Annons:
Etikettallmänt
Läst 1740 ggr
pixnix
2018-05-20 18:57

prata med vänner före partner.

Om en person går i funderingarna att h*n vill göra slut. Tycker ni det är rätt att prata med sina vänner då? Alltså innan h*n säger ngt till sin partnern?

Borde liksom inte h*n säga till sin partner innan vänner och andra får veta??

Jag bara undrar…

Annons:
MonicaLagerquist
2018-05-20 19:01
#1

Ibland kan det vara bra att få ventilera med en vän först.

Självklart ska man informera/prata med sin partner om man vill göra slut.

Men ibland behöver man få prata med någon som kan ge stöd och råd

Det kanske gör så att man kan komma fram till att man inte behöver bryta upp.

Stolt ägare till fem La permer

[134643]
2018-05-20 19:07
#2

Jag tycker inte att det är fel, men jag vet att min pojkvän inte hade tyckt om det så det är ett val jag får göra isåfall. Jag har pratat med min mamma ett par gånger när jag inte varit säker på mitt förhållande, och i alla de fallen har hon tröstat mig och fått mig att förstå mina tankar bättre. Det har stärkt mig i mitt förhållande. Så nej, jag tycker inte att det är fel när man har tvivel, men om man har bestämt sig tycker jag att partnern har rätt att veta först.

pixnix
2018-05-20 19:18
#3

Okej men det är ju inte så kul när någon utomstående kommer till mig och frågar om vi är ihop fortfarande. Och jag bara Va??? varför skulle vi inte vara det då? Och personen ursäktar sig "förlåt jag trodde X hade pratat med dig. H*n säger ju att h*n vill vara singel"

Jaha, det var mer än vad jag visste. Och när jag konfronterar X så stämmer det. H*n ville vara singel. Men säg det till mig för tusan så jag slipper stå och se dum ut när folk som h*n snackat med kommer och frågar mig.

Kalli
2018-05-20 19:23
#4

Det handlar nog snarare hur man pratar om det i såna fall än att man gör det.

Lona
2018-05-20 19:54
#5

Jag skulle definitivt kunna bolla tankar med en nära kompis om mitt förhållande, men om jag verkligen skulle göra slut hade jag sannolikt sagt det till min partner först.
Sen finns det ju folk som lägger ut det på sociala medier som Facebook innan de ens pratat med partnern, det är inte ok!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

JoannaLi
2018-05-20 20:24
#6

#3 Fast det är väl mer vännen skulle väl jag säga. Det känns lite… "gloaty" att uttrycka sig så? Jag hade väl aldrig klampat fram till någon så. Antingen hade jag väl säkerställt med din partner först, eller låtit dig säga någonting om det först om något hänt. 

Att få ventilera med sina vänner måste man väl få göra, kan jag tycka, även om man såklart bör prata med partnern så fort som möjligt.

Annons:
pixnix
2018-05-20 20:41
#7

Jag hade iaf pratat med min partner i första hand innan jag sa till vännerna att jag ville göra slut. Så inte det skulle råka bli så att partnern får höra på omvägar att jag vill göra slut. Sen när man talat om för sin partner hur man känner kan man ta det med övriga tycker jag. För det blev verkligen en STOR chock för mig att få veta från en kille jag mötte på stan (min partners bästa kompis alltså) Min partner har aldrig nämnt något till mig om det jag fick veta så jag hade verkligen ingen aning. Och jag tycker inte det känns bra att få veta av ngn annanän min partner att jag kommer bli singel.

Travis D
2018-06-04 22:56
#8

Jag vill ju dumpa min kille men jag frågar alltid mina kompisar om råd m.m Så jag pratar alltid med vänner först., Dock så har ju jag ingen risk att mina kompisar pratar med min kille då han bor inne i stan

Maria
2018-06-05 07:55
#9

Det beror säkerligen på vilken relation man har.

 Är man väldigt ung och har en kille som man inte ens bor nära och pratar om att "dumpa" så känns det inte som att det är hela världen att prata med kompisar först.

Har man däremot en mer seriös relation som sambo, gift osv så tycker jag att man ska ta det med sin partner i första hand. Känns mer ärligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pixnix
2018-06-05 09:51
#10

Ja vi är ju sambor. Eller var, i 2,5 år. Han flyttade ut ganska omgående när jag frågade om det hans kompis sa var sant. Och inga tonåringar är vi, båda 23.

Men tack för svar.

Greta G
2018-06-07 07:53
#11

Kan det vara så att det var planerat att du skulle få höra det från ditt ex bästa vän för att han inte vågade ta upp det själv? Om de är bästa kompisar borde den vetat hur det låg till. Fick bara den känslan men det kan vara helt fel. Skönt egentligen, nu behöver du inte slösa mer tid på honom utan kan leva ditt liv med människor som är ärliga och uppskattar dig!

pixnix
2018-06-07 10:27
#12

#11 Ja visst skulle det kunna vara så men det känns ju ganska konstigt tycker i alla fall jag att inte våga prata med den man bor ihop och har ett seriöst förhållande med utan man skickar sin kompis att meddela. Ja jag vet inte.

Greta G
2018-06-07 11:02
#13

Nej oavsett fruktansvärt elakt och omoget om så vore fallet. Hoppas du kommer över honom snart!

Annons:
Upp till toppen
Annons: