Annons:
Etikettvänskap
Läst 1206 ggr
Lamina
2018-03-14 18:18

Obekväm med att dom pratar om mig...

Ok, det är såhär. Jag har 2 vänner som båda bor en bit ifrån mig. Den ena en barndomsvän och den andra har jag lärt känna via min barndomsvän. Vi kan kalla min barndomsvän A och den andra B. Dom båda pratar såvitt jag vet varje dag, även fast även dom bor rätt långt ifrån varandra. Varken jag eller A har träffat B på flera år, men vi håller kontakten. Jag träffar A någon gång i månaden och vi pratar några gånger i veckan. B pratar jag oftast bara med någon/några gånger i månaden. Till saken. A har inte Facebook, men B har och hen läser allt jag skriver och gör där. Det är så vi håller kontakten. Jag kan prata jättelänge med A om allt mellan himmel och jord på telefon. Men det har börjat gå upp för mig att dom berättar saker om mig för varandra. T.ex. så hade B skickat en bild från min FB till A häromdagen. Och en gång när B ringde mig häromveckan så började hen prata om en medicin jag hade tagit som jag berättat för A bara timmar tidigare. Alltså, det är ju inte direkt så att jag vill hålla nått hemligt för någon av dom. Dom får veta allt om mig. Men jag känner mig ändå obekväm med vetskapen att allt jag säger/delar med till någon av dom kommer föras vidare till den andra. Vet inte om jag bara är löjlig? Jag har inga problem med informationen som delas, men det känns som en principsak. Jag har sagt till A att jag inte är helt bekväm med att hen berättar allt för B, vilket A har förståelse för. Men det är ingen idé att säga något liknande till B då hen aldrig skulle förstå ändå. Men jag vet inte, det känns inte helt hundra. Är jag bara löjlig?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Herveaux
2018-03-14 19:10
#1

Tycker absolut inte du är löjlig!
Jag hade blivit sårad och känt att mitt förtroende för vännerna fått sig en törn. 
(Nu kanske det är jag som är löjlig…) Bara för att det jag säger inte är hemligstämplat så förväntar jag mig att det inte genast förs vidare till andra i vänskapskretsen.😕


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Milkshake
2018-03-14 19:34
#2

Håller med #1, det verkar ju gå fort också från det att du berättat något för den ena tills den andra får höra det. Känns inte riktigt okej.

_Fisken
2018-03-14 22:35
#3

Kan förstå att du känner dig granskad och att du upplever att det "skvallras" om dig.  Det är visserligen en ganska normal företeelse att man pratar om andra utan att det behöver vara nåt illvilligt i det.

Lamina
2018-03-14 23:26
#4

Ja, kan tänka mig att det egentligen är fullt normalt. Men när jag pratar med någon av dom så är det väldigt sällan vi pratar om den andra vännen. Det är oftast bara i förbifarten typ "jag pratade med * och hen mår bra." Det kanske är för att jag inte är intresserad av att "skvallra". Men jag får försöka ta upp det med dom båda. Egentligen tror jag att det är B som är problemet, men hen kommer ju inte förstå och bara ta illa vid sig om jag försöker förklara. 🤔

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: