Annons:
Etikettkriser
Läst 1184 ggr
Honestyisdead
3/31/18, 5:45 AM

Lagliga överfallsprodukter

Tyvärr är rån, misshandel, våldtäkt och skjutningar något vi läser, ser eller hör var dag. Förr var det i mörkret som det hände. Lätt att gömma sig, smyga och fly. Senaste tiden har rån, misshandlar mm skett på dagtid flera gånger. " Förr" tänkte man till om man skulle ut ensam i mörkret.Valde säkraste vägen viket är i villa och flerfamiljshus områden. Väl upplysta platser. Neddela alltid vän eller anhörig om tid du går, vilken väg du väljer och ca ankomstrid Gå inte ensam om det inte är oundvikligt. Idag finns det olika lagliga försvarssprayer. Hittade en sida för ett tag sedan där man pratade om vilka sprayer som höll vad dom lovade "förblindar 3-5 min" Trots snygg design och tuff tex om hur bra produkten är visade sig en del vara mindre effektiva än hårspray. En del jämförde någon produkt med vatten så man måste ju hitta den som faktiskt förblindar jag har letat ett ta nu efter tex bäst i test och liknande men hittar inget just nu. Återkommer om jag hittar det eller om ni hittar relevanta texter får nu gärna skicka det i pm till mig. Nu överfallslarm. Köpte i pocketsize till kvinnorna i familjen. liten, flera färgval,liten lampa och 130dzb. Jag ville ju testa dels så den fungerade och dels att det var högt nog. siffrorna om hur högt det är säger mig inget. ville testa är fel val av ord var ju rädd eftersom jag inte kunde gissa. så jag var TVUNGEN att testa. Valde att testa inomhus ifall jag inte fick stopp på tjutet. Det tog pinsamt nog flera min innan jag vågade dra ut sprinten. Fick som tur är tyst pp den direkt. Så jäkla högt den lilla söta rosa saken tjöt . Jag är väldigt nöjd. roligt att kunna välja färg, tar liten plats plus liten lampa. lätt att använda och priset dessutom fraktfritt och kom på en dag. Länk: http://overfallsskydd.se/product/överfallslarm-pocket-guard-130-db?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner Hur tusan låter då en 150db. Den måste ju ha syftet att permanent ta bort hörseln. 😂 Om jag jag var tvungen att välj antingen en fungerande spray eller ett larm väljer jag larm. Har man den i handen pp rätt håll kan skydda sig med ena armen och dra ut sprinten(som ska kastas iväg så förövaren in får den) med andra även om man redan ligger. Så länge man vistas i områden med bostäder. Ja sunt förnuft. områden där man vet det finns folk som kan höra. ute pp åkern 3km hem lär ingen som kan höra ;) Jag tror och hoppas att det höga ljudet dels chockar, smärtar och får förövaren att förstå att många gör det och antagligen kommer ut. Två viktiga frågor är. Är det bara yngre som skulle gissa ljudet eller är det utbrett? Och vågar folk i städer med mycket vapen och våld gå ut för att hjälpa? Om vi slog oss samman till en grupp istället flr att tänka att man inte vågar ensam är vi svårare för tidskrävande att skada innan polisen hinner dit. samma sak om man ser en misshandel i stan. bilda en grupp. vi behöver se till att skaffa civilkurage. landet behöver det mer än nånsin. det räcker en börjar så får fler mod. Tillsammans är vi starka. Det borde vara väldigt svårt att lyckas sikta på ögonen samtidigt som man är i rörelse och tänk om man träffar sig själv? Är säkert super om angriparenär upptäckt ppväg mot målet. Man hinner sikta och jag tror dom har bra räckvidd så man kan spruta från håll det finns en åtminstone 1 spray som också innehåller röd färg ett rött huvud är nog lättare för polis att hitta! Här kommer något som kanske är riktigt effektivt. den både larmar, sprutar medel som irriterar ögonen OCH den röda färgen som ska vara svår att få bort. Här har vi den. https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/brand-och-sakerhet/overvakning-och-larm/sjalvforsvarsspray/overfallslarm-3-i-1-441098/ Tyvärr om inte redan lär folk skaffa olagliga vapen för att många av oss faktiskt ör rädda. Folk blir till och med nedslagna och rånade i sina hem. Såg någon sida som påstod att importen av elpistoler, knogjärn och olika typer av knivar ökar mycket senaste året.Hittar inte källan så ta det som gissningar. är det vi svenskar som importerar för vi känner oss inte trygga nånstans längre. vilken tonåring som helst som man möter kan bära pistol eller kniv pp sig. som tur är skjutningarna gäng eller bråk bland kriminella. hittills. jag ska ikväll ta reda på vad man får ha i väskan och fickan. tex en nyckel kan bli farlig i rätt grepp. hur lång får en armekniv vara? spetsig nagelfil?kinesiska ätpinnar i metall? som sagt skicka gärna pm om ni hittar riktig fakta

Annons:
[AnimeV4]
3/31/18, 8:01 PM
#1

Det bedöms från fall till fall, men ett riktmärke är att det är okej att bära med sig knivar (eller andra vapen) i väskan om de har ett syfte. BDSM-utövare faller också under denna lagen. Det är okej att bära med sig piskor m.m om de är nerpackade och endast ska transporteras.

Åh, nu minns jag inte vart den låg, men det handlade om ett fall om en kvinna som haft någon liten kniv i väskan då hon använt den till matlagningen vid ett besök.

Det kvinnan dömdes för var att hon på vägen hem hade använt kniven då en situation med bråk (som hon ifrån början inte var inblandad i) vill jag minnas. Jag tror att det var för att avvärja situationen och inte blev någon faktisk skada.

Vissa vapen ska vara OK om de är i ditt hem. Ex. teleskopbatong.

Sorry för avsaknaden på källor här. Man får ta det med en nypa salt tills faktiska fakta hittas.

Greta G
4/2/18, 12:15 PM
#2

Jag tror inte bara det är svenska som är otrygga i detta land, sedan SD kom in i riksdagen är det ju märkbart hur främlingsfientligheten ökat och det finns fog för att människor med utländsk bakgrund också känner sig otrygga. Som svensk tjej känner jag mig faktiskt inte så otrygg förutom när det handlar om terrordåd, men då hjälper ju varken larm eller spray dessvärre.

[AnimeV4]
4/2/18, 7:17 PM
#3

"Främlingsfientligheten" har nog ökat duktig av sig självt med tanke på hur de nyanlända beter sig i många fall. Denna tråden är dock inte för den diskussionen.

Honestyisdead
4/2/18, 8:08 PM
#4

#2 Varför alls nämna det? tråden handlar inte im villet land du kommer ffån.

Greta G
4/3/18, 7:56 AM
#5

Det stod att vi svenskar känner oss otrygga och tyckte någonstans att det är nog inte bara vi utan även bland annat. Reagerade på den kommentaren så därför skrev jag så. Nej är OT men i alla fall.

Upp till toppen
Annons: