Annons:
Etikettförhållande
Läst 841 ggr
tantgrön29
3/14/18, 9:13 AM

Mer än en drink?

Hej på er! Tänkte om det finns någon som har erfarenhet av liknande som kanske kan ge lite kloka råd. 

Mitt ex bröt upp med mig för 4,5 månad sedan efter ett 5årigt förhållande. Vi kantades av två lite större problem som vi inte lyckades hitta en lösning på. Ett problem var att hans närmsta vänner inte ville umgås med oss så mycket under dessa år och detta blev ett stort problem för oss då mitt ex aldrig ville konfrontera problemet (detta pågick i nästan 4 år). Det andra var min psykiska ohälsa som började för 1,5 år sedan, vilket gjorde att jag blev mer beroende av honom. 

Till saken, vi har haft kontakt sen det tog slut. Sms och telefonsamtal. Vi sågs nu för en vecka sedan och det var första gången sen jag flyttade. Vi tog en drink och hade det jätte trevligt tillsammans, vi skrattade och bara ville veta allt vad den andre hade gjort. Angående min ohälsa var att jag led av hjärtklappningar i höst och hade svårt att ta mig an saker och att vara själv. Nu bor jag själv sen 2,5 månad och det går finemang och jag har skaffat mig två nya intressen, klättring och orientering. Så jag är riktigt stolt. 

Men trots detta så känns uppbrottet fel, men jag är tacksam för det för det då jag kom på mina fötter igen, jag blev omskakad med andra ord. 

Men nu vet jag inte hur jag skall gå vidare.  När vi skildes åt förra veckan sa han att han gärna tar en drink igen snart.  Snabb som är jag frågade jag honom om han ville ses nu på söndag, vilket han ville. Jag är bara så rädd, rädd att han bara möter mig som en vän. Och jag är alldeles för rädd för att fråga och tänker att jag ska ge det ett par gånger innan jag börjar ställa massa frågor. Vi är 29 respektive 30. 

Om någon har ett par tankar vore jag jätte tacksam :)

Annons:
[mela123]
3/14/18, 9:19 AM
#1

jag möts med mitt ex men jag känner absolut ingenting, jag gjorde slut efter 5 år tillsammans hade helt enkelt inga känslor kvar. Anledningen är att han är fortfarande en så viktig person för mig, men jag vet inte hur ditt ex känner. Fråga!:)

Scintilla
3/14/18, 9:25 AM
#2

Håller med #1, hör om han fortfarande har känslor för dig är mitt råd.

tantgrön29
3/14/18, 9:26 AM
#3

Va underbart att du kan det och starkt, hatten av till dig :) Jag vet dock att han har känslor med i bilden, för det har jag vågat fråga iaf :P Jag vill nog bara ha någon riktlinje i vad detta kan vara. Han vet mina känslor då jag gjorde det klart innan jag flyttade, så det är väl mest en rädsla i att han försöker bara vara snäll nu och tänker kanske inte på att jag kan bli sårad ännu en gång

Scintilla
3/14/18, 9:30 AM
#4

#3 jag får vibbarna av att han träffar dig för att han själv vill. Annars tror jag han hade tvekat mer. :)

tantgrön29
3/14/18, 9:37 AM
#5

jadu Scintilla, jag får hoppas att det är de han vill :) Men jag är i stort sett säker att han gör det.  Jag känner en sån genuin glädje när vi hörs och ses. jag är nog bara rädd, för att han är den snällaste men också mest konflikträdda personen jag känner. hade mer uppskattad att han höll sig borta om han inte ville ngt, samtidigt som att jag är orolig att ställa han mot väggen för snabbt

tantgrön29
3/14/18, 9:39 AM
#6
Annons:
tantgrön29
3/14/18, 10:15 AM
#7

Med andra ord, hade någon fortsatt i detta och sett vart det kan gå eller helt enkelt ge upp innan man blir sårad igen?

Scintilla
3/14/18, 10:57 AM
#8

#7 svårt att svara på med endast det du skrivit som grund. Men då han gillar dig fortfarande och vill ses och blir glad av att ses så tror jag nog att han skulle gå med på att bli tillsammans igen. För ni är ju inte främlingar för varandra så det blir kanske inte en så stor världsomvändning endå.

Men jag känner lite att du får fråga dig själv vad du tycker om hans konflikt-rädsla? Om något dyker upp i framtiden och du vill ta upp det- om han är så pass konflikträdd, hur ska ni göra då? Jag tänker att det kanske kan orsaka problem/irritationer då det inte går att leva ett liv utan konflikter. (eller?)

Så fokuset du borde lägga är på dig själv, vad du vill med ditt liv, din framtid, vad du mår bra av och vill göra. Vad du tycker om eller inte tycker om och utgå från det.

Det är du som har kraften, det är du som väljer din partner, inte vice versa.

Om du väljer att gå in i ett förhållande med honom så tror jag att det eventuellt kan vara bra att vara mentalt förberedd, alltså stark i dig själv och ditt egna liv utanför din och hans bubbla. Annars faller man så himla hårt, har jag upplevt.

Kalli
3/16/18, 12:30 PM
#9

Jag tänker att bara du kan svara på vilka risker du vill ta. Det är fullt möjligt att han ser en möjlighet för er att bli tillsammans igen. Det är också fullt möjligt att han bara vill umgås som vänner. Vill du veta säkert måste du fråga eller berätta att om han inte kan se er i en relation igen så vill du inte umgås, han kan ju antagligen inte läsa tankar.

Upp till toppen
Annons: