Annons:
Etikettdejting
Läst 1414 ggr
Snurrelini
5/11/18, 9:16 AM

Have the talk, hur??

Dejtat en kille nu I 5 månader men vi har inte pratat om vad vi står än. Snart ska han träffa mina vänner och hänga med mig dit jag kommer ifrån. Jag tycker verkligen om honom och vi träffas minst två ggr I veckan. Några mindre bra Dejting upplevelser innan honom har gjort att jag är livrädd för att bli utnyttjad eller att han inte vill något så känner att jag behöver veta var vi står men vet ej hur jag ska ta upp det på ett lättsamt och bra sätt. Tips?

Annons:
Novachan
5/13/18, 6:59 PM
#1

Kommer inte på något bättre förslag än att berätta vad du känner, din oro osv.

"Du vet att jag gillar dig, men jag har blivit utnyttjad i tidigare förhållanden och behöver veta…" Något i den stilen?…

Eller kanske mer "casual"(?) som typ "Är jag / Ser du mig som din flickvän/pojkvän?" men det kanske också kan tolkas negativt av honom som att det kan låta som att det är DU som kanske inte tar förhållandet så seriöst…

-Aida-
5/13/18, 7:28 PM
#2

Tycker du ska säga "jag känner så här för dig, vad känner du för mig?" man kan ta de i långsammare takt för att de inte ska bli pang på, detta har definitivt räddat mig från att bli utnyttjad fler gånger, du får svar på sak tydligt och slipper lidande.

SuperLimm
5/13/18, 7:50 PM
#3

Jag skrev faktiskt ett sms och frågade hur han tyckte, tänkte och kände för jag vågade inte ta det öga mot öga. Vi var dock överrens redan från början att vi var ute efter vänner och inget annat men sen fick jag känslor för han (som sen visade sig vara besvarade) men vågade inte fråga rakt ut så skrev helt enkelt ett sms.

Mvh Linn

Novachan
5/13/18, 8:10 PM
#4

#2 Gillar ditt förslag bättre än mitt/mina

Snurrelini
5/14/18, 6:37 AM
#5

Tack för era svar :) blev att jag efter att ha varit nervös bara sa rakt ut typ : vad är vi?😅

OlgaMaria
5/14/18, 9:40 AM
#6

Har du fått svar? :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Snurrelini
5/14/18, 11:31 AM
#7

Fick svaret: påväg att bli något. Det känns så. Hur känner du? Så det känns bra nu 😊

OlgaMaria
5/14/18, 11:39 AM
#8

Det låter positivt! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: