Annons:
Etikettsex
Läst 11859 ggr
molbojse
2018-04-03 11:41

Hitta tredje person till trekant

Okej, jag och min sambo har till och från pratat om att ha trekant men aldrig blivit något av det. Nu har vi pratat mer om det och kommit fram till att han har noll förutsättningar för att hitta en tjej och därför lagt över det jobbet på mig. Jag klagar absolut inte, tycker bara det är kukl och känns lite fint på något vis att få det förtroendet att ragga upp någon annan.

Nu till min fråga, jag är totalt vilsen i sånt här, kan ingenting, så undrar var jag har bäst chans att hitta en tjej till det här? Datingsidor, typ tinder? Finns det communityn eller nåt som är till för sånt här? Hjälp, tack!

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
ellips
2018-04-03 14:06
#1

Det går väl säkert att hitta på alla ställen där man normalt träffar folk; vänners vänner, krogen, nätet osv

molbojse
2018-04-03 14:33
#2

#1 Ja, självfallet, men var letar jag då? Jag går aldrig ut på krogen så det är internet som gäller.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

[AnimeV4]
2018-04-03 15:45
#3

BodyContact, Darkside om ni är kinky lagda och genuint intresserade av BDSM.

molbojse
2018-04-03 16:15
#4

#3 Registrerade mig på BodyContact men man måste betala för att vara medlem. Jag kan inte köpa såna tjänster med det abonnemang jag har :(

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

[AnimeV4]
2018-04-03 16:36
#5

#4 Det är 10 spänn och går att betala med bankkort också. Det gjorde jag. Jättesmidigt.

Anledningen till kostnaden är för att spambotar registrerar sig enkelt annars.

molbojse
2018-04-03 20:14
#6

#5 Jag har maestro så kan inte handla på internet… :/
Jag har förstått anledningen till varför de tar betalt och tycker självklart att det är helt legit :)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
[AnimeV4]
2018-04-03 20:27
#7

#6 Åh, trist :( Mötesplatsen?

molbojse
2018-04-04 06:40
#8

#6 Ja, det är lite trist :( Samma där, man måste betala för att vara medlem :/ Ialf var det så förut :o

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

[AnimeV4]
2018-04-04 14:48
#9

#8 Drygt! Alltså, jag tycker att det är lite so-so, men det finns ju faktiskt en massa facebookgrupper😃

emeliiiiieee
2018-04-04 17:10
#10

Tinder har funkat för mig :)

molbojse
2018-04-05 13:10
#11

#9 Jag är dessvärre blockerad på FB i drygt 2½ veckor till :/

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

molbojse
2018-04-05 13:11
#12

#10 Jag har skapat ett tinderkonto men fattar ingenting av hr det funkar hahah!

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

[AnimeV4]
2018-04-05 15:09
#13

#11 Oj! Hoppas att det var en bra anledning och inte bullshit, som FB är känt för.

Annons:
molbojse
2018-04-05 17:42
#14

#13 Ja, på sött och vis. Jag hade skrivit en, i andra sammanhang, olämplig kommentar. Skrev den i en grupp där det förväntas vara högt i tak och många med skinn på näsan. Ack så fel jag hade.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

[AnimeV4]
2018-04-05 19:33
#15

#14 Brukar dessvärre vara så. Trist😕

nypisnina
2018-04-05 22:33
#16

happy pancake är gratis

[Devya]
2018-04-08 10:26
#17

Ok, spännande. :) Har ni dock funderat på hur ni gör efteråt ifall det uppstår problem? Det kan ju gå hur bra som helst förstås! Jag bara blev nyfiken på hur väl förberedda ni är på " the aftermath ". Dock positivt att ni väljer någon som ni inte är vän med från tidigare. Kan dock vara bra att den tredje personen kollar upp sig där innan så att ni inte råkar på något otrevligt. Så länge ni är förberedda på att avbryta det så snabbt som möjligt om någon av er börjar tänka om så har ni bra förutsättningar i det här förhållandet. Det kan ta lite tid innan man faktiskt vågar ta det där sista steget om man alls vågar sen då man står öga mot öga. Ibland är en fantasi bäst som bara en fantasi och inget fel med det heller. :) Lycka till!

molbojse
2018-04-08 12:27
#18

#17 Vad för problem tänker du på?
Allra helst vill vi ha en tjejkompis till mig och jag har två gånger frågat henne men hon har nekat bägge gånger. Därför blir det en utomstående. Dock kommer vi lära känna tjejen innan så det blir ju ändå inte "vem som helst" i alla fall.
Jag hänger inte helt med i vad du menar med att behlöva avbryta eller vad du tror ska hända, eller så. Vill du utveckla det lite mer?

Jag har haft trekant förr, både med singlar och par. Jag och sambon har även varit tillsammans i tre år och vi har pratat om det här ungefär lika länge.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

[Devya]
2018-04-08 13:16
#19

#18 Jag frågar för att min ena vän (Vi är inte längre vänner dock) gick igenom lite samma sak med sin partner och de upplevde oväntade problem efteråt. Det råkade bli en massa osäkerhet mellan dem även om det var något de båda ville. De hade som sagt inte förväntat sig det och tyvärr tog det slut för det blev för mycket bråk mellan dem. De hann dock aldrig genomföra sina planer då de avbröt det innan det hann ens börja då han blev för osäker och började må dåligt. Därför frågar jag om ni har pratat igenom eventuella konsekvenser. Det hade inte min vän och hennes partner gjort så allt kom som en liten chock för dem. Nu är förstås alla olika och ni behöver givetvis inte råka ut för några problem alls. Sen igen läste jag att din partner hade psykiska problem? Minns jag rätt eller fel här? För då kan det vara ännu viktigare att vara förberedd på eventuella känslostormar efteråt och även före. Jag menar ju inte sen att döma eller liknande utan frågar endast utav nyfikenhet. Jag vet av flera par som velat testa på trekant men har inte kunnat ta det där slutgiltiga steget pga för mycket osäkerhet. Det tycks vara svårt för många men inte för er vilket jag finner jätteintressant. :) Därför funderade jag om ni hade en plan för hur ni gör om någon får second thoughts och dylikt. :)

molbojse
2018-04-09 00:06
#20

#19 vi har varit tillsammans i över 2,5 år, bott ihop i över två år och pratat om det här i stort sett hela förhållandet. Vi vet precis var vi har varandra. Jag vet inte om du läst min andra tråd där jag och sambon (tack vare de som svarade i tråden) kom fram till att vi var poly? Vi båda har psykiska problem (så du har läst alldeles rätt) och han är "bara" deprimerad och har ADD. Realistiskt tror jag det är större risk att han backar ur än att jag skulle göra det. Vi har dock tillräckligt mycket förtroende för varandra att om något skulle hända så skulle han berätta det direkt för mig. Vi är väldigt öppna för varandra med hur vi känner och så och jag litar mer på honom än vad jag litar på mig själv. Jag har aldrig i mitt liv haft ett så här tillitsfullt förhållande. Vi har dock pratat igenom en del om hur vi skullräe vilja ha det. Jag vill även förbereda tjejen på att det kanske inte händer något alls. Jag vill även lära känna henne lite innan. Sambon vill helst dricka för att släppa lite på sin osäkerhet. Hittills har vi inte kommit längre än att vi pratat så långt om det. Vi stressar inte, stöter vi på någon som verkar trevlig så good for us, men vi letar inte efter någon. Händer det så händer det :) Det paret jag hade trekant med gick dock i stopet, delvis pga att vi jade just trekant, trots att det var på hennes initiativ. En av mina fantasier (sorry för eventuellt tmi) är att se honom njuta med en annan tjej. Jag har svårt att njuta helt själv, och av det lilla jag sett av honom under vårt sex vill jag kunna se som "tredje person". Jag kan ju dock inte vara på två ställen samtidigt ;) för mig handlar det inte så mycket om tjejen, utan mest om sambon. Jag har även haft en del sex med tjejer, dels flickvänner men också spontana ligg. En del med vänner, andra inte. Två vänner har jag varit vän med i 11 respektive 8 år. En har jag dock inte kontakt med men av helt andra anledningar.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: