Annons:
Etikettkänslor
Läst 2703 ggr
homesick2018
2018-05-21 16:19

Saknar honom

Jag höll på med en kille ett tag, han har känslor för mig och jag lyckades bli upp över öronen förälskad i honom. Har aldrig känt så för någon innan, och han behandlade mig så bra, bättre än jag någonsin trott att någon skulle. Men vi kom fram till att det inte skulle funka av diverse anledningar, eller han bestämde sig för att det inte skulle det, jag visste egentligen också men jag hade svårt att inse det och försökte få honom att stanna. Accepterade till slut att han inte ville försöka längre, han hade inte kommit över sitt ex och han tyckte att jag förtjänar bättre än någon som tänker på en annan. 
Men det gör så ont. Han var ju aldrig ens min, men jag saknar honom så att det gör ont. Tänker på honom heeela tiden, försöker distrahera mig själv men han är alltid där i mina tankar. Kan börja pirra i magen på mig bara av att tänka på honom, och jag hatar det. Känner mig ensammare än någonsin. 
Hur kommer man över någon som man verkligen älskar? Hur slutar man vara kär?

Annons:
unbreakable8
2018-05-21 16:40
#1

Det brukar alltid vara så att den ena är mer kär än den andra, hur man än gör. Det bästa är att hitta en kille som är mer kär i dig, så kan du vara lycklig resten av livet.  Tro mig , det är sant.

homesick2018
2018-05-21 18:04
#2

#1 Just nu vill jag inte ens ha någon annan.

unbreakable8
2018-05-21 18:21
#3

Livet och kärlek är tuff.  Det är därför som jag t ex har byggt upp murar, blivit lite kall och bitter.. tyvärr.  Men en dag innan jag dör så hoppas jag att jag kan lita på kärleken igen.  kram

Katti
2018-05-24 17:44
#4

#1 Nej vet du vad!!! Det gäller att båda ska vara lika (mycket!) kära ❤️!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Calcifer
2018-05-28 16:29
#5

#1 Fy vad utnyttjad jag skulle känna mig om jag fick reda på att någon var tillsammans med mig bara för att jag var mer kär i dem och det var deras mål från första början. Vad fult sätt att tänka på.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Gaara
2018-06-04 11:25
#6

#1 Det där låter bara skevt. Man blir ju inte heller lycklig om man bara älskar någon lite halvdant medans den avgudar en. Då är det inte rätt person för en själv och det kommer troligtvis sluta med att man själv tröttnar och krossar hjärtat på den med mer känslor för att man själv inte känner så starkt för den.

Annons:
ak1895
2018-06-04 22:27
#7

Det är så otroligt svårt, det du känner, att hantera och jag förstår hur hopplöst det måste kännas. Om än det må låta klyschigt och jobbigt så är tiden din bästa vän här. Med tiden kommer känslorna att börja mattas av för det tomrummet som han har lämnat efter sig kommer att fyllas med massa andra saker med den, tiden alltså. Oavsett vilka saker. För att snabba på processen vore mitt bästa tips att ge dig ut och hitta på så mycket aktiviteter som möjligt, träffa mycket vänner/folk, samla på dig så mycket distraktioner du kan som kan hjälpa täppa till hålet snabbare. Förstår du hur jag menar? Det är otroligt tufft i början, för allt man önskar är att personen finns med en, men jag lovar dig att tiden kommer läka dig och för varje dag som går så kommer det att kännas lite lite bättre. Jag har varit där.

unbreakable8
2018-06-14 13:33
#8

#4 Men det kommer aldrig att hända faktiskt.  Däremot kan man turas om att ha extra mycket kärlek och känslor för varandra.  Jag är 50 år och varit gift två gånger och förlovad så många gånger fler. Det är alltid så.  Känner jag för mycket så känner han för lite. Känner jag för lite så känner han för mycket.  Men däremot har jag också upplevt att dom känslorna går i vågor. Kärlek är ju mer än bara känsla, men man vet iallafall när man "ger för mycket" "bryr sig för mycket".  Kanske är jag sårad, vilket jag kan medge att jag är. Kanske har jag inte träffat den rätte utan skithögar.

unbreakable8
2018-06-14 13:35
#9

En gång var jag tvungen att rakt av koppla bort känslorna för en man för misshandlade mig. Jag älskade honom fortfarande, men insåg att jag var tvungen att tänka med hjärnan och inte hjärtat, så  jag kopplade bort hjärtat. Det räddade mig.

Scintilla
2018-06-16 21:00
#10

Jag har känt likadant med en kille, kunde inte få ur honom ur mitt huvud och tror det kan lugna sig efter 1-3 månader. Sen kanske det tar från ett halvår till ett år innan allt det "jobbiga" släpper. Efter det så kanske du fortfarande kommer påverkas om du möter honom men att han inte ständigt kommer vara i dina tankar, om han inte dyker upp på t.ex. facebook eller liknande dvs. :)

Så blev det ungefär för mig iallafall, älskade honom väldigt mycket. Vet inte om det var äkta kärlek eller "beroende" så känner mig lite vilsen just nu. 

#7 tycker jag skrev bra. Fokusera på ditt liv, vad du tycker om att göra och fyll ut det med aktiviteter och kanske promenader där du pratar med andra eller dylikt.

Katti
2018-06-18 23:31
#11

#8 Ok, då har jag väl bara drömt det då!

Hoppas du hittar rätt och får uppleva hur bra det faktiskt kan vara ❤️.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: