Annons:
Etikettdejting
Läst 3109 ggr
[Wijnja]
2018-05-03 19:40

Värdelös

Ingen som vill ha en på grund av ulcurös kolit fick nyligen diagnosen killen har chattar nu hör han inte av sig

Annons:
Katti
2018-05-03 20:17
#1

Att en kille inte hör av sig betyder ju inte att ingen vill ha dig ❤️. När du väl hittar någon, eller han dig, så är det säkert en riktigt bra kille, som ser dig som du är och älskar dig för det! Kan dra direkta paralleller till när jag var överviktig… Det var inte lätt att hitta någon, men de som det blev något med var verkligen bra killar som inte bara föll för det yttre! Du har ju i alla fall fördelen att din UC inte syns på utsidan, så ni kan lära känna varandra innan det kommer på tal.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Aleya
2018-05-03 20:25
#2

Man behöver inte skriva ut allt när man pratar med folk på internet. Det är väl inte relevant att skriva ut sådant som sjukdomar när man inte ens vet om det blir något med någon.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
2018-05-03 20:35
#3

Varför berättar du ddt överhuvud taget för någon du chattar med??

Och ddt är knappast anledningen till att någon slutar höra av dig.

[Wijnja]
2018-05-04 03:10
#4

Varför ljuga bättre vara ärlig på en gång

pyromanen
2018-05-04 07:22
#5

#4 det är inte att ljuga att inte berätta allt på en gång. Alla har sina svaga sidor (även killen du chattade med). Du ÄR inte din sjukdom!

Aleya
2018-05-04 08:19
#6

#4 det är inte att ljuga. Jag sitter inte och skriver: "Hej jag heter Aleya och jag är allergisk mot kiwi och har dessa sjukdomar. Ska vi på dejt?" Sen kan ju killen slutat skriva av andra skäl än av sjukdomen. Vissa blir bara inte intresserade, och kan eventuellt tycka att det är konstigt att du kastar fram en sjukdom mitt i allt. Folk ha rätt att ändra sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[Wijnja]
2018-05-04 09:10
#7

Ska jag sitta ljuga om att jag kan få barn när jag inte kan få för jag äter stark medecin han frågad om jag ville ha barn

Katti
2018-05-04 09:20
#8

Vill du det då? Det finns betydligt fler sätt att få barn på än att göra dem själv!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Herveaux
2018-05-04 09:23
#9

Att vilja ha barn och att kunna bli gravid är väl två helt olika frågor? 

Du behöver ju inte skriva ut hela sanningen men ändå vara ärlig så att säga.
- "Vill du ha barn?"
- "Ja absolut, men tyvärr kan jag inte bli gravid."


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
2018-05-04 09:26
#10

#7 Innan hade du cancer, nu kan du inte få barn.

Tillåt mig tvivla på att du inte skulle kunna få barn på grund av en medicin som ger för din diagnos.

Och kan man inte få barn går man ändå inte in på detaljer till en främling på nätet.

Men om du nu sagt det så är det väl inye konstigt han bröt kontakten. Han vill ju ha barn och du sa att du inte kan. Det hade alltså inte alls med uk att göra.

[Wijnja]
2018-05-04 09:41
#11

Hur ska jag kunna dölja sjukdomen när man bor på toan inte mycket kunskap ni har om ulcurös kolit läs på lite

Aleya
2018-05-04 09:47
#12

#7 #11 ursäkta men om du uttrycker dig som du gör här på forumet så kanske det är en anledning till att han kände att detta inte passar. Det finns nog fler anledningar än vad du skriver ut har jag lärt mig. Och jag har problem själv med tarmen så jag vet hur det är. Så påstår inte att folk inte förstår vissa sjukdomar. Jag har dock lärt mig att leva med det. Sen verkar du missuppfattat mycket som vården sagt dig så jag är väldigt skeptisk till det där med medicin och inte kunna få barn. Och att sitta och skriva att man inte kan få barn när du inte vet om så är fallet är ju också nått man bör undvika då man bara sitter och chattar med någon.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
2018-05-04 10:06
#13

#11 Börja du tänka lite istället. Du vet inte om och vilka sjukdomar vi har. 

Tror knappast en man i chatten vet hurvida du sitter i soffan eller på dass. Och nu vsr ddt ju snarare barnfrågan som gjorde att det avslutades. För att du ännu en gång hittar på saker.

Annons:
Haztparken
2018-05-05 00:33
#14

Jag har själv Crohns så jag kan ett och annat om kroniska tarmsjukdomar. Är otroligt nyfiken på vilken medicin du tar som gör att du inte kan få barn? Vet att vissa mediciner är mindre lämpliga att bli gravid på men det är ju en annan sak. Själv brukar jag inte berätta om min sjukdom innan jag ens hunnit träffa människan. Många blir "rädda" när dom hör en diagnos och googlar och får den värsta tänkbara scenariot i huvudet och avbryter kontakten. Därför är det bättre att dom får lära känna en och så kommer det fram senare när det känns lämpligt. Behöher du springa på toaletten? Säg bara att du har magproblem! Du behöver inte gå in på detaljer. Dimor är en superbra tablett som hjälper dom flesta från att behöva springa flera ggr om dagen, har du provat den?

Greta G
2018-05-05 09:48
#15

jag har lite svårt att förstå vad hu menar, du uttrycker dig lite otydligt, kanske det kan vara en anledning till varför chattandet slutade? Jag skulle inte fortsätta skriva/chatta med någon som skriver så man inte riktigt förstår. Något att öva på kanske? :)  Och att inte säga allt är inte att ljuga, var och en säger hur mkt man vill, man har rätt att hålla det man vill privat.

nypisnina
2018-05-05 13:27
#16

Jag har själv sjukdomar, samt en kronisk sjukdom som inte gör mig till den hetaste personen att dejta eller vara ihop med, men det var inget jag slängde ur mig på en gång. Lika väl som att man inte berättar att man t.ex. har blivit bränd, har svårt att lita på folk eller vad som helst, sånt kommer fram senare. Jag berättar bara om jag måste, t.ex. till de på jobbet eller för dem jag står nära. När man vet att man fungerar trots sin sjukdom och faktiskt accepterar det så blir allt mycket lättare. Som någon annan skrev; man är inte sin sjukdom. Man väljer själv om man är ett offer eller inte, men om det är offret man visar så är det rätt avtändande för folk, inte bara de man dejtar utan folk överlag. Det finns bra människor som accepterar dig precis som du är och de som inte gör det kan du be fara och flyga. Men var inte din sjukdom, det är det som kan få folk att backa, inte att du har en sjukdom. Du kanske hade behövt lite professionell hjälp så att du kan komma på andra tankar, det är väldigt jobbigt att leva med en kronisk sjukdom, men det finns hjälp så att man lättare tar sig igenom det.

OlgaMaria
2018-05-07 09:18
#17

Det är många som äter mediciner som man inte får ta när man är gravid. Vanligtvis får man helt enkelt sluta med den medicinen om man vill bli gravid. Inflammatoriska sjukdomar brukar dessutom ofta förbättras under tiden man är gravid eftersom man då får mycket kortison naturligt i kroppen. Din diagnos eller medicin innebär inte att du aldrig kan få barn! Däremot kan du behöva berätta för din läkare om och när du vill planera att bli gravid och kolla hur lång tid innan du behöver fasa ut medicinen och om det finns andra mediciner man kan ta eller vad du ska tänka på.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Ceciliaolucifer
2018-05-09 20:15
#18

TS, jag har UC och har barn. En del mediciner (bl.a. cellgifter) vi UC-patienter behandlas med får vi ej ta om vi planerar barn eller är gravida. Har du rätt behandling för din diagnos? Sjukdomen går i skov och inland behöver man justera beroende på om man har ett skov el inte. Jag minns att när jag åt mina mediciner hasplade läkaren ur sig att man absolut inte fick vara eller planera att bli gravid under den behandlingen. Läkaren uttryckte sig väldigt klumpigt och jag ”sörjde” att jag inte skulle kunna få barn. Magläkare är enligt mig väldigt klumpiga på att uttrycka sig när det kommer till barnfrågor. Jag har varit symtomfri och står utan behandling sedan 8 år tillbaka. När det var som värst åt jag maxdos av kortison, cellgifter och en kompott av andra mediciner. Med detta vill jag bara säga att boka en tid med en annan läkare och gå igenom alternativ för din behandling så du vet vad som krävs om du planerar barn i framtiden. Ang att berätta det för en partner så har jag avvaktat tills det blivit en relation av det.

Maria
2018-05-10 18:13
#19

TS jag upplever dig som väldigt dramatisk. När du hade blod i avföringen så trodde du att du hade cancer och nu tror du att du inte kan få barn. Varför tar du inte reda på fakta först?

Det kanske är sådana saker som skrämmer iväg folk. Du tror du är ärlig men det är ju bara gissningar från din sida och då blir det inte bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: