Annons:
Etikettdejting
Läst 1020 ggr
Blanksteg
2018-04-04 11:44

När dejten inte känner samma

Har ni haft en dejt någon gång (eller flera gånger) där ni känt att ni klickat med personen men att personen inte känt detsamma?

Jag är helt ny på dejting, har inte dejtat så många gånger. Och jag har lite svårt att släppa taget och gå vidare. Jag tänker "tänk om han bara också känt att det klickat, tänk hur bra vi hade kunnat haft det", och "vad hade jag kunnat göra annorlunda?". 

Hur har ni hanterat det för att kunna släppa det och sluta tänka på och älta det?

Jag vet väl hur man ska tänka och så, men skulle behöva höra det från andra också som varit med om det.

Annons:
Sarah
2018-04-04 12:35
#1

Jag tänker att jag inte kunnat göra något annorlunda. Jag är jag och jag är bäst på att vara just jag, det passar inte alla. Alla faller inte mig i smaken heller, trots att de säkerligen är bäst på att vara sig själva de med ;)

Derp
2018-04-04 17:49
#2

Var bara du helt enkelt, och försök att gå på flera dejter för då blir det till slut mer avslappnat. Hur svårt det än är så är ältandet oftast orimligt och du gör egentligen bara dig själv ledsen till ingen nytta. Jag vet, jag är själv en sån som ältar till den grad att jag knappt fungerar i mitt dagliga liv. Ibland klickar det inte bara men försök att inte lägga energi på det och gå vidare, för det är nästan garanterat inget du har gjort fel eller hade kunnat göra annorlunda. Jag var med om en dejt som sprang efter 10 minuter. Han sprang ganska snabbt tom så det var ju lite roligt. :P Resterande har faktiskt varit okej eller bra.

Blanksteg
2018-04-06 18:26
#3

Tack :) Hjälpte att läsa era svar! :)

Upp till toppen
Annons: