Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 1370 ggr
Blanksteg
4/2/18, 9:06 PM

Hur viktig är kroppslukten hos en partner?

Hur viktig tycker ni att den naturliga kroppslukten hos den andre är när ni träffar potentiella partners?

Om ni alltså bortser från svettlukt, träningslukt, parfym, o.s.v. 

Edit: Oj sorry… glömde lägga till "vet ej" och "annat", kanske admin kan fixa det? Och blev lite fel med tomma alternativ.

Annons:
tlover
4/2/18, 9:55 PM
#1

Avgörande såklart. Det är vad vi tänder på, vetenskapligt bevisat.

Det är så man vet om man är biologiskt passande med den andra personen eller inte.

Det är däremot inte på ett medvetet plan även om jag tycker att min man luktar supergott (men ja det är ju biologiskt att jag gillar den).

Jag har däremot aldrig gått på dejt men om man tänker på potentionella partners

l'm back

cinajo
4/2/18, 10:02 PM
#2

Svarade sista alternativet. Oviktigt för mig. Självklart vill jag inte ha en smutsig ohygienisk partner men menar av "vanliga" rena dofter så kvittar det. Jag blev kär utan att lukta på min partner (genom nätet)

Kalli
4/2/18, 10:17 PM
#3

Jag har aldrig mött någon jag känt att; Herre gud nej. Den här personen luktar illa. Om så vore skulle jag kanske valt bort hen men för mig verkar det inte vara en så stor grej.

Surpan
4/3/18, 10:17 AM
#4

Är man kär så älskar man ju sin partners naturliga lukt. 🙂

/Surpan

molbojse
4/3/18, 11:12 AM
#5

Svettlukten ÄR dock den lukten vi biologiskt dras till om vi känner attraktion till en annan person :p Svetten innehåller feromoner, vilka vi inte medvetet kan uppfatta men hjärnan reagerar på dom och "bestämmer" om det är "rätt" person eller inte.
Side fact: Samma feromoner är det som utsöndras när vi är sexuellt upphetsade och är det vi reagerar på och i regel själva blir kåta om ens partner är kåt.

Jag luktar ofta på min sambo. I nacken, över bröstet, eller stoppar näsan i hans armhåla :D Jag älskar hans svettlukt och kan till och med ibland bli ledsen om han luktat mycket svett och sen duschar :(

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Novachan
4/5/18, 10:09 PM
#6

Den naturliga kroppslukten är helt klart avgörande. Räknar inte med att man kommer älska den på direkten, men den ska inte lukta äckligt liksom. Kan vara helt neutralt i början typ.

Jag har faktiskt upplevt en gång där en killes kroppslukt "skrek" fel till mig. Var ingen dejt eller så utan en klasskompis som var snäll och lånade ut sin tröja till mig för att jag frös och inte hade någon. Det var inte illaluktande svettlukt eller annan otrevligt doft eller parfym utan bara en lukt som kändes sååå fel. Egentligen inte illaluktande men jag tyckte inte om den. Svårt att beskriva och behöver antagligen upplevas för att förstå. Killen i sig var rätt attraktiv utseendemässigt och hade trevlig personlighet men har nog aldrig tänkt på att dejta honom (jag var dessutom i ett förhållande då med så jag visste hur en god naturlig doft luktar). I den stunden när jag kände hans doft från tröjan bara visste jag att vi aldrig skulle kunna dejta, inte rätt för varandra.

Annons:
sp0ngeb0b
4/6/18, 12:47 AM
#7

Alltså, jag valde mittenalternativet, men jag är inte helt säker… jag har aldrig dejtat/blivit intresserad av någon, och inte gillar deras kroppslukt. Så jag vet inte vad jag skulle tänka riktigt. För jag tror ändå inte att jag skulle sluta dejta personen bara för att jag inte gillade lukten, men samtidigt är det nog en ganska avgörande del, dels för kemin som någon längre upp skrev, dels för att det är avtändande med "dålig" lukt. Tror liksom inte att jag skulle uppskatta mys eller sex med någon jag tycker luktar dåligt.

-Aida-
4/6/18, 7:50 AM
#8

Jag tycker att kroppslukten är avgörande, har träffat killar där dom verkligen luktat skit, står jag inte ut med deras kroppslukt så går de helt enkelt inte.

Greta G
4/6/18, 4:45 PM
#9

Vi väljer ju partner efter kroppslukt säger ju biologerna så om du blir kär är det antagligen för att du attraheras av dennes personliga doft. Jag har aldrig tänkt på doften när jag blivit kär i någon förutom att jag sen gillar men har vid ett flertal gånger upplevt att nej, den här doften är inte för mig, och som någon ovan skrev, inget illaluktande utan bara fel doft för mig som typ med en parfym, den matchar inte mig.

Blanksteg
4/6/18, 6:21 PM
#10

Tack för svar! :)

Då hade det nog ändå inte funkat då med killen jag hade en dejt med (han ville inte ses igen). Han luktade inte direkt äckligt, men störde mig ändå lite på hans lukt.

Dock så kände jag en attraktion när vi kysstes, vilket jag inte känt med någon annan trots att jag kysst andra personer vars lukt jag tyckt om.

Upp till toppen
Annons: