Annons:
Etikettkänslor
Läst 2111 ggr
emeliiiiieee
3/31/18, 6:43 PM

intresserad av fel person

Har blivit intresserad av en person jag inte alls borde vara intresserad av då han är yngre än mig. Men känns så jävla jobbigt att gå vidare. hur gör man?

Annons:
Fransu
3/31/18, 7:02 PM
#1

Min man är 9 år yngre än mig. Så åldern behöver inte ha någon betydelse om det inte är så att du är vuxen och han barn förstås.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

emeliiiiieee
3/31/18, 7:11 PM
#3

Han är under 18. och jag är några år äldre.

emeliiiiieee
3/31/18, 7:12 PM
#4

Hittade honom på tinder där det står att han är äldre än han är. Fick reda på det först igår.

Sindri
3/31/18, 8:04 PM
#5

Hmmm, möjligen skulle jag vara tveksam till någon som ljuger.

Blanca90
4/1/18, 10:49 AM
#6

Vänta tills han fyller 18 innan ni inleder något? Men är han flera år  yngre än 18 tycker jag det är konstigt att du ens är intresserad ifall du är flera år äldre.

Annons:
emeliiiiieee
4/1/18, 12:28 PM
#7

#6 Blev intresserad innan han ens berättade att han var yngre än 18. Nu är jag inte så himla intresserad längre men fortfarande svårt att gå vidare.

[Devya]
4/1/18, 3:48 PM
#8

Bara att gå vidare oberoende hur jobbigt det är. Det blir bättre med tiden, så kliché men inte mindre sant för det.

Gaara
4/3/18, 10:15 AM
#9

Exakt hur gammal är han och hur gammal är du. Att han ljugit om sin ålder skulle få mig att avsluta direkt. En kompis till mig blev tillsammans med sin fästman när han var 17 och hon var 23. Jag blev tillsammans med min fästman när han skulle fylla 22 och jag hade fyllt 28. Men ja, någon som är yngre än 18 skulle jag vara försiktig med om jag själv var över 20.

Men som sagt, att han ljuger om sin ålder hade gjort valet klart för mig.

emeliiiiieee
4/3/18, 1:58 PM
#10

#9 han är 17 (18 iår) och jag 23. Men har skrivit till honom att det inte funkar pga åldern. Vet dock fortfarande inte hur ajg går vidare då jag samtidigt hatar att han ljög men samtidigt gillar honom,

molbojse
4/3/18, 2:35 PM
#11

#10 Kära nån, då är det ju inget att oroa dig för :p Är väl skillnad om man gör som jag gjorde - hookade med en snubbe som var 28 när jag var 16 :) Men från 17 till 23 så är det ju ingen farlig åldersskillnad. Fyller han ändå 18 i år så skitsamma?

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

vendelay
4/3/18, 3:53 PM
#12

Hur gammal ljög han om att han var?

Jag ljög visserligen aldrig men när jag och min partner träffades och blev ett par var jag 16 och min partner 21. Det skiljer fem år och jag var under 18 men det har gått 7 år nu och vi är fortfarande tillsammans.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

emeliiiiieee
4/3/18, 6:03 PM
#13

Han ljög att han var 21.

Annons:
vendelay
4/3/18, 8:17 PM
#14

Jag tycker personligen inte att det känns jättehemskt, han blir ju ändå myndig i år. Men om du tycker att det känns fel så är det såklart bara det som räknas! I så fall är det bästa nog helt enkelt att säga upp kontakten helt och umgås med andra människor, du kommer gå vidare även om det känns svårt nu.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

taggigarosen
4/3/18, 9:57 PM
#15

Det "hemska" är inte åldersskillnaden er emellan tycker jag utan att han ljög. Han ljög inte och sa att han var 18 år utan att han var 21. Flera år alltså.  Men gör som det känns bäst för dig. När jag träffade min kille var jag 14 och han 19. Skiljer alltså 5 år mellan oss men var ju inga lögner osv i vårt fall och nu har vi varit tillsammans flera år och bor ihop.

Gaara
4/4/18, 11:20 AM
#16

Ja jag tycker som sagt inte att åldersskillnaden är nåt att fundera över. Det är mognaden som räknas och han verkar inte speciellt mogen då han ljög om sin ålder. Skulle aldrig starta en relation med någon som börjat det hela med att ljuga.

emeliiiiieee
4/4/18, 5:09 PM
#17

Har gått vidare och börjat träffa en kille som är 25 istället :D Känns myyyyycket bättre då han inte ljugit om sin ålder det första han gjorde utan han är ärlig om allt

vendelay
4/4/18, 5:52 PM
#18

#17 Kul att höra! 👍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Gaara
4/26/18, 7:09 PM
#19

#17 Vad kul! :D Helt rätt  beslut tycker jag. :) Liksom han som ljög om sin ålder det första han gjorde, vem vet vad mer han skulle kunna ljuga om ifall ni blev ett par. Ärlighet varar längst. :)

Upp till toppen
Annons: