Annons:
Etikettkänslor
Läst 880 ggr
fiskpinnen
5/14/18, 8:06 PM

Hur börjar man prata?

Jag gillar en som går i min klass. Det har jag gjort ett tag nu.

Men jag vet verkligen inte hur jag ska börja prata med honom, det är det enda jag ser på internet när jag vill ha svar på frågor. Att jag ska prata med honom, och det vill jag verkligen. Men jag vet inte hur eller hur man startar, vi båda är blyga och ingen av oss tar så stor plats. Vi är mer instängda bland människor vi inte känner, och det blir ju ett problem. Jag vet inte om han känner något för mig och det tror jag inte men det måste ju inte betyda att jag inte kan lära känna honom.

Jag har honom på Snapchat och vi skickar till varandra dagligen och under en period så sa vi alltid hej eller hejdå när vi såg varandra, men sen bara slutade det. Det slutade efter en gång då jag inte sa hej tillbaka då jag ser dåligt utan mina glasögon och det var mörkt ute så såg eller hörde inte att det var han, han kanske blev ledsen och trodde att jag inte bryr mig typ. Vi kan ofta få ögonkontakt men om inte jag på 1 sekund bryter den så gör han det, han verkar väl lite intresserad?

Så egentligen så vill jag väl ha hjälp med 2 saker: Hur ska jag få modet att prata och kolla på honom, och om han om ens bara lite är intresserad. Be honest. Tack för hjälpen <3

Annons:
Herveaux
5/14/18, 8:25 PM
#1

Om han är intresserad kan bara han svara på. 

Du kan ju ta upp Hej-andet och Hejdå-andet igen, alltid en början ju!🙂
Kanske lägga till ett "Bra med dig?", "Gjort nåt kul i helgen?".

Verkar ni ha några gemensamma intressen?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

fiskpinnen
5/14/18, 9:24 PM
#2

Jag vet inte riktigt, han och jag går på samma gym så det är väl ett gemensamt intresse. Vi har båda ett intresse för djur har jag märkt men mer vet jag inte riktigt. 

Jag har tänkt flera gånger på att säga hej och hejdå, det har nog bara sopats under mattan typ. Men jag vill verkligen börja göra det igen. 

Han är ju också hur trevlig som helst, han är verkligen inte elak mot någon så han är ju väldigt "lättillgänglig" 

Tack för ditt svar, det hjälpte <3

Herveaux
5/14/18, 9:34 PM
#3

#2 Se där! Kanske kan tajma en gemensam träningstid på gymmet? 
Då ligger största fokuset på träningen men ni kan ändå byta ett par ord utan någon press att det ska bli ett långt samtal. 

Äsch då, du kan ju sätta som mål att iaf säga Hej en gång imorgon tex?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

serenas
5/21/18, 9:54 PM
#4

Om ni är på samma gym. Be om hjälp med någon marskin.

Upp till toppen
Annons: