Annons:
Etikettsex
Läst 6287 ggr
Patrikperssonoslo
3/25/18, 2:00 PM

Innan jag blir 100 år

Hej 🙂

Det är lustigt att jag har detta bekymmer men det beror nog mer på vårt samhälle än på person tror jag.

Relationer mellan män och Kvinnor är egentligen lätta men kan bli svåra eftersom man kanske inte vill göra på det enklaste sättet.

Vad har ni för erfarenheter och hur gör ni själva?

Försök att tänka förbi era egna tabu osv för tabu hjälper oftast inte.

Exempel

När min kompis Mikael mötte tjejer så gjorde han det på diskotek. Han hade arbetat fram en strategi som han visade mig. Han var stolt över den och mötte massor med tjejer.

Det han gjorde var att först säga att han arbetade på enkelt jobb för tillfället men att han tänkte öppna en klädbutik. I klädbutiken sklulle han ha sina egna kläder och så visade han upp jackan han stickat själv. Därefter beskrev han massor av olika märkeskläder och beskrev att han tänkte ha mode-visningar i butiken. Därefter frågade han tjejen om hon kunde något om kläder och kunde hjälpa honom med att finna nya trender.

Men därefter så startade han ingen butik eftersom butik är svårt att starta.

Det gjorde däremot inget eftersom då kände tjejerna honom och var då tillsammans med honom ändå.

Mikael var 165 cm lång och smal!

När jag möter tjej så berättar jag lite om mitt jobb och berättar lite om mig själv.

Mitt jobb är då lika tråkigt som att vara forskare på planitära gränser i universum. 

Tjejen tycker då att det är tråkigt och väljer en kille som är vakt eller muskelbyggare istället. För vakt låter häftigt och muskler ser häftigt ut!

14 åriga tjejer tycker däremot om min stil men 14 årig tjej är för ung.

Hennes föräldrar skulle nog inte tycka att det var bra  🙂

Och när föräldrar tycker att sådant är bra så blir det nog rent fåniga sittuationer som att hennes pappa tycker att jag ska ligga bunden i hennes säng så kommer hennes mamma och hennes vänninor in istället och ska fisa på mig.

Det har aldrig skett turligt nog men som ni förstår, ska jag byta stil?

Hur gör ni själva?

Annons:
Maria
3/25/18, 4:24 PM
#1

Ditt sista stycke i texten förstår jag inte alls🤔

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

angest
3/25/18, 5:11 PM
#2

Jag förstår inte vad trådstartaren vill ha svar på. Är jag trög eller?

[AnimeV4]
3/25/18, 5:44 PM
#3

Du vill veta hur man får tjejer/kvinnor?

Var dig själv. Du vill väl att någon ska gilla DIG och inte en falsk bild du målar upp?

Patrikperssonoslo
3/25/18, 6:13 PM
#4

Hej Puffbuck

Nej, då blir hon 14 år.

Som 14 åring sitter hon där med ett stort hjärta över sig och lyssnar på vad jag gör på mitt jobb. Hon ska gifta sig. Men är hon över 14 år så blir vakten mer intressant.

Alltså, vakten utanför observatoriet blir intressantare än forskaren i observatoriet. 

Jag har förvisso en annan kompis som gör som så att han lånar sin chefs bil på jobbet och visar upp bilen. På bilen får han många tjejer.

Men jag har ingen bil och jag arbetar inte som vakt.

Finns det något du eller någon vet som bra?

[AnimeV4]
3/25/18, 6:22 PM
#5

Jag hänger faktiskt inte med i det du skriver, men jag vet varken något eller någon att rekommendera🙂

Patrikperssonoslo
3/25/18, 6:51 PM
#6

Hej PuffBuck

Hmm…

Du är kanske orolig för att jag eller någon annan ska förakta dig.

Min kompis Mikael skulle för exempel aldrig visat mig sina "smarta knep" ifall han inte varit min kompis.

Men jag vill mest ha råd! Jag föraktar ingen i detta ämne.

För faktiskt!

Ingen tjej jag mött tycker att annat än vakt är intressant som arbete! 

Möjligtvis miljonär!

En annan kompis från universitetet tjänade 100 miljoner på sin hemsida på Internet och visade upp sina pengar för en tjej. Hon är numera tillsammans med honom.

Men jag är inte miljonär och har ingen häftig bil och mitt arbete låter tråkigt!

Ska jag då göra som min kompis Mikael? 

För Mikael såg inget bra ut och var inte lång och hade inget bra jobb! Men han hade en ny tjej i veckan (om han ville) och det på en berättelse om en klädbutik. 

Eller vet ni något bättre?

Annons:
Milkshake
3/25/18, 7:05 PM
#7

Förstår heller inte riktigt vad du vill ha fram. Tror du att vi Kvinnor väljer män efter vad de jobbar med? 😎

Att din kompis lyckas få tjejer trots att han inte "ser bra ut" är garanterat pga hans personlighet. Lite självförtroende och charm kommer man långt med.

Du kanske omedvetet sänder ut dåliga vibbar?

Katti
3/25/18, 7:34 PM
#8

Är det framgång att ha en ny tjej i veckan? I min väsld är det "framgång" att kunna ha ett bra förhållande som varar. 

Och en människa är inte "snygg" eller "ful". Det ligger i betraktarens öga! Mikael måste ju ha något eftersom många tjejer uppenbarligen pratar med och lyssnar på honom. Att han då väljer att lägga fram en påhittad bild är väl snarast anledningen till att han måste ut och leta tjej nästa vecka igen…

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Patrikperssonoslo
3/25/18, 9:07 PM
#9

Hej Milkshake och Katti

Tja, min kompis Mikael hade ett förhållande som varade och några per månad som inte varade.

Kvinnor och jobb! 

Självförtroende har jag gott om men den andra frågan blir jobbet!

Jag kan säga mitt jobb som om det var mystiskt och jag kan säga det som om det var häftigt men det hjälper inte. Jag är inte vakt! Därefter så är jag inte multimiljonär.

Så här låter det:

Tjejen: Så vad gör du?

Jag: Tertiäranalytisk analytiker av små perioder. Faktiskt ett mycket intressant jobb vilket kan innebära nobelpris.

Tjejen: Jo, jag förstår och det låter jättekul! Du har en kompis som heter Mikael. Brukar ni mötas ofta?

Jag måste komma på något annat och Mikael gav mig då sin idé! Han tyckeratt  jag måste möta någon tjej.

Han menar att man aldrig annars möter en tjej!

Milkshake
3/25/18, 9:20 PM
#10

Jag hade nog inte varit särskilt intresserad av att fortsätta konversera med någon om de beskrev sitt jobb så. De flesta har nog ingen aning om vad en tertiäranalytisk analytiker gör, så istället för att säga att det är "mycket intressant vilket kan leda till nobelpris" så kanske du kan beskriva lite kort i enkla ord vad du faktiskt sysslar med. Många hade nog tyckt det var intressant. 

Jag tvivlar fortfarande på att problemet har något alls att göra med jobb utan snarare vibbar och hur du uppfattas av andra.

Sarah
3/25/18, 11:05 PM
#11

Som forskare måste man kunna beskriva sitt jobb populärvetenskapligt på några få minuter, iaf om man vill få nya kontakter utanför akademin :) Jag forskar i nationalekonomi och kan ju välja att beskriva det jag gör så att ingen förstår, eller så att vem som helst förstår. Tror också att du uppfattas på ett sätt som du inte vill.

tiger tok
3/26/18, 7:25 AM
#12

#9 jag tycker inte det är något positivt om jag skulle möta någon som byter förhållanden varje månad, så det tycker jag inte du skall sträva efter. Och vadå att tjejer bara vill vara ihop med vakter och multimiljonärer? Det är bara strunt! Se till att beskriva ditt jobb på ett sätt som gör folk intresserade. Och sluta stressa med att hitta en tjej, lev livet och ta det som det kommer. Du verkar lite desperat, och det kanske är sådana vibbar du sänder ut?

Patrikperssonoslo
3/26/18, 9:25 AM
#13

Hej Milkshake och Sarah 🙂

Tja, jag skulle då kunna förklara att min arbetsdag börjar med att jag går in i ett vanligt kontor i Karl Johan och väntar tills minst 10 personer går in i hissen. När 10 personer är i hissen så sätter man i en nyckel och trycker på en E-knapp. Då går hissen 400 meter ner under jorden till en plats långt under Oslo. Där finns ett starkt upplyst område så att man får ha på sig solglasögon där nere. Dit kommer kungar och miljardärer för att titta på jobbet. 

Men på den förklaringen så skulle jag bara möta killar. För tjejer tycker inte att sådant är intressant. En 14 årig tjej kan tycka att sådant låter spännande men en 20 årig tjej tycker att sådant låter spännande enbart för killar. 

Hej Tigertok 🙂

Nej, det är väl diskutabelt att ha så många tjejer men Mikaels idé är beprövad och jag kan ju inte dementera att det inte fungerar. Han kunde säga; Välj en tjej här så tar jag med mig henne hem!

Jag kunde sitta bredvid Mikael och lyssna för han tänkte att det var bra så att jag kunde göra lika dant som han!

Så hur gör ni själva?

För jag är osäker på om jag vill välja klädbutik.

Annons:
Maria
3/26/18, 9:31 AM
#14

Jag blir nyfiken på vad det är för jobb du har. Kan du inte säga vad det är mer så att man förstår?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

angest
3/26/18, 9:46 AM
#15

Det har ju inte med jobb eller pengar att göra om man klickar med nån eller inte. När jag blev tillsammans med min kille för en massa år sen så var han arbetslös. Och någon bil hade han absolut inte råd med. Men han var väldigt omtänksam, rolig snäll och humoristisk.

Så det kvittar fullständigt vad personen jobbar med om man gillar varandras personligheter.

Sarah
3/26/18, 11:17 AM
#16

#13 men va? Nej, en 6-åring tyckte att det där lät spännande. Eller min snart 3åriga dotter. Du har lite konstig syn på tjejer /killar. Din kompis får tjejer för att han är charmig, inte för att han hittar på om en affär. Sen är väl frågan om de tjejer han får, är ngt för dig? Jag hade inte kunnat bry mig mindre om en kille som snackade om märkeskläder. Herregud så ointressant En kille som pratade om bästa gödselmixen till köksträdgården däremot…

Katti
3/26/18, 12:00 PM
#17

Du, ts, har verkligen bestämt dig för vad killar respektive tjejer i olika åldrar är intresserade av! Det går att göra en undersökning här på sidan, prova det! 

Ni tjejer som är i förhållanden med killar, är er karl

1. Vakt eller multimiljonär

2 Något annat

Jag är helt säker på att ooooooootroligt många fler är något annat än alternativ ett. Och tänk, de har hittat en partner ändå 😃!

Själv har jag svårt att se att jobbet har så stor betydelse alls. Däremot personlighet, intressen, mål och ambitioner och inte minst ett intresse för mig som person. Jag har mycket svårt att se ett evigt malande om sig själv som attraktivt, och skulle jag märka att den jag pratar med målar upp en bild för att imponera är det tack och hej!!!

Skulle jag ge någon ett tips för att attrahera andra så är det att, om det inte kommer naturligt, ha en arsenal med frågor att ställa. Och inte minst att lyssna aktivt till svaren!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[somewherebutnothere]
3/26/18, 1:14 PM
#18

Min man var arbetslös när vi började dejta men vad brydde jag mig om det? Inte ett smack. Jag la liksom inga värderingar i vilket slags jobb han hade (eller inte hade). Jag föll för honom för att han var just han - en omtänksam, trevlig och rolig kille som vågade vara sig själv. Skulle jag resonerat så som du tror att tjejer gör, att man bara vill vara med en miljonär alternativt en vakt.. ja då skulle jag nog fått leta ett bra tag. Haha mänskligheten skulle dö ut om inga andra killar utom dem du beskriver kunde få en tjej ;-) (skämtar lite!)

Patrikperssonoslo
3/26/18, 6:32 PM
#19

Hej Maria 🙂

Nej det får jag inte öppet. Men jag får ta med en tjej 🙂

Jag hade en tjänst i armén som skydd för Natos anläggning i Sverige och det fick man inte heller säga men man kunde en dag per år bjuda någon dit när allt av NATO:s forskning var på annat håll i världen.

Hej Angest 🙂

Jo och sådan var Mikael. Han saknade ofta jobb och när han hade ett jobb så jobbade han ofta på ett kaffe som servitör eller i sin mammas butik. Hon var chef för en butik och då fick han arbete där när han ibland var arbetslös. 

Han var för övrigt snäll och humoristisk. Men så som tjejen och Mikael möttes så var det genom hans berättelse om att han skulle starta en klädbutik. En klädbutik som mest var fantasier och häftig utifrån modell-tävlingar och egna kollektioner. 

För butiken var för svår att starta.

Hej Sarah 🙂

Jag kan beskrivas som charmig men att jag har ett sådant tråkigt jobb.

Konstigt eftersom många inte har jobb! Men Mikael ansågs alltid som intressant på grund av den ambitionen med en butik. För Mikael hade inte alltid jobb.

Hej somewherebutnothere 🙂

Ja då är väl du en på miljonen!

För jag har aldrig upptäckt något sådant. Så var sökte du din man?

Finns det någon som är som dig annars? 

För jag kan räkna upp dem och hur dem möttes som jag känner:

Kompis Mikael: På diskotek där han berättade om en klädbutik

Kompis Johan: På diskotek där han visade upp sin bankbok med 100 000 miljoner på bankboken.

Kompis Henrik: På en dejt-sida där han läst en bok om hur man raggar tjejer och där han kommer i en Mercedes för omkring 1 miljon kronor (vilket han lånat från sin chef på jobbet)

Men jag är inte ointresserad av det du skrivet somewherebutnothere! Hur gick det till och vad gjorde dig intresserad?

För jag konstaterar att ditt namn passar in i min sittuation 🙂

Hej Katti 🙂

Jag tror miljonär och vakt vinner ifall dem kommer in och hälsar på er! 

Frågar man tjejer så har dem ofta inga intressen. Men lägger man upp det som Mikael gjorde så hade dem ju intressen. För då ville ju alla starta klädbutik. 

Skulle jag ge någon ett tips för att attrahera andra så är det att, om det inte kommer naturligt, ha en arsenal med frågor att ställa. Och inte minst att lyssna aktivt till svaren!

Du kan lyssna mycket på en tjej och då får du bli hennes kompis. Men hon vill aldrig ha sex med dig och söker efter en kille. Rätt så tråkigt faktiskt.

Men en bra tanke.

Det måste finnas något annat som ni tycker är spännande? 

Maria
3/26/18, 6:56 PM
#20

Du kanske ska börja umgås lite mer med tjejer på ett naturligt plan så inser du att det är ingen större skillnad mellan könen. Det finns säkert Kvinnor som blir imponerade av vissa saker men andra skiter fullkomligt i det.

När det kommer till att träffa partner så handlar det om personkemi och inte vad man arbetar med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Patrikperssonoslo
3/26/18, 8:45 PM
#21

Hej Maria

Det kan man tro!

Min tjej-kompis här i Oslo arbetar inom vården. Jag har känt henne sedan 2015! Hon och jag passar bra ihop men hon upplever inget förutom att jag är en bra kompis tills hon hittar en kille.

Jag försökte flirta in mig hos några utländska tjejer i Oslo men dem gav mig helt stopp!

Utländska tjejer brukar ofta dessutom möta en kille som liknar Mikael till sättet men att han då är utländsk.

På jobbet så har vi massa regler så på det stället kan man inte möta någon!

På flera hotell i Oslo så får inte den som arbetar där möta en gäst på fritiden!

Det vill säga: det får bli på ett disko jag möter någon!

Så personkemi stämmer inte! För inte kan Mikael ha en personkemi som stämmer med flera 100 tjejer per år!

Men det tar emot att säga att jag tänker starta en klädbutik som jag aldrig har för tanke att starta! Detta för att då enbart möta en tjej!

Men Mikael och andra killar har idén att tjejer är lite knasiga och att man då säger något! Jag har svårt för något sådant!

Men då får jag bli 100 år!

För det finns ju ingen på planeten jorden  🙂

Sarah
3/26/18, 9:04 PM
#22

Du kallar dig vetenskapsman och baserar en åsikt på några få observationer… Du har en mycket märklig stil, och så länge du generaliserar som du gör kommer du ha svårt att träffa en tjej. Men, lycka till.

Patrikperssonoslo
3/26/18, 10:06 PM
#23

Hej Sarah

Jag baserar mina observationer på ungefär 800 personer. 

Det borde tråkigt nog vara signifikant.

Däremot så kan man överraska mig med att man själv är tvärtom! Däremot så har ingen önskat överraska mig. 

Varför man inte vill förstår jag inte! För egentligen är inte sex och samlevnad så konstigt. 

Och då är jag hur intressant som helst! För varför armén anställer en smal och söt kille på en sådan plats var omöjlig att förstå om man inte kände mig.

Men ingen vill visst lära känna någon är min slutsats. 

För vilken slutsats ska jag tänka mig? En i fantasin eller en i verkligheten?

Det låter förvisso inte lika intressant som Mikael men är mer rätt och inte en fantasi.

Eller vad tycker du?

För du kan argumentera med mig men vad ska jag kunna säga dig? Att detta ser bra ut? 

vendelay
3/26/18, 10:58 PM
#24

Jag träffade min partner sedan 7 år tillbaka på ett jobb, vi började samma dag och han fick sparken tre dagar senare (för han var dålig på jobbet) och var arbetslös i flera månader när vi väl blev tillsammans. Nu jobbar han som det tråkigaste jag kan tänka mig - IT-support. Men det är ju knappast därför jag valde att spendera livet med honom?! Jag är med honom för att han är snäll, får mig att skratta, lyssnar på mig och en miljon andra grejer som inte har ett dugg med hans nuvarande arbete eller hans bankkonto att göra.

Sorry, men jag tror att ditt problem är din attityd. Typ alla (?) i denna tråd som svarat dig är Kvinnor och hittills har ingen kvinna här hållit med dig. Måste du prata så mycket om dig själv när du möter en kvinna, kan du inte bara vara intresserad av vad hon har att berätta? Måste du gå fram till en kvinna enbart med förhoppningen att komma innanför hennes brallor? Din vän i Oslo som inte är kär i dig, vad är grejen ens med att ta upp det? Bara för att DU tycker att ni passar ihop så betyder det inte att ni gör det. Kvinnor har (otroligt nog) egna känslor och åsikter som inte män styr över.

Och tips på en normal konversation, efter att ni sagt hej osv:

Du: Så, vad jobbar du med?
Hon: Jag jobbar med blablabla.
Du: Jaha, vad spännande, hur hamnade du i den branschen / hur länge har du jobbat med det / trivs du med et / vad innebär det jobbet?
Hon: *svarar*
Du: *fortsätter vara intresserad av henne*
Hon: Jaha, vad jobbar du med då?
Du: Jag är forskare. Inget intressant direkt men jag trivs.

Om hon vill veta mer frågar hon, annars får du väl ta och prata om något annat???

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

molbojse
3/26/18, 11:02 PM
#25

Jag har följt den här tråden för att se vad den skulle leda till, eftersom jag liksom många andra här, inte alls förstod vad du ville ha fram.

Själv är jag en brud på 26 år, arbetslös, psykiskt sjuk och polyamorös (jag bryter en norm med det). Jag är medellång och smal, rätt snygg och kan väl få de flesswta jag vill ha. Mina intressen är djur och bilar (här bryter jag nästa norm). Min sambo är skäggig, väger 130 kg (så han är för sin längd kraftigt överviktig, och här bryter jag nästa norm om att tjejer bara vill ha smala killar), har taskig ekonomi (här bryter jag ännu en norm) och jobbar som lastbilschaufför (och bryter ännu en norm).
Vi har varit tillsammans i snart tre år, flyttade ihop efter två månader tillsammans och skaffade en katt ihop. Vi kände visserligen till varandrqa redan sen åtta år innan, men  träffades inför detta förhållande på Badoo.

Det jag attraheras av är språk. Hur någon uttrycker sig, formulerar sig, använder orden. Någon som har huvudet på skaft, absolut inte självcentrerad eller självupptagen. Intellekt och smarthet tilltalar. Känslor är hett, Kunna diskutera, kunna ha fel och erkänna det och kunna lösa problem tilltalar mig också. Att kunna bry sig, kunna förstå att jag är sjuk och vad mina begränsningar innebär och inte döma mig för det är krav jag aldrig backar på.
Utseendemässigt attraheras jag av kroppsfett och kroppsbehåring, såsom könshår, skägg, hår på bröstet, osv.

Jag väljer partner efter vad JAG vill ha, inte vad normerna anser att min PARTNER vill ha.
Du kanske ska börja fundera på vad DU söker i en tjej och vad för typ av tjej du vill ha innan du försöker vara någon du tror att någon annan vill ha. Förr eller senare kommer din falska självbild rasa och då står du där med lång näsa.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Surpan
3/27/18, 9:12 AM
#26

Skulle tippa på att du har svårt att få tjejer på grund av att du generaliserar kring stereotypiska könsroller. Inte så sexigt.

Om du nu vill ha tjejer som bara vill ha dörrvakter, så kanske du ska byta karriär. Men om du vill ha en tjej som tycker att du är intressant för den du är så kanske du ska sluta klaga på att du inte kan få dörrvaktstjejerna.

/Surpan

oh-la
3/27/18, 10:27 AM
#27

Jag har läst den här tråden med viss förskräckelse. Den är så full att fördomar, förutfattade meningar och en underton av misogyna tankar. Kvinnor är "speciella", det är deras fel att dom inte förstår hur bra du är. Att få hundratals tjejer om året är något att eftersträva. Om en kvinnlig vän inte förstår hur bra ni passar ihop är det hon som har fel. Om ingrn kvinna nappar på ditt obegripliga prat om ditt jobb måste det vara för att alla vill ha vakter. Kvinnor dras bara till pengar, inte personlighet. Alla de här rankarna prickar nog in varenda en av de attribut som jag personligen anser är fullkomligt oattraktiva. Varför behöver du berätta helt obegripligt vad du arbetar med? Kan man inte nöja sig med en enkel förklaring? Jag tror inte att det är just klädbutiken som är ett mer vinnande koncept. Det är snarare att drt är begripligt. Det går att prara kring, diskutera och förstå. Sedan kan jag väk också tycka att ditt prat om 14-åriga flickor (jag förstår der som att du är en vuxen man med universitetsutbildning och jobb) som om det största problemet med en känslomässig/sexuell relation med dessa är vad föräldrarna skulla tycka… du behöver nog snarare vönda dig till dig sjölv och verkligen ta en djupdykning i vad du sänder ut för signaler… Som avslut, min man är vare sig vakt eller miljonär.

Annons:
Surpan
3/27/18, 11:01 AM
#28

#27 +++++ 👍

Pratet om 14 åriga tjejer är creepy.

/Surpan

oh-la
3/27/18, 11:24 AM
#29

#28, verkligen! Creepy as fu**… framför allt när det finns andra trådar med liknande innehåll.

molbojse
3/27/18, 12:57 PM
#30

#27 och #28 Det tänkte faktiskt jag också på, men glömde bort det i min kommentar. Det kanske är där skon klämmer, att han är pedofil?

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Tant Grön
3/27/18, 2:09 PM
#31

#29 Blev nyfiken och letade, men hittade inga sådana trådar.

Tant Grön
3/27/18, 5:25 PM
#32

#29 Har läst den tråden nu och du har rätt.

Patrikperssonoslo
3/27/18, 6:08 PM
#33

Hej molbojse 🙂

Nej, pedofiler lider ofta av det motsatta! En pedofil hatar ofta barn. Det är konstigt eftersom namnet pedofil betyder barnälskare. Men pedofilen utnyttjar barnet istället för att älska det.

Pedofiler skriver ofta i facebooks hemliga rum och gömmer sig utanför skolor. 

Barnen blir ofta inte kära i dem eftersom pedofilen ofta beter sig konstigt. Ofta är dessutom pedofilen hotfull vilket barnet inte gillar.

Men däremot så är en 14 årig flicka ofta mer intresserad av motsatsen vilket man som kille kan uppskatta hos henne. För det är ju svårt att uppskatta att en tjej som är kanske 28 år väljer Mikaels berättelse om en klädbutik eftersom hon inte har några intressen av killar.

Man känner sig hatad som man! Men då är man förvisso inte hatad utan där tjejen är så pass borta från verkligheten så att hon inte förstår att hon kränker människors känslor. 

Det är ett kränkande beteende. Men ett kränkande beteende som egentligen inte skadar någon förutom hennes själv. Hon får vara med Mikael 1 vecka vid sidan av Mikaels riktiga tjej och vara som extra sex när hans riktiga tjej inte vill.

Hej oh-la 🙂

Mikael hade 384 tjejer med sin berättelse om en klädbutik inmom loppet av 5 år.

Henrik hade senast 322 tjejer med en lånad bil och en handbok om hur man raggar tjejer på internet inom loppet av 5 år.

Johan hade 1 tjej med att han visat sin bankbok. Han ville inte ha fler. Han tyckte att tjejer var jobbiga. Han ansåg att han hade en hund och en fru vilka båda ansträngde sig för att störa honom under sitt jobb. Det fick räcka.

Det är en bedömning på 384 + 322 + 1 + 3 = 710 personer!

Mikael visade upp tjejerna och Henrik fotograferade alla tjejerna nakna hemma hos sig.

På vilket sätt skulle jag genomföra detta bättre menar du?

Hej Surpan 🙂

Det blir samma svar till dig:

Mikael hade 384 tjejer med sin berättelse om en klädbutik inmom loppet av 5 år.

Henrik hade senast 322 tjejer med en lånad bil och en handbok om hur man raggar tjejer på internet inom loppet av 5 år.

Johan hade 1 tjej med att han visat sin bankbok. Han ville inte ha fler. Han tyckte att tjejer var jobbiga. Han ansåg att han hade en hund och en fru vilka båda ansträngde sig för att störa honom under sitt jobb. Det fick räcka.

Det är en bedömning på 384 + 322 + 1 + 3 = 710 personer!

Mikael visade upp tjejerna och Henrik fotograferade alla tjejerna nakna hemma hos sig.

På vilket sätt skulle jag genomföra detta bättre menar du?

Hej vendelay 🙂

Jag tycker att din version är intressant eftersom det är den versionen som dem flesta tjejerna ger när dem är tillsammans med någon. 

Men tjejerna ger inte den versionen när dem söker partner!

Tjejerna ger samma svar som min tjej-kompis i Oslo ger mig.

Ungefär: Det är viktigt för mig med attraktionen. Du Patrik kan vara min kompis eftersom vi kommer bra ihop men ska det vara en kille så ska han vara lite som Mikael eller Johan. För är du inte miljonär och inte har några visioner tillsammans med mig så går det inte.

Alltså, min tjej-kompis vill att jag ska berätta om en klädbutik eller vara förmögen för annars så tycker hon inte att det är kul. 

Hon kan dessutom inte heller gilla män! Det är vanligt.

Och då är hon ju en helt vanlig Svensk tjej som arbetar i Oslo. Alltså ingen konstig person. Men det som skiljer er är att hon söker kille och att du har en kille.

Då kanske du förstår?

Milkshake
3/27/18, 6:13 PM
#34

Tror att du behöver prata med psykolog.

Annons:
tiger tok
3/27/18, 6:34 PM
#35

Det här blir bara konstigare och konstigare.. Jag känner också en svag lukt av troll?

[134643]
3/27/18, 7:35 PM
#36

Jag tycker att du ska fokusera på tjejen framför dig istället för den du tror att hon är. Men vill du ha den typen av tjej så är det ju bara att anpassa dig, sök jobb som ordningsvakt eller börja spara pengar. En dag kanske du har tillräckligt för att hitta dig en golddigger! Det faktum att din vän i Oslo inte är attraherad av dig kanske har mer med dig att göra än henne, har du tänkt på det? Det handlar kanske inte om att ljuga om en klädaffär, utan att faktiskt ha drömmar och ambitioner om framtiden? Något du kanske inte har, om du konstant försöker skylla ifrån dig och jämföra dig med andra. Om du läser tråden ”vad tycker du är attraktivt?” är det många som skriver om personer som är drivna, positiva och ambitiösa. Och ödmjuka, förstående och bra lyssnare. Inte en enda skriver att de behöver vara miljonärer eller ordningsvakter. Sen finns det de tjejerna också, men att det ska vara normen tror jag inte ett dugg på. Nä, ta en lång titt på dig själv och fundera över hur du faktiskt är som människa och vad du vill ha ut av en partner och sluta skyll på att ”alla tjejer” bara vill ha ordningsvakter och miljonärer. Och för att ge dig lite mer statistik att gå på så föll jag för min pojkvän när han var arbetslös och bodde hos sina föräldrar.

vendelay
3/27/18, 7:44 PM
#37

Det här är en mycket märklig diskussion. Jag förstår varför du "råkar ut för" Kvinnor som "ogillar män"

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

molbojse
3/27/18, 8:38 PM
#38

#33 Inleder du något som helst förhållande med en fjortonåring så är du pedofil. Källa: svensk lagstiftning. Sen tycker jag att det är onekligen intressant att du har så bra koll på var pedofiler hänger någonstans för att "inte" vara pedofil. Du som kille har heller ingen övernaturlig förmåga som skulle skilja sig från oss Kvinnor vad gäller att uppskatta om någon är intresserad eller inte. Du är inte övermänsklig på något vis.

Vilket är ett kränkande beteende?
Känner du dig hatad som man så kanske du är det. Då kanske det är dags att se över dig själv istället för att skylla på tjejerna. Jag ogillar ditt sätt att vara på också, men det har ingenting med våra kön att göra. Du behöver hjälp.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

[Devya]
3/28/18, 2:39 PM
#39

Om det är så här du pratar med människor så är det ju där som skon klämmer och inte ditt jobb. Har du inte sett det redan på basen av reaktionerna i tråden? Folk är förfärade av dina kommentarer och drar alla sorts slutsatser om dig varav en är att du kanske är en pedofil. Vad säger det dig om hur du framstår i människors ögon? Om du är en kille med hög intelligens så är det inte så ovanligt att din sociala kompetens ligger på bottnen. Jag har nämligen en vän som är likadan. Han har högt IQ och är duktigt på precis allt förutom då det kommer till det sociala. Då beter han sig som dig, alltså ganska socialt inkompetent. Han blir jämt friendzoned då tjejerna lär känna honom mer på djupet. Alla flickvänner han haft har gjort slut med honom för han förstår inte hur han ska bete sig tyvärr. Jag hoppas att du tar till dig lite från hur folk har reagerat på dina kommentarer här för jag tror det är nyckeln till varför tjejer drar sig undan dig och hellre har dig som vän. Sen angående jobb grejen. Min man har världens tråkigaste jobb och intressen enligt mig. Han jobbar med bilar vilket jag finner väldigt tråkigt men jag älskar hans utstrålning och hans fina omtänksamma sätt. Min bror jobbar med djur, alltså hjälper bönder vilket betyder han luktar skit ganska ofta men han är gift och har ett barn. Min systers man jobbar med IT vilket hon finner urtråkigt. Min andra systers man jobbar också med datorer och hon finner det också jättetråkigt. Jag känner en kille som jobbar som vakt. Han är över 30 och har ännu inte lyckats få en flickvän. Hans syn på Kvinnor är något som får mig personligen att må illa. Så det har knappast något med jobbet att göra varför en kvinna väljer en man. Visst finns det gold diggers men om vi pratar om vanliga tjejer som faktiskt söker kärleken så tittar vi inte på vad de har för sorts jobb. För mig är det ett plus om de ens har ett jobb men inget som varit avgörande. Ditt generaliserande är skrämmande speciellt då du tycks ha gjort dina observationer på felaktiga variabler. Du har endast fokuserat på jobb istället för personligheten och den sociala faktorn.

Kalli
3/28/18, 6:09 PM
#40

Tror också att ditt problem är hur du bemöter andra människor (främst kvinnor).

Som bidrag till statistiken kan också nämnas att ingen av mina relationer har varit med en vakt eller miljonär. Det närmaste jag kommit var väl sex med en kille som jobbade extra som vakt. För att inte späda på dina fördomar får jag väl nämna att jag inte inledde något för att han var vakt och avslutade fast han var vakt eftersom vi inte klickade när det kom till personlighet. De av mina vänner jag håller reda på vad deras killar jobbar med har heller ingen varit vakt.

MissClue
3/28/18, 7:51 PM
#41

TS. Inget av mina ex eller ragg har varit varken vakt, butiksägare eller multimiljonär. Tycker det är fruktansvärt avtändande med män som ska visa saldo eller pratar förmögenhet. Och ja, 14årig tjej är för ung då det är barn du pratar om. Varken föräldrar eller någon annan förutom den som utnyttjar barn skulle uppskatta en sådan relation.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Patrikperssonoslo
3/28/18, 10:05 PM
#42

Hej Devya 🙂

Jag börjar med dig eftersom du har rätt! Faktiskt mitt språk brukar reta tjejer!

Mikael brukade upptäcka det eftersom han var rädd att stöta sig med tjejer. Han menade att man hellre ljög vackert än talade en tråkig sanning till en tjej.

Jag var för övrigt ute på Oslo idag med min tjej-kompis!

Hon kan inte tycka att mitt jobb är intressant!

Varför detta har betydelse är för att hon ju har andra val än mig! 

Min tjej-kompis Anna får här själv avgöra min kompetens eftersom hon står brdevid mig: 

Jag anser att Patrik har en stor kompetens på det sociala livet. Han peppar folk och är snäll och trevlig. Man känner sig välkommen hos honom. Men ibland så är han själv och det får han ju också vara. Däremot så har jobb stor betydelse för en relation med honom. Pengar har också stor betydelse i en relation till honom. Det står jag för! Jag vill att min kille har pengar! Jag vill att båda har det gott ställt.

För det kan ju vara svårt för dig att på långt håll avgöra min sociala status eftersom vi inte möts.

Hej MissClue

Mikael var servitör och butiksarbetare.

Nej, men en 14 åring har ett normalt sätt att möta någon vilket gör henne till en bättre partner än en 28 åring. Varför det är så vet jag inte men 14 åringen är frisk och naturlig och 28 åringen är ofta sjuk!

Vi sitter här och pratar så jag hinner inte svara på alla idag  🙂

hejkomochhjälpmig
3/28/18, 10:08 PM
#43

Men herrejesus…

Patrikperssonoslo
3/29/18, 8:04 AM
#44

Hej hejkomochhjälpmig 🙂

Jo, det kan man tycka.

Men faktum är att ingen egentligen kommit med några råd till mig under denna diskussion förutom någon form av äkta kärlek. 

För frågar man då min tjej-kompis Anna så blir det ju inte så med kärlek förrän jag har några miljoner kronor samt något vi kan arbeta med tillsammans. För jag räknade på det och ska jag ha pengar så vi inte behöver arbeta så mycket samt snygg bil och hus så blir det ungefär några miljoner kronor.

Hon har förvisso rätt på att det då annars kan bli tråkigt om vi inte har det. För då blir det hon som jobbar natt och helger och jag som arbetar dag och helger. Det blir ungefär att jag får lägga en lapp på sängen att jag älskar henne så att hon inte glömmer det.

Men vad har ni för råd!

Mikaels råd har ni sett och killen som hittar tjejer på dejt-sidor ger rådet att ha en bok om hur man raggar tjejer på Internet samt en snygg bil.

Så vad ger ni för råd?

För jag vet inte riktigt vad jag ska göra.

Ni får då också tänka på att det kan vara svårt att söka tjej på jobbet och på hotell men också idrottsklubbar eftersom reglerna ofta är sådana.

Maria
3/29/18, 8:07 AM
#45

Det bästa rådet är väl att inte vara så desperat.

Kärleken brukar dyka upp när man minst anar det och det är en omtumlande känsla befriad från prestige som t.ex vad man jobbar med. Det handlar helt om personkemi.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Kaoskaos]
3/29/18, 8:08 AM
#46

# mitt råd är att uppsöka en psykolog ! Det du skriver hade fått mig att vänta och springa för glatta livet !

tlover
3/29/18, 8:11 AM
#47

#44 ska du kanske leta efter en tjej på andra ställen än dansställen. Gå med i en förening, börja på gym eller vad nu du tycker är kul. Då kan du hitta tjejer med samma intressen som du i en helt annan slags atmosfär. Jag träffade tex min karl på karaten (och han är inte vakt, har inte butik och är definitivt inte miljonär) och det har hållit i över 13 år nu. Sen, sluta prata om 14 åriga tjejer även om du har nån annan mening än sex med att prata om det. Det ger dig en extremt creepy vibe. Jag skulle aldrig bli ihop med dig om jag vore singel delvis pga det. Sen så vill jag inte heller ha en karl så besatt av pengar

l'm back

Kalli
3/29/18, 9:26 AM
#48

Mitt råd är också att söka hjälp. Det sättet du pratar om tjejer som är halva din ålder om jag förstått det rätt och inte ens är byxmyndig är djupt störande. Du verkar väldigt juvinal i ditt tankesätt så jag kan förstå att du har lättare att komma i kontakt med barn än Kvinnor men det gör det inte okej.

Annons:
molbojse
3/29/18, 3:51 PM
#49

Vad gäller bilar så kommer i alla fall mitt könsorgan dra ihop sig som en uttorkad mussla i Sahara ifall du kommer i typ en Lambo eller liknande svindyr lyxbil.
När jag var på Bug Run för några år sen stod jag och dreglade över rats/patinabilar (du vet dom där riktigt rostiga till synes skrothögarna?) under alla de dagar jag var där. Samma på Elmia samma år, jag gick ner till hallen för alla gamla hot rods, jänkare etc och stod där och var lyrisk över skönheterna. Hallen för alla bilar från 00 och framåt skyndade jag mig igen, för det var totalt ointressant för mig. Kommer du en i gammal 740 classic eller min drömbil, en austin mini cooper 1962-75, då jävlar händer det grejer i mina byxor. Nya lyxbilar visar bara på att man har bra med pengar, men inget mer. Rika människor är ofta väldigt självupptagna av sin förmögenhet och kan sällan bete sig normalt.
Min sambo kom i en bmw z3 första gången vi sågs och jag kände bara "meh". När jag sen fick se hans passat b3 från -91 fick han ligga direkt.

Läs inga böcker om tjejer, ta till dig istället av vad vi säger här i tråden för alla vi har kommit med väldigt bra tips på vad du kan göra för att hitta en tjej i din egen ålder. MEN det absolut första du måste göra är att antingen bortse från sina sjuka tankar om fjortongåringar. Du ÄR pedofil baserat på vad du skriver här och för alla stackars flickors skull hoppas jag verkligen innerst inne att du bara driver med oss. Eller så får du för guds skull söka hjälp. Jag står på flickornas sida då jag själv blivit våldtagen multipla gånger.
Jag är ändå den som alltid hängt med äldre, av den anledningen att jag är långt mer intellektuell och mentalt mogen än de som är i min ålder. När jag runt 15-16 kunde folk tro jag var 25-30 istället, tack vare mitt intellekt.

Jag var dessutom  sjukare psykiskt när jag var 14 än vad jag är idag 12 år senare. Fysiskt har jag inga andra problem mer än att min vänstra äggledare inte finns och jag har migrän. Nyfiken på var du hittat infon om att en 28-åring är sjukare än en 14-åring.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Sarah
3/29/18, 7:42 PM
#50

Din kompis Anna sätter upp mål du inte kan nå som krav för en relation, för att hon vet att du inte kommer klara av det. Hon är inte intresserad och kommer inte bli det även om du blir miljardär. Hon lurar dig och du är så dålig på att förstå mänskliga relationer att du inte ser det. Rådet är fundera på vad DU vill ha för kvaliteter hos en tjej. Vill DU ha en som bara bryr sig om pengar? När du kommit på vad som är viktigt för dig, att ni kan prata och ha roligt exempelvis, så funderar du på var du kan hitta en tjej som kan tänkas vilja prata om sådant du vill prata om. Sök dig dit. Vill du bara ligga en natt, ja då kan du ju hyra en sportbil en kväll och låssas att den är din och få på klubb… Vill du ha ngt vettigt är det förmodligen fel väg att gå

vendelay
3/29/18, 9:10 PM
#51

Jag håller med övriga. Börja med att söka hjälp hos exempelvis en psykolog och ge dig sedan ut i världen för att träffa, i första hand, vänner. Om det utvecklas till något mer - awesome. Men utgå inte från att Kvinnor som du är vän med ska vilja ligga med dig. 

Och varför i hela helskotta skulle du ens vilja ha en tjej som enbart är intresserad av pengar??? Min manliga sambo hälsar att han aldrig skulle kunna tänka sig att ens gå ut med en tjej som ville att han skulle vara miljonär.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Patrikperssonoslo
3/29/18, 9:56 PM
#52

Hej Maria 🙂

Jag kan svara dig eftersom din tanke är okej. 

Nej, det sker inte! För Mikael och Henrik är redan med den tjejen. Givetvis inte enbart mina kompisar men oftast. Mikael ljuger om att han då är miljonär och Henrik visar upp en bil för en miljon.

Tjejerna är för fokuserade på annat än killen.

Hej Kalli 🙂

Jag väljer att svara dig eftersom du har rätt i din tanke om detta.

Man möter inte så många sådana unga tjejer. Skulle jag ha varit småskolelärare och då mött många unga flickor så hade jag  kanske haft andra värderingar. Men nu så möter jag ju inte ofta flickor i den åldern och tänker kanske efter det.

Det jag menar är att tjejen i den ålder (som är för ung) har det rätta sättet att mötas. Hon talar inte om pengar och jobb utan är intresserad av människan. Det är också min tjej-kompis (som är mycket äldre) men hon vill ofta ha pengarna som många andra som är äldre tjejer.

För det är ju inte lätt för dig eller mig att ha 8 miljoner kronor. För så mycket kostar hennes önskningar.

Därefter menar min tjej-kompis diffusa argument som form av lust men lusten kommer med pengarna menar hon i andra argument. Det blir ju enbart argument och inget förhållande. 

Däremot så blir hon säkert lurad av Mikael och Henrik! För säkert så tror hon på Mikaels lägner och Henriks bil. 

Men jag vill inte vara sådan som Henrik och Mikael eftersom det känns som att man inte får en riktig relation på det sättet.

Så hur ska jag då göra?

Hej molbojse

Jag har själv läst till psykolog. Man är pedofil utifrån hur man är och vad man menar. 

För hur ska man känna lust till Kvinnor som hatar en?

Då säger du kanske att alla inte gör det! Det är ju rätt men dessa bra Kvinnor ser man bara på Tv! För inte möter jag dem!

Min tjej-kompis inom vården gillar jag men hennes argument blir också förakt mot män. Inte att hon tänker på det men så blir det. 

Man får ta mannen som han är som mannen tar henne som hon är! För dem andra tankarna blir ett medium och inte personen i sin helhet.

För övrigt så kan jag skriva att jag och min Tjej-kompis Anna idag reste till Hovedøya utanför Oslo.

Det var kul och vi tog många bilder:

hovedøya

vendelay
3/29/18, 10:01 PM
#53

Wow. Jag är helt förbluffad över tråden. Jag känner för övrigt INGEN som är vakt eller miljonär men de flesta jag känner har en partner. Majoriteten av de jag känner är i heterosexuella förhållanden = en i förhållandet är man, och som sagt, INGEN jobbar som vakt eller är miljonär.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Patrikperssonoslo
3/29/18, 10:09 PM
#54

Hej vendelay

Jag känner Mikael och han var servitör och butiksarbetare och hade  384 tjejer med sin berättelse om en klädbutik inom loppet av 5 år.

Men för att ändra diskussionen:

Hur mötte du din partner? Vad anser du är viktigt?

Då kanske inte äkta kärlek för äkta kärlek är svårt att uppnå på ett diskotek/nattklubb eller en dejt-sida. För jag känner inte personen på en dejt-sida eller nattklubb och hon känner inte mig.

Det kan ju vara svårt att svara på men har du några smarta idéer?

hejkomochhjälpmig
3/29/18, 10:16 PM
#55

Du verkar helt inkabapel till att lyssna/förstå. 

Du har redan bestämt dig för hur det är och tar inte in någon information som motsäger din tro. Ingen av alla de kvinnorna som svarat i denna tråd (för att hjälpa dig med ditt problem) känner igen sig i dina beskrivningar och ingen håller med dig om dina åsikter, du får förklaringar och råd på råd på råd och du står fortfarande helt handfallen och fattar ingenting. Du bara fortsätter att mala på om dina vanföreställningar om hur Kvinnor är/vill ha.

Citat från din trådstart: "Det är lustigt att jag har detta bekymmer men det beror nog mer på vårt samhälle än på person tror jag" Näe, det har med dig som person att göra, hur du uttrycker dig, tänker och resonerar kring Kvinnor (helt felaktigt). Det är inte kvinnorna det är fel på, utan det är hos dig felet ligger. 

Du kommer inte hitta kärleken om du inte jobbar med dig själv först, tyvärr.  Sök hjälp. Och låt för guds skull 14-åringarna vara.

Annons:
Katti
3/29/18, 11:03 PM
#56

Man känner ju ingen första gången man har kontakt med  den personen. Hur skulle man kunna göra det? Så var eller hur man träffas blir helt ovidkommande så snart man har viljan och ambitionen att lära känna varandra. Träffas man på ett eller annat sätt genom nätet (eller förr via kontaktannons) så kanske man väljer att skriva till varandra ett tag innan man tar steget att träffas. Då har man ju chansen att känna efter om det finns en samsyn och gemensamma intressen. När man väl träffas har man ännu mycket större chans att lära känna varandra då man även ser kroppsspråk och mimik, hör rösten o s v. Det är här frågorna jag skrev om tidigare kommer in. Visa intresse, fråga om henne, hennes liv, intressen, erfarenheter, familj mm mm.

När jag gick säljutbildning fick vi lära oss att fråga, fråga, fråga. Ta reda på kundens krav, förväntningar och önskemål! Vi skulle alltså inte prata om vår produkt alls! I det här fallet är du produkten du vill sälja. Gör det genom att fråga, och fråga av äkta intresse!!!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Maria
3/30/18, 6:18 AM
#57

#52 Jag hoppas innerligt att du inte utövar yrket psykolog som du har läst till??? Då ingår en viktig aspekt och det är att lyssna, begrunda och ta till sig andras funderingar vilket du verkar ha svårt för😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Patrikperssonoslo
3/30/18, 8:13 AM
#58

Hej Maria och hejkomochhjälpmig och Katti 🙂

Jag och min tjej-kompis samt flera ur vår Svensk-grupp av killar och tjejer satt och diskuterade detta igår.

Det går för tillfället massor av program på NRK om hur ensamma våra samhällen är och jämför då Sverige och Norge med Japan vilket också är ett ensamt samhälle i världen.  Det är program om hur då Japanska män går på sex-klubb för att få smek och kel istället för sex och män som väljer uppbåsbara dockor osv.

Med dessa program i tankarna så diskuterade vi ämnet relationer.

Det visade sig att tjejerna inte visste vad relationer var för något i diskussionen. Tjejerna menade ungefär Brad Pit och Brad Pit är ju att jämföra med Prinsessan Victoria tyckte jag. Brad Pit vill ju massor av tjejer ha sex med eftersom han är kändis och har 240 miljoner kronor på banken förutom sitt hus och båt och bil.

Då kom jag att tänka på att på farmor och farfars tid så valde föräldrarna partner åt sina barn och att i flera länder i världen så tvångsgifts man med en partner. Det tyckte tjejerna var dåligt.

Men just tanken gav mig en fundering på att ni kanske inte klarar av frågan. För som i exemplet som Katti har så går för exempel hennes idé bra för en tjej. 

Detta för att vi killar är dem som söker på dejt-sidor och anonser. Tjejerna söker inte utan väntar bara på att någon ska komma och så kommer det 500 svar från män. Men om jag väntar så får jag inga svar och detsamma gäller Henrik. Henrik fick inga svar innan han läst boken om hur man raggar tjejer på Internet. Däremot så har inga av Henriks relationer hållt längre än till sex. Relationerna Henrik har håller ungefär 1 dag.

Men tjejerna menade ungefär igår att dem inte har sex lust och där var problemet med samhället kom vi fram till. 

Maria
3/30/18, 8:24 AM
#59

Det börjar kännas som om du bara trollar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sarah
3/30/18, 12:01 PM
#60

Så om tjejer inte vill ligga så är det tjejernas fel?

Honestyisdead
3/30/18, 2:07 PM
#61

ursäkta mig, men varför skulle en tjej bli intresserad av någon som "ska öppna klädesbutik"? det är knappast ett attraktivt jobb och lär konka pga alla som redan finns. att ljuga för att få dejt visar på dåligt självförtroende. och jag har aldrig suttit på krogen och valt kille för dejt baserat på jobb. går inte till krogen för att hitta dejt alls. intresse för en annan person uppstår oftast innan man pratat. och mytomaner som din vän kommer lära sig att ingen behåller någon som ljög från start. det som spelar in är hur personen är. har man samma humor? vilka drömmar man har? känner man attraktion efter en strunds snack och man pratar lätt med varandra skiter vanligt folk i om du jobbar på ica eller jobbar med pedikyr. det är det andra som är viktigt. din kamrat är en osäker liten pojke som tror han är omtyckt för att han tar hem tjejer från krogen. och jag har svårt att tro dig när du ppstår att en kkädesaffär skulle vara något som får en tjej plötsligt attraherad. då står det inte rätt till. låter som ni båda behöver mogna. och hur attraktivt är det med ordningsvakter? Många av dom flörtar hela sina pass. jobbar obekväma tider, kan lätt skadas eller dödas vid ett bråk. jag hade en pojkvän som var ordningsvakt. men det var honom och inte hans jobb jag älskade. var orolig var gång han jobbade. golddiggers är inte ute efter kärlek eller sex så DOM går efter jobb bil mm. Dom vill få pengar och status. många hittar sin kärlek när dom inte ens letar. i affären, på jobbet, hos en vän eller rent av genom att man råkar stöta till varandra på stan. och jag gissar att få gör det på nattklubben. dit går man antingen för att ha kul eller för köttmarknaden. dvs man letar efter ett ligg för natten. kag har inte läst hela tråden. så vad är du ute efter? kärlek och förhållande eller att få knulla? oavsett så ljug inte. det ger inget. prata om annat än jobb i början. och vad löjligt att tjejer inte skulle ja intressen fören efter. säger man att man inga har är man uppenbarligen inte intresserad av fortsatt konversation. en klädesaffär som inte ens finns gör ingen atttaktiv om det inte fann intresse från början. tro mig. Jag ör nämligen en såndär alien och har fått visa att jag är ointresserad pp olika sätt nånga gånger. sagt det rakt ut. en nykter person förstår. en kalssfull människa kan oftast inte koppla ihop ord med betydelsen. har fåt slå till sådana mänför att komna loss från tex greppet av mina tuttar . värst är proppfulladansgolv. nuförtiden står det ofta män i en ring runt dansgolvet. pp dansgolvet är alla blandade. hökarna runt om hittar ett byte och tränger sig in nör en bra låt börjar med rökeffekter. är svårt att se i röken och gamarna "dansar" genom att gnida sina kroppar och stånd mot offren. tyvärr är det vanligt att chocken förminskar det som hänt till tex han kom bara för nära det var ju ingen plats. själv tog jag ett fast grepp om kulorna" på en av de män som utsatte mig för sexuelllt övergrepp,satte lite tryck pp dom och frågade om han gillade det. nej var svaret. Tryckte hårdare om hans kulor, han började till och med svettas. jag ställde samma fråga igen. ett ynkligt nej. jasså inte. det är så kvinnorna känner i hela kroppen när svin som du sexuellt ofredar dom pp dansgolvet inte trevligt alls märker du. serjag dig på golvet igen följer min väninna med (pekade pp en storbyggd främmande kvinna) hon kommer demonstrera hur ddt känns när du tar in din hand i byxan vid underlivet pp en kvinnasom inte vill och hur det känns när ni greppar massa kvinnorsbröst utan att någon bett om det. hon gör det innanför dina byxor. tyckte du inte om mitt nätta grepp ojojoj. du kanske ör en av dom som spyr när det gör ont nog. Oftast kallade jag pp vakter. men mitt infallmed kulorna var effektivt mot det aset. såg honom inte fler gånger. jag har satt larm pp mobilen som" är en hysterisk väninna som jag verkligen måste hjälpa" jag har börjat gäspa för att bevisa att jag verkkigen trött och ska sova. om mannen försöker bjuda med sig själv nämner jag min "man" där hemma inte visat minsta intresse för samtalet (oftast egocentriska typer) sen har vi typen du är helt ointresserad av men som verkar kommit vilse som du helt enkelt måste ta hand om en stund utan att alls ge intryck av att du ör intresserad. när mitt samvete är mättat tackar jag flr pratstunden och går. exemplen med våld och hot är INGA tips. olagligt samt risk att mannen är en av de sjukaste. han står gömd utanför smyger efter till lämplig plats där du kanske misshandlas grovt med eller utan vapen, du kanske våldtas och i dag är mord inte ovanligt. oftast hör våldtäkt och misshandel samman. så riskera inte er utan hämta ordningsvakt. och gå aldrig ensamma oavsett stad och stadsdel. våldet skräms inye av dagsljus längre. ha alltid med dig överfallslarm i fickformat. Finns nog från 50kr idag. ha den i handen om du går ensam. det finns försvarsspray i olika sorter. sett många skriva att vanlig hårspray svider mer än en del av de som ska såvida. finns prat med färg i också. färgen sitterlänge och ör i neonfärg så polisen direkt ser vem dim ska ta. smart ide! hur lätt det är att träffa ögonen pp överfallaren i tumultet. det låter svårt. eller så lyckas man få det i dina egna ögon. Finns sidor som jämför de lagliga försvarsprodukterna och recencerar. googla pp försvarsspray så brukar betygsidor ligga högt upp i sökresultatet.

Patrikperssonoslo
3/30/18, 9:14 PM
#62

Hej Maria 🙂

Nej, NRK har haft detta i 2 år. Många bra program har visats däribland ett från Sverige som handlade om en äldre man som dött i sin lägenhet och hittats många månader efter sin död.

Men det finns också sådana som motsäger detta:

javascript:nicTemp(https://www.etc.se/ledare/nej-svenskarna-ar-inte-varldens-ensammaste-folk);

Hej Sarah 🙂

Om det hade varit om mig så hade det kanske varit en engångsföreteelse men det rör sig om massor av människor.

För detta med att för exempel dejta en person en dag är en företeelse som är ensamhet om än att du då får ha sex en gång.

Hej Hera 🙂

Upplevs som många argument som du inte kan hålla! 

Faktum är att du kan få 500 killar på en dejt-sida vilket gör så att du inte bryr dig så mycket på en dejt-sida. Ungefär så svarar jag  ärligt på en dejt-sida vilket innebär att om du väljer mig så håller förhållandet längre men jag blir däremot inte så rolig att prata med vilket innebär att jag inte blir vald. För du kommer inte pröva alla 500.

Jag och min tjej-kompis har samma humor men där blir det ändå inget.

Om hon fick välja så skulle det då bli en 58 årig kock för NRK enbart för att det är NRK. Då är han mycket äldre och har egentligen mest en charm baserat på att han är rätt så stor musklig kille för att han är kock.

Jag tänkte att det kunde fungera med att fråga men jag tänker nu att det kan bli svårt! Frågan blir svår eftersom män och Kvinnor inte lever i samma miljö.

Däremot så var jag och min tjej-kompis samt en norsk tjej och en kille från Svensk-gruppen varit uppe på Holmenkollen idag. Vi hade kul hela dagen  🙂

Holmenkollen

Annons:
tiger tok
3/30/18, 9:53 PM
#63

Jag tror inte ett dugg på det TS skriver.

Sarah
3/30/18, 10:29 PM
#64

#62 har du missat ex metoo? Tjejer utsätts för svin till män konstant. Vill vi inte ligga med en kille så är det stor sannolikhet att det är killen som inte är lockande. Det har inte med tjejerna att göra utan en stor andel män som är osmakliga/ otrevliga /misogyna osv. Du uppvisar själv ett osmakligt och misogynt beteende, bristande insikt, bristande förmåga att lyssna och ta till dig mm, i den här tråden. Hence, inget ligga /ingen relation.

Patrikperssonoslo
3/30/18, 10:55 PM
#65

Hej tiger tok 🙂

Jag vet inte vad TS betyder 🙂

Men jag tittade här:

javascript:nicTemp(http://www.brollopstorget.se/forum/thread/2470396-ts-en-forkortning);

Tja, jag som trådsättare menar att vi kanske inte kan diskutera ämnet eftersom vi har olika bakgrund. För det blir mer av en utomjordisk värld för er med killarnas värld. Det blir ungefär Kvinnor från Venus och män från Mars 

javascript:nicTemp(https://www.boktipset.se/bok/man-ar-fran-mars-kvinnor-ar-fran-venus);

Hej Sarah 🙂

Jo, det har med tjejerna att göra  😊

För tjejerna vill ha en sagovärld där en rik kung dyker upp i deras liv. Men en rik kung blir nog inte så kul som dem tror för egentligen så är han nog mer kul i fantasin. 

För egentligen så gör jag och min tjej-kompis Anna mycket tillsammans och har kul tillsammans. Det vill hon alltså byta bort mot NRK och att han har pengar. För han kommer aldrig göra detsamma! Dessutom så vet vi inte min ekonomi när jag är 58 år. Jag har kanske då bättre ekonomi.

molbojse
3/30/18, 11:13 PM
#66

Jag vill absolut inte ha en rik kung. Jag vill ha en skitig och halvfet lastbilschaufför med dålig ekonomi men som vet vidden av att älska på riktigt. Money can't buy happiness.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Honestyisdead
3/30/18, 11:58 PM
#67

#65 Du har inte stor erfarenhet av Kvinnor ser jag. jag har aldrig hört en vuxen önska sig en sagovärld med en kung. nu 2018 är Kvinnor självförsörjande och behöver inga kungar. många väljer singelliv i egen bostad. andra önskar en vanlig önskan. man som älskar och respekterar en och barn. man ser hur personen är. kollar intressen, familjesyn så man har liknande syn på livet och så måste ju attraktionen finnas. då är förutsättningarna för att det utvecklas till kärlek och ett liv ihop. det är sådana saker man pratar om pp dejter om man känner att där finns något. man kär känna varandra. hittar du någon som verkar dela drömmar och mål och blir kär bryr man sig inte om mannen har en låg lön. inte vi som är seriösa om kärlek och att få dela framtiden med någon man älskar. för tusan tusentals Kvinnor vill ha dömda mördare som sitter i fängelse. alla kan finna kärlek, men då hålla dig på jorden och släppa dina märkliga generaiseringar. med ditt tankesätt borde ju pp dom pp venus passa bäst för varandra och dom pp mars passa sina egna. problem solved. angående din tjejkompis. man byter inte bort en vän mot en partner. vänner har man ändå i friska förhållanden. att ni har samma humor är ju bra. men det krävs ju attraktion minst för att man ska bli mer än vänner. som sagt du verkar oerfaren. män och Kvinnor lever pp samma planet men har lite olika tänk ibland. kommunicerar man då och är ärliga och öppna så löser sig det mesta. vi är inte så olika egentligen. inte i vårt land. jag har 3 bästa vänner. 2 av dom är män. hade vi varit så annorlunda som du tror hade vi inte varit vänner i 15 år hittills. verkar som du tror Kvinnor är aliens. kanske därför dom inte dras till dig. din osäkerhet och lägresjälvförtroende syns lätt. och om du pratar som du skriver och om dessa så löjliga indelningar och helt upppt väggarna felaktiga slutsatser förstpr jag att dom går. intelligens är attraktivt. tecken på lägre sådan eller bara sjuka saker som i tråden lockar väl som en mask till en krok. inte alls. men det finns självklart kön från andra planeten med märkliga teorier. ni hade nog haft kul

Honestyisdead
3/31/18, 12:03 AM
#68

Ts betyder trådstartaren/trådskaparen. Så det är dig man menar om man skriver ts. Hur gammal är du ts? har du någon neuropsykiatrisk diagnos? har du någonsin haft en flickvän? Tänk pp att det är vi själv som bestämmer åt vilken riktning vi vill jobba mot och du bestämmer själv hur du vill upplevas, vem du vill vara. Är man en av dessa lyckligt lottade bör man ta vara pp makten man har över sitt liv. tyvärr föds en del utan makten, andra tappar det av olika tråkiga händelser och andra styr ditt liv. en del inser inte att vi själva väljer riktning i livet. jag är en av dom som försent insåg det och hamnade pp fel plats några år. sp använd makten och skapa det liv du önskar. självklart är vägen inte rak ocg och det finns gropar falla i eller ta sig över. man har alltid ett val.

Patrikperssonoslo
3/31/18, 11:00 AM
#69

Hej Hera

Är det bara sura människor som debatterar här? För ni tycks ha bekymmer med attityd.

Jag menar bara att det ni skriver inte finns.

Jag kan välja någon annan än mig själv!

En kille jobbade först som oljeplatform-arbetare i Norge och tjänade 90 000 kronor i månaden och hade då många kvinnliga kontakter och var älskad. Han skadades däremot i en bilolycka och förlorade jobbet.  Därefter blev han olycklig och spelade bort sina pengar på spel vilket innebar att han då fick ägna sig åt ett lågt betalt enkelt jobb. På det nya jobbet kunde han inte hitta någon ny tjej! Däremot så var dem tjejerna han haft trevliga med honom när dem mötte honom men ingen ville älska honom när han arbetade på det enkla jobbet.

Sådant får vi ju alltid veta att världen är! För inte kan jag skriva att gammal kärlek rostar aldrig osv för det vet vi ju är fel.

Annons:
Maria
3/31/18, 11:07 AM
#70

#69 Allvarligt talat. Är du på riktigt?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sarah
3/31/18, 11:08 AM
#71

#65 efter det här lägger jag ner det här. Varför lägga energi på ngn med tunnelseende? Iaf, du förstår inte tjejer /kvinnor och du förstår inte mänskliga relationer och du vill uppenbart inte förstå heller. Med din inställning kommer du fortsätta vara ensam. Antingen ändrar du din inställning och försöker förstå, eller så kommer du vara ensam. Ang din kompis som blev skadad och förlorade pengar. Han blev alltså en bitter spelmissbrukare? Vad konstigt att ingen ville vara med honom då… Har inte med pengarna at göra.

[134643]
3/31/18, 12:13 PM
#72

Jag tycker att det är fruktansvärt konstigt att någon vars jobb innebär att analysera data inte kan ändra sin teori när data som inte går ihop med den nuvarande teorin framförs. Men i ditt jobb kanske det är vanligt att snöa in sig på något och inte kunna ändra sig? Jag blir också förvirrad när du skriver att du ofta ses som charmig, samtidigt som du säger att tjejer ofta har svårt för hur du pratar med dem. Du skriver också att du vill ha hjälp och råd, men sen motsäger du oss så fort vi försöker göra just det, enbart för att du inte håller med. Eftersom du är 100% säker på att det är ditt jobb, dina pengar och din bil som avgör om du får en tjej eller inte, spelar det ju ingen roll vad vi säger. Då får du helt enkelt börja spara pengar och byta karriär. Eller så väljer du att ta in lite av det vi sagt, fundera över hur du uppfattas av tjejer och fokusera på att ”få” någon av de hundratals tjejer som fullständigt struntar i vad du jobbar med. Det är ditt val, men det finns inte så mycket mer vi kan säga än det vi redan sagt.

tlover
3/31/18, 12:55 PM
#73

#69 Många vill inte vara ihop med en olycklig spelmissbrukare, men innan var han förmodligen varken olycklig el spelmissbrukare (eftersom det blev en förändring).

Visst det finns en bråkdel (dvs en väldigt liten del) av tjejer och Kvinnor som hellre är ihop med en kille för att han har pengar än för att man trivs ihop. Annars hade inte gold diggers funnits.

Men majoriteten av kvinnorna söker något annat än pengar. Dessutom borde du som forskare veta att även biologi spelar roll när det gäller attraktion.

Själv är jag lyckligt gift med en karl som tjänar under fattigdomsgränsen. Visst lite bättre ekonomi hade varit kul men den kan jag hjälpa med, vi är ju ett par och vi lever på 2000 talet så vi hjälps åt med att dra in pengar.

Vi har varit ihop i över 13 år och vi har både haft mindre pengar (unga studenter) och betydligt mer pengar (arv, mitt arv dvs jag var den som hade pengar om man ska vara petig) och vi har ändå hållit ihop.

Skulle han inte haft mig hade han kunnat välja och vraka bland tjejer trots hans låga inkomst, för hur han är och hans bilologi (anledningen vi vet det är för att typ alla tjeer stöter på honom, många trots att dom vet att han är gift. Tack och lov är han en trogen karl).

Så nej, för majoriteten av Kvinnor så spelar inkomst ingen roll alls

l'm back

Patrikperssonoslo
3/31/18, 6:24 PM
#74

Hej Sarah 🙂

Tja, ljuger jag och hittar på så kan jag få dem flesta tjejerna för en dag! Är det då mitt eller tjejernas fel? Det blir ju en fråga om vem som (för massor av år sedan) började. Men ljuger jag inte så blir det inget och det är väl lite tråkigt som kille att ha det på det sättet.

Då ska det finnas någon annan tjej och kille men sådant existerar i fantasin.

Men det finns däremot unika tillfällen! Det finns tillfällen där tjejen tror att killen har massor med pengar men så har han inte det. Då kan det fungera bra ändå tills hon möter någon med mer pengar. 

Hej tlover 🙂

Jo om det varit på det sättet så hade jag också tyckt det du tycker men då hade jag inte haft honom som ett exempel.

Han är en vanlig kille som har fått en VIP flash skada och en skena inopererad i ryggen. Det gör så att han inte kan bära så mycket och jobba med ett så tungt jobb som platform.

Jag tänker att hans sorg är att han trodde att han kunde vinna. Han satsade flera miljoner och förlorade. Men han är inte ledsen när man möter honom.

Han är på vanliga ställen i Oslo och när tjejerna möter honom som varit med honom så kramas dem och pratar vanligt. Alla tjejerna är trevliga men vill att man har en lön på omkring 90 000 kr månaden. 

I ditt fall så tänker jag att du kanske är äldre än mig!

För i min släkt från min farmor och farfar så menar dem att man inte ska tänka på pengar i kärlek. Jag vet att min farfar blev förfärad över en tjejs fråga till mig.

Han hade mycket pengar min farfar och hon frågade mig om han var den personen som hon visste om för dem hade lika dant namn. Jag frågade min farfar och han sa att man aldrig skulle vara med sådana flickor för sådana flickor idkade hor!

Den gamla idén är ju nöd och lust som i kyrkan 🙂

Men jag gillar den idén som du upplevt tlover för den är ju att man får se världen tillsammans. Men tråkigt nog så finns den inte längre.

Hej 134643 🙂

Forskningen kring mig är större än mig! Man kan inte anklaga den på det sättet. 

Den är så stor så att vi sitter med data som är så trovärdig så att du inte ens vill känna till data. För egentligen beror data på att våra länder stör vår integritet (facebook och mycket annat). Så data håller och det tråkiga man får ut av data är detta jag skriver.

tlover
3/31/18, 6:29 PM
#75

#74 om vi vänder på det. Skulle du gå ut med en deprimerad tjej med spelproblem? Jag är 30 och har varit ihop med min man sen vi var 17 så du kan inte skylla på ålder för du är väl äldre än 17 eller hur?

l'm back

Honestyisdead
3/31/18, 9:38 PM
#76

#69 Jag ser kloka människor minus dig som har noll koll på verkligheten

Annons:
Patrikperssonoslo
3/31/18, 10:12 PM
#77

Hej tlover

Nej, då var du inte så gammal som min farfar.

Ja, det kan jag tänka mig! Men det kan massor av killar tänka sig.  För man tänker som kille att man vet hur man själv har det. För det där med negativa beskrivningar av folk har man ju alltid och det mesta av våra åsikter är ju mest negativa beskrivningar. 

Alltså, spelmissbrukade kvinna som är deprimerad får en kille snabbt ifall hon klarar av att ha en kille! Men klarar hon inte av det så går det ju inte precis som i exemplen jag har gett. Men spelmissbrukade kvinna skulle heller aldrig säga ja till mig eftersom då hade hon valt kocken på NRK för att spela bort hans pengar.

Men däremot så spelade denna kille bort pengarna relativt snabbt! För han spelar för exempel inte spel nu efter det men han tänkte då att han skulle vinna!

Sådant kan vi ju alla tänka! För om man förlorar allt på en  olycka så tänker du kanske att det är då man vinner en massa pengar. Att en kosmisk rättvisa infaller och ger dig något annat som för exempel vinst på spel. Men den inföll inte som vanligt.

Du är lyckligt lottad tlover 🙂

Tycker du att samhället ser ut som dig och din partner tlover? 

För det är ju en bra fråga.

tlover
3/31/18, 10:51 PM
#78

#77 Okej, då är jag bara smartare än du och "massor av killar" för jag skulle aldrig medvetet bli medberoende.

Jag tror att vissa i samhället ser ut som jag och min partner, vissa har kortare förhållanden (baserat på kärlek inte pengar/karriär), vissa letar efter förhållande (baserat på kärlek inte pengar/karriär), vissa letar efter sex, vissa väljer att leva ensamma av olika skäl, vissa lever ensamma av tvång (tex dålig på det sociala, missbruk, depression etc) sen så finns det även en bråkdel som letar efter miljonärer/välavlönade visst, men det är en bråkdel. De flesta som letar partner letar efter tex kärlek, vänskap, det praktiska av att vara två, rena biologiska drifter osv

Jag vet inte om en enda, varken kille eller tjej, som letar efter en välavlönad eller miljonär när det gäller sin partner. Inte en enda.

l'm back

Patrikperssonoslo
3/31/18, 11:33 PM
#79

Hej tlover

Min tjej-kompis Anna fick se frågan och svarade: Jag säger inget så har jag inget sagt.

Hon anser att vi bedriver en konstig diskussion.

Det har inte med smart att göra. Man kan ju inte se på en person om hon är spelberoende:

javascript:nicTemp(http://www.tf2sverige.se/fler-kvinnor-spelberoende);

Hon brukar välja en rikare kille eftersom hon behöver pengar.

Jag kan välja en kille från psykologprogrammet. Han är psykolog och hans farfar och far är psykologer. Han mötte en tjej tidigt i livet och lever på det sättet.

Men många psykologer som är Kvinnor möter vi på dejt-sidor. Min kompis Henrik har varit med flera av dem.

Att psykologprogrammet får fram flera Kvinnor som klarar relationer är för att psykologprogrammet har samma som för skådespelare. Skådespelaren spelar en pjäs och har kanske en kvinna från pjäsen som sin tjej. När han sedan spelar en ny pjäs så får han byta tjej om hon inte är med i den pjäsen med honom.

Det är som med Mikaels klädbutik. Jobbet förenar. 

tlover
3/31/18, 11:37 PM
#80

#79 Nej missbrukare kan ofta dölja sitt missbruk men om du vet att en tjej är missbrukare, väljer du då henne framför en som inte är det?

l'm back

Patrikperssonoslo
4/1/18, 12:02 PM
#81

Hej tlover 🙂

Hmm…

Mitt val är utifrån vem hon är. Hon kan ha en fantastisk personlighet. Hon kan ha en tanke att sluta. 

Hon kan vara en tjej som stöttar mig och verkligen älskar mig.

Däremot så brukar det vara så bland killar att Henrik och Mikael möter dem andra tjejerna och att hon blir kvar.

Så det blir en svår fråga.

Men i dem flesta fallen så sker aldrig detta!

Hon väljer kocken och spelar upp hans pengar. Hon väljer ett företag där hon kan lura företaget på pengarna. Man vet inte om hennes ambitioner förren man är lurad. 

Så det är på sätt och vis hon som väljer.

För min kompis som är kille kan inte luras på samma sätt! Som kille måste man betala för allt eftersom tjejen ofta inte har pengarna eller inte anses behöva betala. Har man som kille inte pengarna så syns det. Så valet blir ofta inte om vad jag anser utan om vad hon anser.

Men det var en intressant fråga tlover. För jag vet att Mikael kunde säga att han gjorde slut med tjejer för att dem var ragator och lurendrejare. Men han hade en mycket stor möjlighet att få välja.

tlover
4/1/18, 12:09 PM
#82

#81 och jag skulle aldrig vilja vara ihop med en man som tar för givet att han ska försörja mig eller att han ska betala. Det är 2018 inte 1918

Sen så kan missbrukare vara snälla, jag vet, men jag tycker om mig själv för mycket för att bli ihop med en missbrukare, även om han skulle vara "underbar". Detta nu räknat på att jag skulle veta om att han är missbrukare innan.

Jag tycker om och respekterar mig själv också mer än att jag skulle vilja vara ihop med en som ska "försörja mig" eller tvärtom att jag ska försörja honom utan att han gör något.

Jag respekterar mig själv också mer än att ska behöva bi betald, jag är inte prostituerad.

Du verkar för att vara ärlig ha väldigt förlegad kvinnosyn och det är så avtändande som det går nästan.

l'm back

[134643]
4/1/18, 12:35 PM
#83

”Som kille måste man betala för allt eftersom tjejen ofta inte har pengarna” Kan lova dig att vi är många tjejer som kan försörja oss själva. Håller verkligen med tlover att du behöver uppdatera din kvinnosyn!

Annons:
Maria
4/1/18, 12:39 PM
#84

När jag träffade min man så ägde han inte ett korvöre och jag försörjde oss i början.  Jag hade en bil som han fick ta för jag hade inget körkort😉 och vi flyttade ihop när han var arbetslös.

Sedan fick han jobb och då blev vårt förhållande lite mer jämlikt vad det gäller den ekonomiska biten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Thiah]
4/1/18, 1:17 PM
#85

#84 här är en till som försörjt maken i början :)

Honestyisdead
4/1/18, 2:44 PM
#86

precis. ts verkar missat vilket årtal det är. jag känner tvivel flr alla hans synsätt. inte ens morfar på 80 år har missat hur samhället och åsikterna ändrats.

tlover
4/1/18, 4:10 PM
#87

#85 och vi har turats om beroende på vem som haft pengar/inkomst. Men vi har inte hållit koll

l'm back

[Kaoskaos]
4/1/18, 6:26 PM
#88

Alltså allvarligt ts måste vara ett troll ? Ingen kan ha en så sned bild av verkligheten ?

[somewherebutnothere]
4/1/18, 6:42 PM
#89

#84 #85 #87 Vi har också turats om beroende på vem som haft pengar och vi båda bidrar alltid med det vi kan. #88 Håller med! Annars är det skrämmande..

[Thiah]
4/1/18, 6:54 PM
#90

#88 Jo!

Annons:
molbojse
4/1/18, 7:20 PM
#91

#88 Är helt klart mycket i den här tråden som tyder på det.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Patrikperssonoslo
4/1/18, 7:37 PM
#92

Hej tlover 🙂

Jag fick faktiskt samma fråga idag om min  släkts pengar. Det fick jag precis vid middagsbordet idag. Hon menade att det kanske var en dum fråga och så frågade hon. Är det han som har ditt namn? Den frågan blir ännubättre när man vet lite om den släkten för då kommer man nära!

Sådant beror nog på nyfikenhet men min farfar blev helt förfärad. 

Man fick aldrig svara på sådana frågor. 

Spelmissbrukare kan inte jämföras med missbrukare. 

Man ser ingen skillnad på dem och oss andra och dem lever på ert arbete och som era grannar.

Hej Thiah 🙂

Min tjej-kompis kan bjuda på kaffe och sådant men annars aldrig!

Ska hon möta någon så ska den vara förmögen.

Många tjejer är sådana eftersom dem annars kan arbeta på sitt arbete och ha sin egen inkomst.

Så det är på sätt och vis en frihet men där man blir självcentrerad. Man blir inte heller så givmild. Dessutom så blir sökandet endast ekonomiskt vilket innebär att man glömmer bort kärlek och sex.

Killarna blir också i dessa fall endast självcentrerad eftersom dem vill försöka att hävda sig. För det är ju egentligen inte så intressant att vara miljonär.

Min kompis som är miljonär och då ung multimiljonär har hus i Spannien och lägenhet i USA samt Stockholm. Så åker han mellan städerna och hon är värdinna för honom när han bjuder hem någon.

molbojse
4/1/18, 7:54 PM
#93

#92 "Spelmissbrukare kan inte jämföras med missbrukare.
Man ser ingen skillnad på dem och oss andra och dem lever på ert arbete och som era grannar".
Vi gör så här, i byter ut prefixet spel mot vilket annat problem som helst. Då får vi plötsligt (mat)missbrukare, (sex)missbrukare, (narkotika)missbrukare etcetera. Vad knasigt det blev nu när suffixen alla var detsamma! :D Jag är fd pillermissbrukare, sockerberoende (faller under matmissbruk) och alkoholist, och har idag ett aktivt drogmissbruk (avstår från att specifiera vilken substans det rör sig om). Mitt sockerberoende har varit det enda som ställt till det för mig, eftersom jag slutade betala mina räkningar för att köpa socker. Det märktes dock aldrig på mig att jag var missbrukare eftersom jag dolde det så pass bra. Jag bodde med sambo då och han märkte absolut ingenting.

Kan inflika att jag just varit och ätit på Max Hamburgare med min nuvarande sambo och jag betalade hela summan. Jag är fortfarande arbetslös och utan inkomst men fyllde år för några dagar ssen så använt mina födelsedagspengar till att bjuda honom. Bara för att jag kan och för att det inte är mer än rättvist att jag betalar någon gång. Jag betalade maten för honom för han sa snopet till mig innan vi åkte "jag har inte råd :(".
Men jag antar att det bara är något jag hittar på här i tråden eftersom tjejen i ett förhållande bara ska ha och ha? ;)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

tlover
4/1/18, 8:03 PM
#94

#92 ett missbruk är ett missbruk. Spelmissbruk är samma sak som narkotikamissbruk. Resten förstår jag inte vad du syftar på

l'm back

Patrikperssonoslo
4/1/18, 10:49 PM
#95

Hej tlover 🙂

Narkotika kan man ofta se men spelmissbruk ser ut så här:

javascript:nicTemp(https://www.sydsvenskan.se/2005-04-06/spelmissbrukare-bedragerifriad);

Man ska väl inte ägna för stor del av sitt liv åt sådant men missbruk är inte att personen ser konstig ut.

Hej molbojse 🙂

Det är lite ovanligt med att tjejen betalar. 

Men ibland så sker det.

tlover
4/1/18, 10:59 PM
#96

#95 Bara för att man inte kan se det på en person så betyder inte det att det inte är missbruk.

Dessutom så ser man inte alltid det på andra missbruk heller

Spelmissbruk är ett missbruk

l'm back

Greta G
4/2/18, 12:24 AM
#97

Alltså du kan omöjligtvis vara utbildad psykolog när du menar på att en spelmissbrukare inte går att jämföra med annat missbruk? hahaha! Och som forskare baserar du din "forskning" på några få personers snack, borde inte du som arbetar inom naturvetenskapen göra en mer kvantitativ analys? Nej hela ditt sätt och ditt resonemang håller inte men du verkar inte förstå något som någon säger till dig här så jag kommer inte försöka att övertala dig att din syn på verkligheten bara existerar i ditt huvud. Förstår att du inte lyckas få någon tjej och det kommer nog inte gå och om du inte söker hjälp hos en riktig psykolog eller psykiatriker för du verkar dessutom lida av vanföreställningar. Att du som "forskare" bara kan se något på ett sätt tyder på att du inte är forskare, då är det omöjligt att hålla sig objektiv. 

Dessutom känner jag ingen som går igång på en testosteron-vaktkille eller skrytmåns som försöker visa upp pengar eller bil men vill du ha såna tjejer så lycka till, då kan du ju ha "relationer" som håller 1 dag… :)

Annons:
Honestyisdead
4/2/18, 12:52 AM
#98

jag tror ts är en tonåring itan någon erfarenhet alls av det han skriver

Patrikperssonoslo
4/2/18, 9:14 PM
#99

Hej tlover

Jo, man kan inte se något på personen och spelmissbruk är på sätt och vis inget olagligt. Du får spela bort flera miljoner kronor om du vill.

Hej Greta G

Spelmissbruk kan jämföras med sexmissbruk.

För du behöver ju i vissa fall köpa illegala droger för att vara missbrukare men spel är lagligt precis som med sexmissbruk. Därför så bör man i vissa fall tänka på det eftersom en person kan vara spelmissbrukare i 10 år.

Ja, många använder ofta psykolog till avskräckning: Du borde besöka psykolog!

Jag är ingen sådan person! 

Jag tar fram det jag fått veta och frågar er bara om det inte är värt att ändra på det.

Men ni menar då att ni inte är sådana och det kan jag ju inte dementera det eftersom sådant inte utgår från just er som person. 

Om jag beskriver min kompis som då är multimiljonär så kan jag beskriva detta: 

Han började för många år sedan med en debatt-sida för piloter eftersom han själv var pilot och data-ingenjör. 

Sidan höll och den blev efter ett tag en sida som användes av piloter från hela världen. Då köptes sidan av ett multinationellt företag för många miljoner.

Han visade då pengarna för en tjej på ett dansställe och hon sa ja till honom. 

Han ägnar sig numera åt bitcoin och reser mellan sina olika lägenheter i USA och Sverige och till sitt hus i Spannien. 

Han är en rätt så trevlig kille men han är extremt snål. Han bjöd oss alla på öl när han fick pengarna från det stora företaget men oroar sig ofta för att man tänker låna pengar av honom. En förlust på 200 kr kan snabbt bli flera miljoner menar han.

Alltså, att vänta på en sådan kille är ju att man inte har några egna ambitioner. Visserligen sådant som kan ske men inget sådant som man egentligen ska vänta på! Eller hur?

vendelay
4/2/18, 9:22 PM
#100

Jag blir så oerhört provocerad att jag inte kan sluta läsa i tråden 😕

Men måste bara tillägga - jag är ytterligare en som försörjt min pojkvän de första åren av vårt förhållande. JAG har köpt vår lägenhet. JAG har stått för alla amorteringar och hyran till bostadsrättsföreningen. JAG betalade i stort sett alla våra middagar och whatever. Nu delar vi ganska lika, eftersom han har jobb sedan några år tillbaka (vi har varit tillsammans i 7 år och han var arbetslös kanske de 2 första åren eller så).

Men ärligt talat Patrik, var ensam resten av ditt liv. Vi bryr oss inte faktiskt. Vi bryr oss om de stackars kvinnorna du råkar på, men ingen här tycker synd om dig för att du är ensam.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

tlover
4/2/18, 9:52 PM
#101

#99 Missbruk har ingenting med om det är lagligt eller inte ingenting! 

Alkohol är till exempel en extremt destruktiv drog, den mest destruktiva drogen som finns delvis just för att den är laglig.

Spelmissbruk är ett missbruk på samma sätt som exempelvis narkotika även fast det är lagligt.

l'm back

Kalli
4/2/18, 10:01 PM
#102

Alltså jag tror ingen motsätter sig att man kan köpa sig en relation om man så önskar, men jag skulle inte kalla det kärlek och det är inte så en majoritet av relationerna i Sverige ser ut. Så att det inte går att hitta en partner om man inte är rik, framgångsrik eller vakt är ju bull-shit.

Patrikperssonoslo
4/2/18, 10:35 PM
#103

Hej vendelay 🙂

Jo men då är du i minoritet!

Hej Kalli 🙂

Jag har prövat själv i 5 år!

Det blir som mellan mig och min Tjej-kompis Anna! Vi var för exempel på Oslo idag men hon mådde dåligt och fick åka tillbaka till vårt hem i Oslo. Alltså, vi gör mycket tillsammans men inget djupare sker.

För multimiljonären Johan så fungerade det på 5 minuter!

Johans relation är inte vänskap och tjej-kompis utan ett kontrakt! Men då har han en tjej som kallar sig hans tjej.

Min tjej-kompis Anna skulle aldrig kalla sig för min tjej!

Calcifer
4/3/18, 1:52 AM
#104

Luktar troll på lång väg.

Om inte så är det den inskränkta och sexistiska attityden som skulle få mig att fly så långt bort jag bara kunde, inte ditt arbete.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Honestyisdead
4/3/18, 2:53 AM
#105

jag låser tråden nu eftersom den känns oseriös.

Du Patrikperssonoslo  bör lära dig vad kärleken är. det är den de allra flera välja kärleken franför en snubbe bara för pengar om dom fick dessa val.

så studera verkligheten.

molbojse
4/3/18, 11:04 AM
#106

#99 Vad heter sidan? Min svärfar är nämligen pilot och min sambo är utbildad inom flygteknik så de kanske känner till sidan :)

Bevisligen har du redan bestämt dig för att din "verklighet" är den som stämmer och trots att den riktiga verkligheten knackar på med massvis av bevis mot dina argument så kan du överhuvudtaget inte se bortom dina egna gränser.
Men för all del, om du bara tänker jaga efter tjejer som du bestämt endast vill ha pengar så hunda efter dom då. Men någon kärlek finns inte bland såna utan då är du tvungen att söka dig till vettiga människor som vet hur man älskar (såna som vi som skrivit i tråden). Jag hoppas dock de är vettiga nog att aldrig gå ut med dig, men din syn på människor så förtjänar du inget bättre än att sitta ensam i ditt hem med en falsk verklighet och fortsätta gnälla över att ingen vill dejta dig.
Psyket kanske vore något för dig? Där finns det fler som också lever i en helt påhittad verklighet så ni åtminstone har något gemensamt.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: