Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 3242 ggr
tlover
2018-03-31 23:10

Topplista: Vad vill du se/ha hos en partner?

När det gäller längre förhållanden, typ levnadspartner (inte vän utan oftast finns det ju sex med på något plan) vad vill du eller vill du inte ha hos eller med en partner, tex kärlek, vänskap, sexuell attraktion, lika livssyn, samma intressen, att h*n är rik, att h*n är framgångsrik osv

1 stjärna är vad du gillar/vill ha minst och 5 stjärnor det du gillar/vill ha mest.

Lägg gärna till egna förslag men tänk på formulering och kolla om det redan finns motsvarande

l'm back

Annons:
iFokus
2018-03-31 23:16
#1

tlover har lagt till följande förslag:

  • En person som jag kan skratta med
  • En person som jag kan känna mig avslappnad med
  • En person som jag kan var mig själv med
iFokus
2018-03-31 23:29
#2

Lonaa har lagt till följande förslag:

  • En person som jag kan känna mig trygg med
  • Att vi har samma politiska åsikter
Lona
2018-03-31 23:40
#3

Sex är faktiskt inte så viktigt för mig, då är "mysfaktorn" och att vara nära varandra på flera olika plan viktigare. Att ha någon att sitta gosa med i soffan, att få en varm kram när man behöver det.❤️
Att vara trygg med personen, att kunna vara sig själv och att kunna vara öppen med tankar och känslor.
Sen har jag ruskigt svårt för personer som ofta hamnar i konflikter och/eller lätt blir irriterade och arga. Big no no!
Humor är viktigt, vad gäller intressen, religion, politik, barnuppfostran och liknande så räcker det för mig att min partner inte är extrem på något sätt och att vi respekterar varandra.
Min nuvarande partner är tex troende men vi har inga problem med att jag inte är det för fem öre, tvärtom kan vi ha rätt intressanta diskussioner kring det.
Jag skulle förmodligen vara petigare med det om vi hade barn tillsammans.
Jag skulle dock ha svårt för en person som inte är särskilt engagerad i sitt/sina egna barn, vare sig de var våra gemensamma eller från ett tidigare förhållande. För mig är det självklart att min partners dotter går före mig när det gäller att träffas och så vidare, jag hade inte velat ha det tvärtom.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

iFokus
2018-04-01 01:10
#4

tlover har lagt till följande förslag:

  • Att man tillsammans har det tryggt ekonomiskt
tlover
2018-04-01 01:14
#5

Tänkte förklara #4 Att man tillsammans har det tryggt ekonomiskt innebär för mig att man kan tex betala löpande utgifter. Det kan tex innebära att man

tillsammans

kan betala sina räkningar eller att den ena inte drar ner den andra ed onödiga kostnader eller beroenden.

Det är ganska viktigt för mig att jag kan betala hyra och ha mat på bordet tex men inte viktigare än kärlek, vänskap osv. Problemet med att ha det väldigt fattigt är att det tär på ett förhållande.

Att vara rik (dvs ha mer pengar än vad man egentligen behöver) är inte riktigt samma sak och inte alls viktigt för mig. Faktum är att rikedom har många nackdelar också

edit: Jag tycker också det är viktigt att man tillsammans arbetar mot samma ekonomiska mål. Jag skulle inte vilja leva helt och hållet på min man tex

l'm back

iFokus
2018-04-01 10:30
#6

_Fisken har lagt till följande förslag:

  • Att partnern har samma speed och tempo som dig
Annons:
_Fisken
2018-04-01 10:41
#7

Jag har lagt med "speed och tempo" som ett val.  Att min nuvarande sambo har samma lugna sätt som jag har jag funnit mycket givande. Ingen tycker den andre är stressande och otillfredsställd vad gäller "att-göra-saker".   Vi är båda nöjda med att se färg torka.

iFokus
2018-04-01 19:38
#8

molbojse har lagt till följande förslag:

  • Att partnern är hygienisk
  • Att partnern är städad (plockar undan efter sig)
  • Att partnern är psykiskt frisk
molbojse
2018-04-01 19:41
#9

Jag la till tre alternativ.
"Att partnern är hygienisk" menar jag med att till exempel duscha regelbundet, byta till rena underkläder/strumpor regelbundet och borstar tänderna och liknande.
"Att partnern är städad" menar jag med allt runt omkring sig. Plockar undan disk, sköljer av, slänger skräp, osv. Att kunna hålla det rent och snyggt i hemmet.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Maria
2018-04-01 20:05
#10

Fast en städad person är väl mer prydlig på det personliga planet och artig och väluppfostrad. Så jag tror inte det har med städning att göra alls ;-)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

molbojse
2018-04-02 15:01
#11

#10 Och vad skulle du skrivit istället om en person som är som jag beskrev?

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Maria
2018-04-02 15:23
#12

Ordningsam kanske

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

iFokus
2018-04-02 16:15
#13

HoneyTorbjörn har lagt till följande förslag:

  • Att hon eller han är omtänksam
Annons:
iFokus
2018-04-02 20:30
#14

tiger tok har lagt till följande förslag:

  • Att hen har framtidsplaner
iFokus
2018-04-09 08:10
#15

Greta G har lagt till följande förslag:

  • En person som ser mig/bekräftar mig
iFokus
2018-04-09 11:41
#16

Surpan har lagt till följande förslag:

  • Tillfredställande sexliv
  • Barnlöshet
  • Hen har barn sedan tidigare
_Fisken
2018-04-09 21:03
#17

Det står ingenstans hur många som röstat?
Intressant läsning förövrigt.

tlover
2018-04-09 21:05
#18

#17 Det gör det inte på topplistor men fördelen är ju istället att man kan rösta olika på olika saker

l'm back

iFokus
2018-04-09 21:17
#19

Tarotstollan har lagt till följande förslag:

  • Att partnern både vill ha egen och ge egentid till dig
flocken
2018-04-10 07:45
#20

Svårt att välja. Inte svårt men för mig är alla de höga alternativen viktiga i ett förhållande. Tillfredsställande sexliv. Jo men skulle inte nöja mig med det . Var sexmissbrukare förr & har fortfarande ett oerhört högt sexbehov. Hade inte kunnat leva med någon som inte kunde tillfredsställa mig/ orkade med mig. Tyvär. Snygg, klart att han är snygg. Sexig, får ju dåndimpen emellanåt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
iFokus
2018-04-10 14:39
#21

Namiko har lagt till följande förslag:

  • Att partnern är självständig
  • Samma/Liknande värderingar
molbojse
2018-04-14 16:10
#22

#16 Vill inflika att det är skillnad på att vara barnlös och barnfri. Att vara barnlös innebär att man, ofrivilligt, är utan barn. Att vara barnfri är att frivilligt vara utan barn.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Fridaaaa
2018-04-14 16:31
#23

#22 Nja man kan vara frivilligt barnlös också.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Surpan
2018-04-14 23:53
#24

#22 Traditionellt sett brukar ordet barnlös användas oavsett om det är frivilligt eller ofrivilligt. :)

/Surpan

VeilofElysium
2018-04-15 16:26
#25

Svårt att bara välja ett alternativ eftersom att det är flera saker ihop för att det ska funka xD Blev lite av varje.. Jag hade nog inte alla dessa krav på tio år sedan men nu har man blivit superkräsen eftersom att man vet vad som funkar och inte.

Upp till toppen
Annons: