Annons:
Etikettallmänt
Läst 1047 ggr
olund
2018-03-14 13:21

Kär i två stycken

Jag är singel men typ dejtar med varierande resultat. De flesta är flopp dejter men nu har jag 2 bra på g. Det värsta är att när jag är med den ena  av killarna känns han perfekt på alla sätt och vis och när jag sedan träffar den andra så är han precis lika underbar. Jag trivs superbra med båda och vi har så trevligt.

Men de vet ju inte om varandra…

Men måste de ens göra det? Vi har ju aldrig sagt något i stil med att "Vi är ett par nu".. eller "Nu får vi inte träffa andra"

Vi har bara träffats och hängt. Men inte lovat något eller så. Och de skulle ju båda kunna dejta andra tjejer också såklart. Jag har ingen aning. Och jag vill inte fråga. För då måste ju jag också berätta.

Usch… det känns så jobbigt. Jag är så rädd att båda skulle göra slut om de visste om varann. Men klart, "göra slut" heter det förstås inte när vi inte ens bestämt att vi "är ihop"

Ja jag vet inte. Det känns bara så förvirrande.

Annons:
Gronstedt
2018-03-14 13:28
#1

Förr eller senare kommer väl frågan upp, på ett eller annat sätt, om någon av dem, eller båda, vill att du ska gå in i ett exklusivt förhållande just med honom. Det vill till att du är lyhörd för om någon av dem verkar börja ta det för givet. Alla väntar inte på att man ska säga rakt ut att "Nu är vi ihop och dejtar inte andra!", det kan ofta förutsättas eller antas av den ena eller andra parten.

Det enklaste är förstås att du frågar dem vad de tycker och talar om att du inte just nu tycker exklusivitet är nödvändig. Även om det kan kännas jobbigt, lär det bli värre om den ene eller andre, eller båda, börjar tycka att ni är "ett par" och sedan upptäcker att du "har en annan". Bättre att det kommer upp innan någon börjar ta något för givet.

Upp till toppen
Annons: