Annons:
Etikettförhållande
Läst 940 ggr
serenas
5/10/18, 5:16 PM

Dragit sig undan

Min särbo har dragit sig undan, för att komma ifrån sina problem. Det känns jobbigt eftersom jag inte får kontakt med honom. Han lever det vet jag genom fb. Han har blockerat sitt mobil nr. I fredags höll han på och gråta per telefon. Han kastade på luren. Sedan smsade vi om vanliga saker. Nu har han blockerat mig, vågar inte skriva till honom på fb, av räddsla att han ska blockera mig där. Han har djupa depressioner och i botten ett missbruk. Det enda jag kan göra är att vänta ut honom. Han har rensat massor av vänner på fb. Jag känner inte igen honom. Mina vänner tycker att jag ska skita i honom. Och gå vidare med mitt liv. Men det kan jag inte göra på grund av att han mår dåligt just nu.

Annons:
[134643]
5/10/18, 5:36 PM
#1

Om du vill vara kvar så är det ditt val att göra. Se till att fylla på med positiv energi från andra håll. Träffa vänner, gå ut, fokusera på hobbies. Ta hand om dig själv lite extra, prata med någon professionell om du behöver det. Som sagt, vill du stanna kvar så stanna kvar, men det är inte värt att själv åka ner i botten. Jag hoppas att du verkligen funderar över om det är värt det, och kom ihåg att du inte ansvarar för honom.

Aleya
5/10/18, 5:51 PM
#2

Hade inte du lämnat han efter alla dumheter han hade gjort? Låt han vara och sök hjälp för ditt medberoende. För med tanke på dina inlägg innan om hur rädd du varit för han och hur han börjar jag tvivla på att skriva av sig på internet är något du bör göra. Folk har gett dig goda råd hur du ska göra. Du måste börja fundera på hur du ska lösa detta i verkligheten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[134643]
5/10/18, 6:08 PM
#3

Oj, efter #2 kommentar läste jag dina tidigare trådar. Det låter helt klart som att det är dags att lämna.

[hippieworld]
5/10/18, 6:17 PM
#4

Vore jag dig så släpp, du måste tänka på dig och ditt liv för du är den enda som kan bestämma över dig och han ska inte ha den kontrollen över dig öht så sant som det är sagt.

Jag har inte följt med i andra trådar så jag vet inget om dom men slå dig fri nu och här är mitt råd ❤️

[Roe Deer]
5/10/18, 11:13 PM
#5

Efter första meningarna så tänkte jag genast: Missbruk!  Och fick sedan detta bekräftat efter lite mer läsning. 

Ta inte hans beteende personligt eftersom hans energi är splittrad och saknar fokus. Nu när han är obalanserad så kommer även hans uttryck bli det. Troligen har han en svacka av litet återfall eller fått en trigger som får honom att vackla. Trigger- points finns överallt för oss alla, sådant som påminner oss om ngt som berör oss djupt på olika bra eller dåliga sätt. Egot inom oss vill förse sig med njutbara saker av den fysiska världen som känns bra för stunden, men som enbart är kortsiktigt och sedan dränerar oss på vår hälsa i längden. En person som lider av ett missbruk skäms så in i norden för detta och vill för allt i världen inte att NÅGON  ska få reda på detta. Det skulle innebära att bli "oälskad" och "ovärdig" i dennes ögon. 

Mitt råd till dig är att inte döma, utan att finnas där som en medmänniska, inte som en partner, utan som en medmänniska. Det kan avdramatisera det hela för honom, och våga släppa på "kraven att vara en duglig partner" inför dig och därmed kanske öppna dörren lite… Pusha inte, men var ärlig mot dig och honom om vart du står nu. Du lever i slutändan ditt liv. Han lever sitt, och vi har alla våra livssituationer att deala med. 

Lycka till <3

Upp till toppen
Annons: