kan lita på min partner, speciellt inte om denne beter sig som du beskrivit i den här tråden. Du förtjänar mycket bättre!

Halvdansken
2018-03-12 16:37
#15

Känner du hans historia? Har han varit otrogen förr?  Jag tycker det verkar lite märkligt. 
MIn man kan också vända på huvudet efter en snygg tjej , eller tycka att en skådis är sexig, (det kan jag också),  men i din situation med att jämföra dig med andra tycker jag helt klart är att gå för långt.  Det hade jag inte accepterat.
Hur länge har ni varit ihop?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

MissClue
2018-03-12 19:38
#16

#15 Han har inte varit i förhållande innan så jag vet inte. jag tror faktiskt inte att han skulle vara otrogen, möjligtvis i riktigt berusat tillstånd. Men jag vill känna att han vill ha mig och bara mig. Klart han får vara attraherad av andra och tycka andra är snygga o fina..Jag gör också det med andra killar, men vill inte ligga med dom för det. Har inget emot att han tittar på porr heller. men det är ngt som gör att jag känner mig mindre speciell, svårt att förklara..Vi firar snart ett år ihop

I love not man the less, but Nature more…

emeliesve
2018-03-17 00:35
#17

När man älskar varandra och har ett förhållande på allvar så har man en deal om att man ska vara trogna varandra. Man får inte vara med någon annan. Däremot slutar man ju inte att tycka att andra människor är attraktiva. Klart att jag förstår att min kille tycker att andra tjejer kan vara snygga eller sexiga. Han är ju en heterosexuell kille och tycker om tjejer i allmänhet. Men det är förstås viktigt för mig att även om han kan tänka så när det gäller andra tjejer som han får syn på så är det mig han är trogen. Så länge man litar på varandra så får man tänka på andra.

Kalli
2018-03-17 11:16
#18

#17: Man får ha vilken deal man vill med personen man älskar och självklart får man vara med andra om det är överenskommelsen. Nu antar jag att du syftar på TS relation men det lät som en generellt uttalande.

Honestyisdead
2018-03-18 00:14
#19

Hade någon sagt "jag fattar ironin om han kallar mig tjock för jag är underviktig, då tar jag inte illa upp för för mig är det då uppenbart. men att vara ironisk om att jag är obehaglig att ligga med eller att han har känslor för den där tjejen, då är det inte uppenbar ironi utan jag börjar analysera möjligheten för att det kan ligga sanning i det"

Man är inte frisk om man säger så där och du borde gå. RIKTIGA män lyfter sin partner genom något som kallas RESPEKT. Detta saknar han helt uppenbarligen och saknas den från början dyker den inte plötsligt upp. Han vet att han kan trycka ner dig och nu jar ni fått dessa hemska roller.

Nu är jag lite omogen när jag blir förbannad på så räliga kommentarer att jag hade sagt att anledningen till att han tyckte sex med dig var obehaglig var för att du inte  tände och blev kåt på honom ens med lampan släkt och du fantiserade om andra. Klart han tycker sex med dig är obehaglig när du måste fantisera om andra män för att njuta i alla fall lite.

Be honom gå till den där tjejen, kanske hon är mindre begåvad än du. Acceptera aldrig sådan skit. Då fastnar du lätt i det.

En pojkvän tycker det är skönt, mysigt och underbart att ha sex med sin tjejoch vågar säga det. DET ska du vilja ha och förtjänar.

MissClue
2018-03-18 14:59
#20

#19 Jag önskar att jag kunnat slänga tillbaka ngn sådan kommentar, för jag har haft möjligheten att såra tillbaka bara att jag stoppar mig från att lägga mig på den nivån. oftast blir jag inte arg eller ledsen med en gång utan det är när jag grubblar och kommentaren inte släpper som jag vet att den tog hårt. Jag är inte redo att gå som det är nu.Det kommer ju hända igen, men jag ska se om han anstränger sig nu att tänka på vad han slänger ur sig. vi har ju haft diskussionen för längesen, då lovade han att försöka sluta dra den typen av skämt eller kommentarer. Har ju fått frågan om jag är shemale för mitt "adamsäpple" syntes tydligt då jag var som magrast..eller kommentaren om det är meningen att det ska vara glapp mellan bhn och brösten. jag vill så gärna tro att han kan sluta, han har så många bra sidor som jag inte vill släppa, usch va jobbigt allt e.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Halvdansken
2018-03-18 16:17
#21

Jamen snälla du, släng bort honom och skaffa en ny.  Varför vill du bli kvar hos honom?
Sen har förresten Kvinnor inte Adamsäpplen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Milkshake
2018-03-18 20:19
#22

Han kommer kanske sluta dra såna skämt inför dig men det betyder inte att han respekterar dig mer.  Han har uppenbarligen en riktigt kass kvinnosyn och är inte värd din tid.

Gaara
2018-03-20 10:37
#23

#21 Ta reda på fakta. Adamsäpplet är en utbuktning på struphuvudet som även kan ses hos vissa Kvinnor. Det är dock vanligare att det syns på män då deras struphuvuden växer mer vid puberteten vilket får folk att tro att endast män har det. Har själv fått höra en del skit om detta då även jag har ett synligt adamsäpple. Finns ju faktiskt män som inte har synliga heller och det har inget med könet att göra.

Till TS vill jag säga att den killen du är tillsammans med inte låter redo för ett seriöst förhållande.  Han är sjukt respektlös på många sätt.

MissClue
2018-03-20 11:37
#24

Tack för att ni delar med er av era synsätt. Jag är ju lite skadad då mina två tidigare förhållanden var väldigt destruktiva. Detta har väl gjort att jag i vissa fall är känsligare än andra och i vissa fall kanske jag inte tycker saker är så farligt då jag varit med om mycket värre. Så att höra er uppfattning hjälper mig.

I love not man the less, but Nature more…

rebeckalena
2018-03-20 15:12
#25

Alltså vad ska man säga…jag antar väl att folk kan vara attraherade av andra även fast dom är i ett förhållande, det verkar ju så. Men jag personligen är faktiskt med handen på hjärtat inte sexuellt attraherad av någon annan än min sambo, när jag blir sugen så är det alltid han jag tänker på och honom jag vill ha. Vill inte att det ska bli för snuskigt nu haha! Men vi har fantastiskt sex och han ger mig all kärlek, ömhet, bekräftelse jag vill ha…vi har varit tillsammans i 4 år nu och jag känner precis likadant :) 

Men vad gäller din pojkvän och att han säger "om jag hade varit singel hade jag kunnat ligga med typ alla mina tjejkompisar"…ehh…va? Det där är ju helt sjukt respektlöst? Varför känner han behovet av att säga så till dig? För mig låter det jättekonstigt. Det är klart att man inte kan styra över vem ens kille tycker är snygg och vad dom tänker givetvis. Men att säga så till dig? Usch, nej, väldigt respektlöst. Hade min kille sagt så till mig hade det blivit kaos kan jag lova :)

Fast alla tycker ju olika och har olika gränser för vad dom tycker är OK och inte, men det är min åsikt i alla fall :)

Upp till toppen
Annons: