Annons:
Etikettförhållande
Läst 1198 ggr
aarina
2018-04-29 09:22

Ex som hör av sig

Är det någon som kan hjälpa mig att bringa klarhet i min situation, det är så svårt att se på det med objektiva ögon. Det tog slut med killen i början på året men nu har han börjat höra av sig igen och skriver till mig nästan varje dag. Mina känslor väcks ju på nytt och jag har föreslagit att vi ska ses, men han verkar inte vilja det. Vi har en bit emellan oss så det måste ju planeras lite isåfall, men vi har haft möjlighet men han verkar inte så pigg på att ses. Men varför skriver han till mig hela tiden då? Vill han bara vara kompis? Är det nån annan här som varit i samma situation och kan förklara hur en kille tänker.

Annons:
Herveaux
2018-04-29 09:24
#1

Fråga honom vad han vill. 

Edit: …och funderar på vad du vill ha för relation med honom. Ingen alls, prova att vara kompis eller ge förhållandet ett nytt försök om det är vad han också vill?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

MonicaLagerquist
2018-04-29 09:25
#2

Enklast är väl att fråga rakt ut vad han vill.

Stolt ägare till fem La permer

aarina
2018-04-29 09:32
#3

Jo jag vet att det är enklast att fråga, och det kommer jag att göra till slut om det fortsätter så här. Själv skulle jag nog gärna försöka igen, men det skulle isåfall bli andra gången vi gör slut och försöker på nytt. Det var samma sak förra gången, det tog ca tre månader innan han började höra av sig igen, men då var det han som föreslog att vi skulle träffas. Den här killen är rätt svår att förstå sig på, det har han varit under hela tiden vi känt varann (1 1/2 år). Det är bl a därför det tagit slut. Skulle bara vilja höra nån teori om varför han hör av sig hela tiden om han inte är intresserad av att försöka på nytt. Bekräftelsebehov?

MonicaLagerquist
2018-04-29 09:34
#4

#3 Han vet väl inte vad han vill eller så vill han ha dig "på lut" i brist på bättre.

Stolt ägare till fem La permer

aarina
2018-04-29 10:16
#5

Ja jag tror att det är så. Jag tror jag ska lägga messandet på is och se vad som händer. Alt fråga vad det är han vill, jag har ju inget att förlora liksom. Oftast är det han som hör av sig först, och det känns ju dumt att inte svara..

_Fisken
2018-04-29 10:35
#6

Han kanske mådde lite piss av att det tog slut och nu försöker normalisera relationen med dig.

Annons:
aarina
2018-04-29 10:49
#7

Vad menar du med ”normalisera”?

_Fisken
2018-04-29 10:59
#8

En liknelse. Efter ett bråk går de två människorna åt var sitt håll och är sårade och tysta och säger ingen till varandra. Inombords mår de sämre. Efter ett tag kan en av dem börja kontakta den andra för att göra deras relation mer normal. Det menar jag är att "normalisera".  Det innebär ju inte att de blir bästisar igen men de pratar ialla fall med varandra. 

edit: talar av egen erfarenhet

Greta G
2018-04-29 11:35
#9

Han kanske känner sig lite ensam och behöver som du tidigare skrev, bekräftelse. Alternativt är han osäker på om han vill försöka igen och köper sig lite tid.

aarina
2018-04-29 11:41
#10

Fast vi skildes inte som ovänner. Vi pratade ut och så. Sen tog det några veckor, han hörde av sig och vi messade lite fram och tillbaka. Sen var det tyst igen under flera veckor och nu har han tagit kontakt igen sen ett par-tre veckor tillbaka. Jag tyckte vi kunde ses på en fika och han höll med. Men när jag föreslagit träff har han inte gett nåt klart svar, mer hittat på ursäkter. Men han fortsätter skriva! Nu har han inte hört av sig sen igårkväll så vi får se om han skriver något idag. Jag får väl fråga honom rakt ut vad han vill. Han är van vid att jag är rak så det är inget större problem.

aarina
2018-04-29 11:42
#11

#9 Jag tror det är så, att han känner sig ensam. Det är synd bara att jag får förhoppningar, men det kanske är bäst att avsluta det hela innan jag blir sårad.

Greta G
2018-04-29 11:47
#12

Ja verkligen. Var ärlig, öppen och säg att du får förhoppningar och om han inte vill något får han respektera detta och lämna dig ifred så du får läka i fred. Nu surrar allt kring vad han kan tänkas vilja, du ska tänka på vad du vill och vad du behöver för att må bra och enbart köra på det.

aarina
2018-04-29 12:01
#13

Tack Greta G, ja exakt så är det. Jag går och funderar på vad han kan tänkas vilja.

Annons:
OlgaMaria
2018-04-29 14:19
#14

Kan hända att han bara är uttråkad, ensam, vill ha lite spänning/bekräftelse eller vad som helst. Kanhända att han inte vill något särskilt eller inte har något direkt syfte med det hela. Sen behöver ju inte det utesluta att något inte kan växa fram. Men det låter lite som att relationen är på hans villkor nu och att det kanske vore bättre för dig att få gå vidare och glömma honom.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: