Annons:
Etikettkänslor
Läst 5772 ggr
skräll
2018-03-22 10:12

Förstår inte

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ca 7 månader, allt har varit helt okej vi har haft lite upp o ner. Vi har lång distans och bor ca 60 mil ifrån varandra, jag har alltid åkt upp till honom men av bra anledningar. 

Jag tycker det är viktigt att man kommunicerar och pratar med varandra när man har lång distans inte bara skriver utan pratar i luren så man hör varandra också, han har varit ganska off på senaste,  svarar enformigt, visar inget intresse eller ignorerar (inte som förut iallafall). Jag sa till honom om detta då jag har varit i en relation förut då allt bara gick utåt när detta skedde, och orkar inte med det igen drog ut på det förlägne. Då tyckte han att jag klagade men sa iallafall förlåt och blev bättre, men så tog jag även upp att han aldrig svarar om jag ringer (klickar mig) ger ingen anledning varför eller att han aldrig ringer mig, (han går hemma hela dagarna och gör ingenting) han sa då att han inte har någon energi att snacka, vi har inte snackat på 4 veckor nu.  Så sa jag '' nä förstår att det tar på din energi att gå hemma hela dagarna'' så bad han mig att fara åt helvete.

När det är såhär känns det inte ens som att jag har någon pojkvän, glömmer nästan hur hans röst låter. Hur ska jag bemöta detta?

Annons:
Blanca90
2018-03-22 10:17
#1

Gå vidare och träffa en vettigare kille.

skräll
2018-03-22 10:37
#2

#1 Jo.. men han var ju inte såhär innan. Frågade om han ens ville vara tillsammans för några dagar sedan då svarade han, ja vad är det för fråga lägg av då fattade han väl allvaret o blev bättre men så skrev han detta igår.

Sommarek
2018-03-22 10:40
#3

Det låter som att han har problem som han tar ut på dig - inte okej. Om han inte orkar anstränga sig och ens ringa, vad ska du, om man får säga så, då ha honom till?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

skräll
2018-03-22 10:54
#4

#3 Sant, när jag nämnde det om att han inte visar intresse och sa att det inte kändes som att han ville prata med mig, så sa han att han inte vill att jag skulle känna så för att han mådde dåligt, men hur länge mår man dåligt, hur länge kan man säga det

Sommarek
2018-03-22 11:00
#5

#4 Man kan må dåligt, men det försvarar inte att man uppför sig illa, och definitivt inte att man ber folk fara åt helvete. Folk som mår dåligt får ju tänka på att de kanske vill ha sin partner kvar när de väl mår bra igen, och uppföra sig därefter.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

molbojse
2018-03-22 12:01
#6

Jag är själv den som "bara går hemma om dagarna och gör ingenting". Jag gör det för jag är för sjuk psykiskt för att klara av ett jobb i dagsläget. Det tar som fan påå mitt psyke att bara gå hemma om dagarna, jag är döless på det men det blir heller inte bättre för min del att ge mig ut i arbetslivet direkt. Jag orkar sällan prata i telefon, det tar enormt på mitt psyke att vara social.

Har du pratat med honom något om hur han mår psykiskt?
Att vara sjuk har sina priser men det är inte en ursäkt för att bete sig illa. En förklaring kanske, men inte en ursäkt.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
skräll
2018-03-22 12:47
#7

#6 Han får panikattacker och tar medicin för det, vet dock inte om han är deprimerad eller liknande.. 

Var tillsammans med en som var biopolär & hade autism innan, det var verkligen jätte jobbigt och hade inte alls samma behov som mig, men han jag är tillsammans med nu har blivit ''utredd'' om han har autism men aldrig diagnostiserad vilket han nämnde för mig för endast någon månad sedan. 

Han fyller 21 om några månader.

Geru
2018-03-23 07:55
#8

Det låter som att han har energibrist, antagligen pga egen problematik. Detta göra att distansrelationer kan bli extremt jobbiga. 

Det du fick uppleva var mest troligen frustration som exploderade. 

Jag personligen skulle gå vidare och hitta någon annan, eftersom han inte verkar förstå sin egen problembild alls, någonting som kommer gå ut över dig väldigt mycket.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

m2studio
2018-03-23 08:37
#9

Jag tror inte att han menade illa, utan att han har problem och behöver vård av en Psykiater och du får hjälpa honom och övertala honom att träffa en. Efteråt med stor sannolikhet du kommer och se att han ändrar sig och bryr sig mera för dig.

Lycka till

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

skräll
2018-03-23 09:07
#10

#9 Jag tror han har nämnt att han har varit hos en psykiater, men att det inte hjälpte så han slutade.  

Han skrev igår på kvällen 24h  efter han skrev ''far åt helvete'' då skrev han '' gör du slut nu bara för att du blev sur'' så skrev jag '' inte jag som bad dig att fara åt helvete'' så skrev han '' trodde att du skulle ha förståelse om '' privat'' men allvarligt hände för ca 1 vecka sedan men han berättade för tre dar sedan. Men detta har pågått i 4 veckor. Han hade inte heller nämnt att han hade slutat med sin medicin vilken jag tycker är viktigt att veta.

[SuperNaturalBeing]
2018-03-23 09:38
#11

Jag var i ett distansförhållande och i slutet betedde jag mig i princip likadant. Anledningen var att jag ville göra slut, men var samtidigt rädd för att göra det (pga ett tidigare uppbrott där det exet blev mycket hotfullt efteråt så fick liksom ångest över att det kanske blir så ännu en gång + att jag var rädd att såra personen som fortfarande tyckte mycket om mig). Jag blev allt mer tillbakadragen, svarade knappt på meddelanden med ursäkten "oj det måste vara något fel på messenger, har inte fått nån notis" osv. Svarade inte på samtal eller sms heller och jag kunde också bete mig oförskämt när detta kom på tal då jag kände mig trängd (inte för att det rättfärdigar hur jag betedde mig. absolut inte!). Så jag är 99% säker på att han inte är intresserad längre. Är man det beter man sig inte så. Ni har liksom inte snackat på 4 veckor. Det säger en hel del.

skräll
2018-03-23 10:07
#12

#11 ja precis, men han skrev igår '' älskar dig även fast det ibland verkar ensidigt'' varför skulle han skriva det om han inte vill vara med mig och sa dessutom om jag ''vill göra slut så skulle jag säga det''?

Sarah
2018-03-23 12:47
#13

#7 det låter som att du dras till en vis typ av killar…  Fundera på vad du faktiskt vill ha och välj att vara med en person som faktiskt klarar av att ge dig det.

Annons:
Geru
2018-03-23 12:52
#14

Hur slutade han med sin medicin? Vilket medicin var det? För om det är en antidepp eller liknande kan man krascha rejält om man bara tvärt stoppar med dom.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

skräll
2018-03-23 14:12
#15

#13, jo jag har också tänkt på det haha. #14 han tog Voxra, han sa att det var för hans ångest.

skräll
2018-03-23 14:55
#16

#14 han slutade tvärt med dem.

[SuperNaturalBeing]
2018-03-23 15:29
#17

#12 Det kan vara lögner för att han helt enkelt är rädd för att göra slut. Jag sa liknande saker själv enbart för att hålla upp fasaden. "Jo men klart jag älskar dig och vill vara med dig. vad menar du? Var inte fånig!" , för även fast jag inte var kär längre tyckte jag ändå om personen och ville inte se honom ledsen och att ge honom bekräftelse på det sättet var ett enkelt sätt att få honom att inte vara ledsen för stunden… Nu MÅSTE et ju inte vara så att han vill göra slut. det kanske är något helt annat som gnager honom. Det vet bara han. Men jag känner så väl igen mig i hans beteende. Oavsett orsak så fungerar inte förhållandet och ni måste prata ut om det ordentligt annars finns det noll anledning att vara kvar.

Geru
2018-03-23 15:30
#18

#15 Jag kan av personlig erfarenhet säga att om han tvärt slutat med Voxra finns en stor risk för väldigt dåligt mående.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Sommarek
2018-03-25 13:11
#19

#16 Du har en pojkvän som du aldrig träffar och som inte vill prata med dig. Vad exakt får du ut från det förhållandet?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

skräll
2018-03-25 15:31
#20

Vi har träffats ca 1 gång i månaden , han visade intresse och snackade med mig. Men denna månaden, han han varit helt off och då inte snackat med mig. Men jag åkte iallafall upp till honom igår, han har inte gett mig någon ursäkt eller något. Det hans pappa sa till mig var att han hade slutat med medicinen. Jag gav honom en andra chans även fast jag inte fick någon ursäkt eller sa att han inte skulle göra så igen men om detta skulle blir så här fler gånger lämnar jag.

Annons:
skräll
2018-04-02 23:50
#21

Vet inte om jag direkt säga att det gick som planerat..

Jag åkte till honom den 24e mars och var där till 28e mars, vi hade det bra och så hade gärna varit där längre.

Men nu har jag varit hemma en vecka, ringde honom den 31 e, folk sov så han kunde inte prata vilket är förståeligt. Men han ringde inte upp dagen efter, dessutom har han varit väldigt dryg. Och han tycker inte det är någon skillnad på att prata och skriva för att vi snapar.. när jag frågar honom varför han är dryg får jag som svar ''venne''. 

Kallar mig jobbig och att jag klagar hela tiden..han har egentligen många red flags så som att han kallar skit fina tjejer FULA, om jag frågar om jag får kolla hans mobil säger han att det är hans privata o att jag inte har något med det att göra. Säger att han inte har några tjejvänner osv.. och får ryck om jag håller i hans mobil? Men jag skulle inte kunna tänka mig att han är otrogen för 1, jag vill lita på honom. 2, han har inte haft något förhållande innan mig. 

Kände mig verkligen älskad innan men vet inte om jag kan säga att jag gör det nu.. när jag sa detta till honom att jag inte kände mig älskad längre så skrev han bara ''tack''

Kalli
2018-04-03 09:12
#22

Hans mobil är privat. Meddelandena där är mellan honom och någon annan, de är inte till dig. Så där håller jag med honom. Men egentligen tycker jag att det är oväsentligt om han är otrogen eller inte. Relationen är bevisligen inte bra. Han behandlar dig inte bra.

molbojse
2018-04-03 11:20
#23

Lämna honom asap. För din skull.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

skräll
2018-04-03 12:47
#24

#22 jo det är det men om min partner frågade det så skulle inte jag säga " det är mitt privata" jag hade bara sagt så om jag hade haft något jag döljde. I mitt förra förhållade var han otrogen, om jag inte hade kollat hans mobil o litat på honom hade jag ju gått o trott allt varit bra.

skräll
2018-04-03 13:34
#25

Det är dessutom en tjej han följde för ett tag sedan (på insta), och hon följde tillbaka. De har inte varit klasskompisar eller har någon annan anknytning. Hon har ganska många följare, men följer inte så många. MEN hon följde tillbaka honom vilket innebär enligt mig att de måste ha snackat.Och han följer endast folk som han har någon slags anktnykting med. Så nu är frågan om han har varit så off för att han har snackat med henne…har sådan ångest nu..

Maria
2018-04-03 13:51
#26

#25 Men du får ju sluta att ha sån stenkoll på killen Det är inte sunt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

skräll
2018-04-03 13:55
#27

Tänkte på det nyss..

Annons:
Sarah
2018-04-03 14:33
#28

Nu är du inne i en karusell av kontrollerande och bekräftelsesökande. Det är inte bra för någon relation. Men kan du inte känna dig trygg med honom så är det väl ingen vits?

skräll
2018-04-03 14:49
#29

Hur är en inne på en karusell av kontrollerande och bekräftelsesökande? För att det kanske finns ett samband att han låtsas som att jag inte existerar o att han skriver med någon annan? När jag säger att jag inte känner mig älskad längre och hans svar är "tack då"

Calcifer
2018-04-03 15:24
#30

Du drar in saker om hans mobil, att du inte får hålla stenkoll, att någon tjej följde honom på instagram - inget av det är sunt i ett förhållande. Jag har aldrig någonsin varit otrogen, men jag skulle aldrig vilja att en partner fick fri tillgång till min mobil eller t:ex min email. Bara för att man är i ett förhållande och inte har nåt att dölja betyder det inte att man inte får ha något privat eller ifred. Vissa för ju dagbok t:ex, med sina innersta tankar, lite som en del av en slags terapi om man kanske har ångest eller liknande. Skulle du också anse att du har all rätt att läsa din partners personliga dagbok??? För en del kan vad de skrivit online eller via sms till sina vänner vara lite så. Saker som inte beskriver att de gjort nåt fel, men saker som är privata, som de kanske inte kan dela med alla. Jag har kunnat dela vissa saker med mina partners och inte mina vänner. I mitt senaste förhållande hade jag en del känslor jag bara kände mig bekväm att dela med min mamma. Det är inget fel med det och det betyder inte att man inte älskar sin partner eller litar på dem.

Man ska inte känna sig tvingad att ge upp hela sitt privatliv för att man är i ett förhållande.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

skräll
2018-04-03 15:46
#31

Ja, jag drar in hans mobil för han har döljt saker där innan. För såg en sak på hans mobil, frågade om det direkt och sa att det var ''inget'' gav honom en chans att förklara men fick ingen och vet var jag såg så tog mobilen för att dubbelkolla och rätt hade man. (Nakenbild på en tjej från snapchat)

Jag förstår att man har privata saker på sin mobil, skulle aldrig få för mig att kolla någon konversation med vänner, föräldrar eller släktingar. Men han säger själv att han inte har några ''tjejvänner''.

[134643]
2018-04-03 15:54
#32

Jag tycker att det låter som att ni båda gjort fel. Det låter som att han känner att han alltid blir påhoppad och behöver försvara sig själv. Samtidigt som han såklart kunde lyssnat mer på dig också. Jag förstår inte varför ni fortfarande är ihop helt ärligt. Det låter inte som ett förhållande som du vill ha, så varför fortsätta? Du litar helt klart inte på honom, och har kanske anledning att inte göra det, och det låter inte direkt som att han vill lägga ner tid och energi på att vara med dig.

molbojse
2018-04-03 16:19
#33

#31 Fast har han skickat någon nakenbild till henne? Vad man får för meddelanden av andra kan man ju inte styra över själv och känns inte som något man ens bör bry sig om.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

skräll
2018-04-03 16:33
#34

Var i galleri så sparat

Annons:
Sommarek
2018-04-03 19:13
#35

#34 Frågan kvarstår väl fortfarande; om du inte får ut någon glädje av förhållandet, varför är du kvar i det?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Awoma
2018-04-03 19:29
#36

#35 tänker väl att det är en fas och att det går över… Även fast jag skulle må skit i ett förhållande skulle jag stanna för ''kanske blir bättre om någon vecka'' och skjuter upp det.

molbojse
2018-04-04 06:43
#37

#34 Ja, fast har HAN skickat någon olämplig bild till HENNE? Att spara en bild på någon annan tycker jag är whatever, det är bara en bild.
Men å andra sidan har jag aldrig varit svartsjuk, kontrollerande eller särskilt brydd över vad mina partners har för bilder på sina privata telefoner. Jag kanske prioriterar ett privatliv utanför förhållandet lite mer…
Märker att svartsjuka inte är min grej, så kan inte ge dig så mycket mer tips.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Sarah
2018-04-04 07:58
#38

#29 ja självklart finns det ett samband och du borde lämna relationen. Du mår inte bra så det är bättre att lämna. Men, oavsett hur han beter sig så är det inte ok att kolla hans telefon. Att en annan beter sig illa är ingen ursäkt att själv göra det.

Shailina
2018-04-04 09:32
#39

Bilder skickat till en mobil sparas automatisk av appen till gallerian. Alla mina kompisars bilder de har skickat till mig dyker upp i min galleria när jag kollar bilder. Att den är sparat är alltså inget bevis på något annat än att han har fått en bild.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

[134643]
2018-04-04 11:01
#40

#37 Fast om TS inte vill att han sparar bilder på sin nakna tjejkompis så har ju TS rätt stt känna så, oavsett vad du tycker. #39 Inte på Snapchat, och det går ju faktiskt att radera bilder från mobilen :) Som sagt TS, lämna!

molbojse
2018-04-04 13:39
#41

#40 Absolut, och personligen tycker jag det är lite fånigt att gå i taket för en bild när det är TJEJEN som gjort fel att skicka den, och inte HAN. Att man ens kommer på att förbjuda sin partner att ta emot bilder känns rätt överdrivet. Men som sagt, jag kan inte uttrycka mig tillräckligt i frågan, jag är inte och har aldrig varit varken svartsjuk eller kontrollerande i ett förhållande så förstår mig inte på tankesättet för fem öre.
Och jag har även skrivit i slutet av min kommentar att jag inte förstår varför man ens kommer på att förbjuda sånt, eftersom jag inte kan placeras i samma kategori som TS. Jag är inte svartsjuk, jag är desto mindre kontrollerande och jag, till skillna från TS, anser att behovet av ett privatliv utanför förhållandet är superviktigt.
Jag har själv varit (och är fortfarande) som TS pojkvän. Jag är psykiskt sjuk, så förstår hans problem helt, jag är öven den som skamlöst tar emot bilder från andra, för det är en oskyldig handling, det är inte otrohet att ta emot en bild eller spara den. Det är otrohet om partnern själv skickar bilder men det framkommer aldrig i tråden huruvida pojkvännen gjort det eller inte.
Jag tycker det är ett rejält övertramp att snoka igenom någons telefon, oavsett vems telefon det är, för det är en rejäl pungspark i ens personliga sfär. Jag har själv varit tillsammans med folk som betett sig exakt som TS beskriver, och att vara den som blir utsatt för sånt här så förstår jag att han drar sig ifrån henne. Precis som TS verkar tycka att det är helt okej och försvarbart att snoka och gröta runt i andras privatliv (aka mobilen) utan någon som helst tillåtelse, så får det stå för TS. Helt upp till henne att känna att det är fullt acceptabelt, jag gör det inte och jag har EXAKT lika stor rätt att känna precis så, som TS har rätt att känna sitt. Det betyder inte att jag är tvungen att hålla tyst för det, för så länge det inte är olagligt att uttrycka sina åsikter så finns det ingen i världen som kan få mig att hålla truten,

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
[134643]
2018-04-04 14:28
#42

#41 Som sagt, jag undrade mest bara hur du tänkte att det hjälper ts att säga att du tycker att det är fånigt. Jag tror ju inte att ts är sårad över att hon skickade bilder till honom, utan att han ljög om det och dessutom valde att spara ner bilden. Det handlar om att ts pojkvän inte respekterar henne eller hennes önskemål, inte vad andra anser okej eller inte. Men självklart får du skriva precis vad du vill. Jag känner bara att det viktigaste här inte är vem som är löjlig eller inte, utan att ts mår dåligt över det här förhållandet. Då tycker jag att det är bättre att säga att hon har rätt till sina känslor och borde fundera på att avsluta relationen. Att diskutera vad som är rätt och fel när det kommer till stt kolla igenom partners mobiltelefon kanske kan göras i en annan tråd :)

skräll
2018-04-04 17:44
#43

#42 Nej precis, inte det jag reagerade på utan att han var tvungen att dölja det. Och om han döljer det så kanske han hade döljt mer.. han själv skulle inte tycka det var ok om jag fick kuk bilder från någon.

Och varför jag reagerade om den tjejen på Instagram var för att han inte ens gillar bilder på mig, han sa att det var en ''fotograf'' som tar bilder på byggnader i Frankrike.. men han har inte gillat någon av dem bilderna utan endast dem på henne.

I vilket fall så tog jag upp det igår hur jag kände igen och att jag inte orkar vara i ett lång distans förhållande med någon som inte ens orkar prata med mig, och han sa att han blir nere under vintern och att han kan lägga mer energi på mig till sommaren när han typ blir pigg och om jag kan hålla ut tills dess..

Själv tycker jag att en relation är mellan två personer och ingen annan, man är i vad man tycker om bäst själv.

[134643]
2018-04-04 18:12
#44

#43 Starkt av dig att prata med honom! Hur tänker du göra nu?

skräll
2018-04-04 18:49
#45

Han har inte direkt någon bra dygnsrytm, han är uppe hela nätterna somnar under dagen och så fortsätter det. Jag har vaken på dagen och sover på natten, så vi får inte så många timmar att snacka på dagen, eftersom han sover på dagen.

Han skrev igår att han älskade mig och ville ha mig i sitt liv och att han ska försöka bättra sig..

Eftersom han inte hade knappt skrivit och inte pratat med mig på ca 4 veckor så kändes det ju inte som jag hade någon pojkvän levde min vardag utan honom i den, och då hade det varit lättare att avsluta än vad det är nu när jag åkte upp till honom för lite mer än en vecka sedan. 

Men jag vill ju vara med honom men inte som det ska fortsätta som det har gjort nu, och att han vill att jag ska vänta till att det blir bra i sommar..

[134643]
2018-04-04 19:04
#46

#45 För att vara helt ärlig så tycker jag fortfarande att det låter som att han inte kan ge dig vad du vill ha, och att han inte gör så mycket för att ändra på det. Det kan vara värt att stanna med någon som är psykisk sjuk, men då måste man också inse att det kommer att vara förjävligt innan det blir bättre. Ska du välja att lita på att han är deprimerad och därför inte kan uppskatta dig just nu, så måste du förstå och förlåta honom. Du måste acceptera att när han är sjuk så kommer han inte finnas för dig. Vill du ha det så? Eller vill du hitta en stabil kille som inte kommer bli dålig varje vinter? Som inte ljuger, ber dig dra åt helvete och sen vägrar prata med dig? Det är bara du som kan avgöra det, men jag hoppas verkligen att du inser att det finns stabila och uppskattande killar därute. Du behöver inte kämpa i oändlighet för något som inte är bra. Jag känner igen mig i känslan att man är singel trots att man är i ett förhållande. Jag valde att stå ut när min pojkvän var sjuk, men då kämpade han för att bli bättre, han gjorde mig aldrig illa och var aldrig otrogen. Han var bara inte där. Men hade jag inte vetat, alltså verkligen vetat, att han älskade mig trots att han inte fanns där just då, hade jag aldrig orkat eller tyckt att det var värt det.

skräll
2018-04-04 22:48
#47

#46 Tack så mycket! I nuläget avvaktar jag, men kommer inte att orka månader av detta för det är verkligen som man är singel i en relation. 

Hur kämpade han för att bli bättre? Vad kan jag säga till honom som får honom att vilja bli bättre? 

Fattar fortfarande dock inte hur man kan vara så dålig att man inte orkar skriva med någon, eller iallafall säga att man mår skit nu och inte orkar skriva lika mycket..liksom jag måste klaga mig fram svar ur honom för att få han att säga att han inte mår bra.

[134643]
2018-04-04 23:09
#48

#47 Jag fick rådet att sätta en tidsgräns, alltså ett ”om det inte är bättre om 3 månader så gör jag slut” till exempel, bara för att inte hamna i tänket att någon dag kanske det blir bättre och sen fastnar man hur länge som helst. Tja, för det första så tog han sina mediciner och pratade med vänner/psykolog. Han hade också någon någorlunda bättre dag lite då och då, och då passade han alltid på att säga att han älskade mig och uppskattade allt jag gjorde. Jag tror att det enda du kan göra i ert fall är att säga att du finns där om/när han vill prata, och att det är värt att kämpa. Sen är det upp till honom, och kanske någon som finns lite närmre som kan hjälpa till mer handfast. Tyvärr så är man ju lite hjälplös när de inte svarar och man bor så många mil ifrån varandra. Jag vet precis hur du känner med att du måste tvinga fram förklaringar ur honom, jag har varit precis likadan. Tillslut gav jag upp, och försökte intala mig själv att jag inte behövde fråga för jag visste ju redan svaret. Han ville inte prata och ingenting blev bättre av att jag tvingade honom att berätta precis hur skit han mådde. I princip, när han var som sämst, skickade jag ett meddelande på morgonen där jag skrev att jag hoppades att han sovit gott och skulle ha en bra dag. Sen skickade jag ett meddelande på kvällen där jag berättade lite om vad jag gjort, skrev att jag hoppades att han hade det bra och önskade honom en trevlig kväll. That’s it, ibland fick jag ett svar, ibland inte. Singelliv deluxe haha. Men, verkligen som sagt, fundera på om det är värt det och om du tror att det faktiskt kommer att bli bättre. Ni har ju inte varit ihop superlänge, så det kan ju vara svårt att veta hur han var innan, och därmed hur han förhoppningsvis blir efter. Så jag tycker absolut att du kan stanna kvar ett tag och stötta, men han har ingen anledning att bli elak mot dig så se upp ifall han börjar behandla dig orättvist - att må dåligt är en förklaring men ingen ursäkt. Jag hade i alla fall absolut inte stannat kvar isåfall, det finns gott om människor som inte blir jävliga när de mår dåligt. Ge det en tidsram, och se för guds skull till att göra saker som du tycker är kul! Träffa vänner, hobbys, och se till att du pratar med någon om du behöver det.

Annons:
[134643]
2018-04-04 23:18
#49

Och för att kanske förvirra dig och göra det ännu svårare, så finns det ju också möjligheten att han är en skitstövel som inte är intresserad längre, för att vara helt krass. Som sagt så har han ju faktiskt ljugit för dig om rätt så viktiga saker. Han kanske ljuger om att må dåligt för att han är feg?

Shailina
2018-04-05 08:17
#50

#49 eller för att få "frikort" på att få bete sig presis som man vill och tror man släpper undan? Jag har varit med om folk som anser de har frikort på ett vilket som helst beteende så fort de berättar de har det jobbigt och sliter med depressioner. Har även haft bekanda (numera f-d bekanta) som påstått de är deperimerade enbart för att få sympati och få "gratis" hjälp med typ allt de tycker är tråkigt och jobbigt. Det vart avslöjat till slut, jag sade upp bekantskapen, och det verkar som typ alla andra vänner dragit sig undan med och sagt upp bekantskapen. Dyrköpt lärdom för denna det gällde..

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

skräll
2018-04-05 17:55
#51

Fan vad svårt… Han skrev nyss, citat " fattar inte varför du insisterar att prata när vi fucking skriver varje dag någonsin"

skräll
2018-04-05 18:04
#52

Han skrev även att jag måste pusha med sånt för han tänker inte på det.

molbojse
2018-04-05 18:05
#53

#42 Som jag uppfattat TS hittills så har det varit ett stort fokus kring att han FÅTT en bild av någon annan. Det i sig är inget mottagaren någonsin kan beskyllas för, eftersom det inte är något mottagaren kunnat styra över. Det är DET jag reagerar på och det är DET jag tycker är hemskt fånigt.
Jag har frågat TS två gånger om HAN skickat något tillbaka men aldrig fått svar på den frågan.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Geru
2018-04-05 18:06
#54

Skräll, stanna inte i relationen. Relationer är någonting som två människor ska ge ungefär lika delar i. Det är inte så det ser ut för eran relation just nu, och han verkar inte ha något intresse av att det ska se ut så heller.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

skräll
2018-04-05 18:14
#55

Nej detta handlar inte om att han fick en bild, det var länge sen men han ljög fortfrande om det. Jag vet inte om han skickade någon bild för kollade inte hans mobil.

Annons:
molbojse
2018-04-05 18:17
#56

#43 Uppenbarligen verkar det bara vara gnäll och klagomål på snubben, och måttlig insikt i hur psykiskt ohä'lsa ens fungerar. Kan du inte hantera att han är sjuk och sättet det ter sig, lämna honom för guds skull. Sitt inte här och gnöla över hur pissigt och sketet allting är, hur hemsk han är, hur elak han är, och hur fruktansärt skitdåligt du påstår att du mår, men ändå inte göra något alls åt att förbättra din situation.
Nu känner jag inte längre att du bör lämna honom för din skull, utan lämna honom för HANS skull. Han förtjänar någon som kan älska honom för den han är och det kan du bevisligen inte unna honom. Han förtjänar någon med förståelse för psykisk ohälsa, och det har tydligen inte du.

Mitt absolut värsta kärleksförhållande var med en neurotypisk. Mina värsta relationer överlag har varit med neurotypiska, för de förstår aldrig och kommer aldrig förstå hur det är att vara sjuk. Och sjuk på riktigt, inte bara "blä, jag hade en dålig dag så jag förstår nu preciiiis hur det är att vara gravt deprimerad". En psyksjuk behöver stöd, förståelse och uppmuntran, och det är inte konstigt att han drar sig undan när du går på honom som du skrivit att du gjort.

I slutändan gör du som du vill, men att läsa om hur du bara sitter på din söta lilla rumpa och klagar dagarna i ända på hur förjävlig han är för att han är sjuk, och ändå lyfter du inte ett finger för att hjälpa dig själv. Jag är inte den som normalt skriver "skärp dig" till folk, gör jag hatar att höra det själv, men nu tummar jag på den regeln. För i helvete, TS, SKÄRP DIG! Var kvar i förhållande om du vill, men våga inte beklaga dig över hur gräsligt det är. Eller så lämnar du och blir nöjd. Det är faktiskt inte svårare än så. Leta efter en annan neurotypisk istället där ni kan förstå varandra.

Och vad gäller förhållandekonstellationer är du aldrig eom ensam person berättigad att tala om hur ett förhållande SKA vara. Du kan BARA berätta hur DU vill ha ett förhållande. Mvh, polyamorös, psyksjuk brud som har en sambo som är exakt som du beskriver din pojkvän och som har en flickvän med förståelse för hur det är att faktiskt vara sjuk.
Jag är fucking trött på folk som bara klagar och klagar men aldrig gör något. MVH2 den som kämpat arslet av sig i 20 av 26 år med att ha ett fungerande liv och må bra och som onekligen vet vidden av att kämpa (inget man kan säga om dig, direkt).

Så, nu har jag fått min dos av dramatiska och lata brudar för resten av det här året. I'm out, tack och hej.
(Håller tummarna för din pojkvän att du lämnar honom så han slipper dig)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

skräll
2018-04-05 19:01
#57

#56 

Som du kanske ser i rubriken står det ''förstår inte'', och nej jag förstår inte hur psykisk ohälsa fungerar. Han sa nyligen att han hade det till mig, så jag har inte vetat, jag vet inte vad jag gav mig in på. 

Har aldrig sagt att han är hemsk eller dålig, jag mår inte dåligt. Blir bara ledsen för jag förstår inte varför han beter sig som han gör, hur ska jag förbättra situationen menar du? ge mig gärna förslag. 

Jag stannar ju för att jag vill lösa det, för att jag älskar honom. När har jag sagt hur ett förhållande SKA vara? klagar och klagar, vad föreslår du? hur ska jag ''kämpa''? 

Vi verkar inte ha samma syn på förhållanden, läste en annan tråd av dig där du skriver  ''halvt intresse för en annan, vem jag dessutom var cyberotrogen med i höstas''  Så tror inte vi har samma syn på det hela när det gäller förhållande, och därför är du mer öppen till att ta emot bilder ''oskyldig handling'' och att du själv tar emot skamlöst bilder. Man kan styra det, jag skulle inte ha vänner på snapchat som kanske skulle skicka nakenbilder till mig.

Sommarek
2018-04-06 08:53
#58

#51 För att det du behöver och det han behöver kanske inte behöver vara samma sak? Bara den frågan tycker jag visar på att han inte fattar att man måste ge för att ha ett förhållande, inte bara ta. Ska det bara vara på hans villkor? Då är det inget förhållande.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

skräll
2018-08-23 22:04
#59

Den bruden jag skrev om innan på Instagram han ljög om henne. Frågade vem det var han sa att det var en random. Var inne på twitter  och såg att han har skrivit minst 10 långa tweets dagligen, övervänliga tweets till folk när han inte ens har kunnat svara mig. Bland annat den bruden från Instagram.  Aldrig känt mig så förnedrad han sa att det inte var på riktigt liksom att han inte behövde tänka på vad han skrev där. 

Han höll även på med en brud samtidigt som han höll på med mig och skrev exakt likadana saker till mig, han sa att det var en vän så brydde mig aldrig men han har alltså skrivit med henne också samtidigt när han var extremt dryg och inte kunde svara mig. Innan vi blev tillsammans har han sagt att han ville bli tillsammans med henne och fått bikinibilder från henne osv, han hade aldrig accepterat att jag skrev med någon i samma situation.

Han använde även Tinder fast på sin kompis account och la till brudar på sin egna snapchat för att se om de var äkta. Trodde aldrig att han skulle göra en sådan sak, känns som att jag aldrig kommer kunna lita på honom igen. Han sa att han trollade och att tyckte det var kul och att han inte tänkte på att det kunde såra mig, även fast vi pratade om att tinder är = otrogenhet.

amandain
2018-08-24 10:55
#60

Hur har det gått, har du lämnat honom?

skräll
2018-08-24 14:12
#61

#60 nej det har jag inte://

Galenidjur
2018-08-26 02:43
#62

#61 och det har inte blivit någon förändring ?

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
[134643]
2018-08-26 09:03
#63

Vännen, är det inte dags nu?

Sarah
2018-08-26 09:55
#64

#59 kom igen, det kommer inte bli annorlunda mellan er, du kan inte fixa honom, han bryr sig inte. Lämna och ge dig själv chansen att träffa en bra kille istället.

skräll
2018-08-26 11:20
#65

Jo, han började snacka med mig som innan igen men sen kom det fram att han använde tinder på sitt kompis acc för att han tyckte det var kul att skriva med brudar. Och efter det så kommer jag aldrig kunna lita på honom även fast det var på hans kompis acc.

[134643]
2018-08-26 11:44
#66

#65 Men du hör väl själv hur galet det låter? Att man litar på varandra är grundstenen i ett förhållande, och han har visat på många sätt nu att du inte kan lita på honom. Gör slut. Det finns många helt fantastiska killar där ute.

skräll
2018-08-26 11:59
#67

Jo, gjorde det efter tinder. 

Han sa att jag inte ville jobba på förhållandet och ge honom en andra chans, att lita på någon var ett val så att jag bara skulle göra valet att lita på honom

Sarah
2018-08-26 12:09
#68

Så bekvämt för honom, det är du som ska kämpa för att lita honom, inte han som ska förtjäna att bli litad på. Då slipper han anstränga sig och du är boven. Snyggt. Dumpa idioten.

[11:11]
2018-09-09 22:30
#69

Det låter som att han har träffat någon annan.. lämna honom innan det blir mycket värre.

Annons:
Upp till toppen
Annons: