Annons:
Etikettförhållande
Läst 2532 ggr
Hästälskareeen
2018-05-13 17:08

Vill inte vara i ett förhållande men älskar personen

Hej, jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 3 år och vi har det bästa förhållandet någonsin för vi litar på varandra till 100 % och vi båda vill samma saker i livet, vi kan vara helt naturliga och precis den personen vi är med varandra och vi har inga som helst krav på varandra. Vi har en kärlek jag aldrig trodde vi skulle ha. Problemet är dock att han har på senaste tiden känt att han inte vill ha ett förhållande, att han känner sig instängd men att han fortfarande är kär och älskar mig lika mycket som förut, vad ska jag göra? Varför känner han såhär? Kan någon hjälpa mig..

Annons:
[PeterTM]
2018-05-13 17:11
#1

Det där låter riktigt märkligt tycker jag. Man kan knappast känna sig instängd av ett så öppet förhållande som du beskriver. Jag tror att det ligger något annat bakom.

Fridaaaa
2018-05-13 17:11
#2

Varför han känner så - kan omöjligt vi svara på. Den frågan kan du enbart ställa till honom och få svar. Bästa är om ni sätter er ner och diskuterar lugnt om hur ni vill gå vidare med förhållandet eller om ni ska gå skilda håll.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hästälskareeen
2018-05-13 17:24
#3

Vi har pratat om detta men han säger bara att han inte vill vara i ett förhållande…

Sarah
2018-05-13 18:01
#4

Ett förhållande kan se ut på 1000 olika sätt. Antingen är han villig att försöka ändra det han inte trivs med, tillsammans med dig, eller så vill han inte vara med dig längre och vågar inte vara ärlig om det.

Herveaux
2018-05-13 18:10
#5

Fråga honom vad det är med ett förhållande, eller ert förhållande han inte trivs med eller vad han saknar. 
Ge dig inte förrens han klämmer fram ett svar, låter lite i mina öron som den feges sätt att göra slut. Jag kan självklart ha helt fel där.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Novachan
2018-05-13 18:32
#6

Bra svar från ovan. Ni (eller han) kanske behöver göra ett uppehåll i ert förhållande. Det behöver inte betyda att det är slut för alltid utan ni (eller han) kanske behöver känna hur det är att vara ifrån varandra - men då behöver nu också vara överens om vad detta innebär t.ex. okej eller inte okej med fortsatt kontakt som kompisar med varandra eller noll kontakt under den tiden, och om ni vill bestämma en viss tid att vara ifrån varandra; en fast tidsperiod, tillsvidare (som om ni hade gjort slut) eller tills någon av er av eget beslut kontaktar den andra efter tid när den personen känner sig redo för vilket håll den personen vill att förhållandet ska fortsätta - alltså meddela att jag är säker på att jag vill fortsätta ett förhållande och inväntar svar från dig eller meddela att förhållandet är slut "för alltid" (man kan aldrig veta hur det ser ut om många år t.ex.). Hoppas jag lyckades beskriva förslagen så man någorlunda förstår dem då det går in lite i varandra, men under tiden ni är ifrån varandra bör ni tillåta varandra att få träffa andra om den personen träffar någon den vill testa att dejta - jag tror inte helt på förhållande-uppehåll som inte tillåter detta för då är det ju som att man faktiskt fortfarande är ihop och då är det ju ingen riktig paus och att det inte kan försöka fixa med ursprungsproblemet.

Annons:
OlgaMaria
2018-05-14 09:52
#7

Jag reagerar lite på hur du beskriver ert förhållande för du talar om "vi" och om förhållandet, inte om hur DU tycker att det är. Bara för att DU upplever att ert förhållande är på ett visst sätt innebär inte att han upplever det på samma sätt. Det är inte meningen att du ska göra något nu eller att vi ska hjälpa dig. Han vill göra slut och då är det troligen bara att acceptera det. Det enda råd jag kan ge är att verkligen lyssna på hans perspektiv och ge honom rätten att känna vad han känner.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

millan21
2018-05-14 10:50
#8

Fråga på vilket sätt han känner sig "instängd" i ert förhållande. Är det sexuellt han menar. Att han vill ha sex med andra. Man ska ju inte behöva känna sig instängd för att man har ett förhållande.

Hästälskareeen
2018-05-14 11:51
#9

Så jag beskriver förhållandet är så han tycker förhållandet är också, vi båda känner likadant om förhållandet. Det är inte hur jag tycker det är utan vad båda tycker.

Katti
2018-05-14 12:53
#10

Så du känner också att du inte vill ha ett förhållande, du känner dig instängd men är fortfarande kär och älskar honom lika mycket som förut?

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Sarah
2018-05-14 13:02
#11

#9 det spelar ju ingen roll om ni båda tycker att det finns tillit och att ni kan vara naturliga. Det kan man vara med sina vänner med. Han ljuger om känslorna. Han älskar dig säkert som person fortfarande, men något ljuger han om. Du får acceptera att han vill göra slut, det är ju det han säger att han vill. Du kan inte göra ngt åt det.

Hästälskareeen
2018-05-14 15:46
#12

Det han som känner sig instängd inte jag. Jag tycker allt är jättebra och vill inte göra slut.

millan21
2018-05-14 16:34
#13

Ja men han måste ju veta på vilket sätt han känner sig instäng. Annars ljuger han.

Annons:
[Roe Deer]
2018-05-15 12:28
#14

Hejsan!

Jag personligen har tagit beslutet att leva som singel sedan några år tillbaka. Då har jag också varit i samboskap och långa förhållanden. För min egen del kan jag leva i lycka med eller utan en partner. Många verkar leta lycka utanför sig själva och just då hos en annan individ. för att bli "hel".  Kanske har din partner insett att han kan älska dig för den person som du faktiskt är, men att han vill känna vem han är utan ett partnerskap. Många kan förvilla sig och växa fast i en partner, även om det inte behöver vara negativt i sig. Jag älskar snälla och fina människor men trivs verkligen i singelskap (och nej jag är inte för öppna förhållanden eller one nighties). Låt honom gå den väg han valt och passa på att känna in ditt eget sällskap vännen. Många gånger lever vi för framtidsplanerna, vilar i dem likt en trygghetsbubbla, i hopp om att skapa det "perfekta livet". Du är centrumpunkten i ditt liv. Han behöver jobba på sin kommunikation, så att inte missförstånd uppstår er emellan <3

Greta G
2018-05-16 06:03
#15

#9, fortsätter spinna med det Katti tog upp, så om du INTE känner dig instängd och han gör det så upplever ni ju uppenbarligen inte förhållandet på samma sätt. Tror du måste lyssna mer på vad han ev inte säger och vad han säger. Han vill inte längre och det måste du nog acceptera. Man kan älska någon men ändå känna att man inte kan eller vill leva med den personen eller ens ha en relation. Men för din sinnesro skull, försök honom att på ett tydligt sätt förklara så du förstår. Hoppas han kan g dig den respekten att vara ärlig.

cissi_1993
2018-06-10 17:51
#16

jag vet att detta är en lite gammal tråd men jag har nästan varit din kille. 

när jag och min sambo flyttade till en ny stad fick jag bara ett jobb som var 50% jag hade dessutom inga vänner i den nya staden och det hade han men inga vänner som jag ville umgås med. så med mycket tid och inga vänner att umgås med kännde jag mig också instängd helt plötsligt skyllde jag allt på att jag var i ett förhållande. 

sen fick jag mer av mina vänner som jag kunde umgås med själv och ett jobb med fler timmar och helt plötsligt älskar jag mitt förhållande. 

inser ju nu i efterhand att det var inte förhållandet till min man som var felet utan felet var att jag inte hade någon annan en honom. 

man kan inte bara vara två i ett förhållande då känns det instängt, man måste ha sitt eget liv också för att kunna uppskatta sin partner.

Upp till toppen
Annons: