Annons:
Etikettförhållande
Läst 5843 ggr
blåbärspajen
6/2/18, 10:49 PM

kille som kommenterar andra tjejer

Min kille kommenterar andra tjejer, t.e.x  när han ser en snygg tjej på TV:n säger han till mig att henne skulle man va me…

wtf?! varför gör han detta? han vet ju att han gör mig ledsen.. sen har jag mått extremt dåligt det senaste vilket han vet om men varför säger han då så till mig?

Sen försöker han hela tiden göra mig svartsjuk, t.e.x kommenterade han flera gånger att en snygg tjej sms:at honom.. eller att han har en bild på mig  på datorn bredvid en mapp med massa andra snygga blonda tjejer.. fattar ingenting.. det är som att han vill att jag ska må dåligt.

Annons:
issuess.
6/2/18, 11:12 PM
#1

vilket dryg jävla snubbe. han förtjänar inte dig.

Honestyisdead
6/2/18, 11:39 PM
#2

Han respekterar inte dig och är sjuk. Därför gör han det. Han vet ju att du stannar ändå.

Du borde lämna honom. Han visar ju tydligt att han inte älskar dig. Slösa inte tid på honom.

Caeli
6/3/18, 11:02 AM
#3

Gör likadant - kommentera när du ser en snygg kille. Fattar han inte poängen så lämna honom.

Honestyisdead
6/3/18, 12:00 PM
#4

#3 Det lär inte röra honom i ryggen. Han älskar ju inte henne.

moondancer
6/6/18, 7:56 AM
#5

Låter som att han har stort bekräftelsebehov, men han visar det på ett väldigt omoget sätt =/

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

blåbärspajen
6/7/18, 10:34 PM
#6

#3 jag kan inte göra likadant mot honom då jag tycker det han gör är taskigt..

Annons:
blåbärspajen
6/7/18, 10:36 PM
#7

#5 jo det verkar han ha…

Mia-45
6/8/18, 7:00 AM
#8

Mitt ex kommenterade inte andra att de var snygga. Men han kunde sitta och glo på andra Kvinnor om vi vart ute. 
På bion så satt han och spanade in en annan kvinna helt öppet. 
På Mc Donalds likadant. Och flera stycken. 
Jag kände mej väldigt nedvärderad. 

En av anledningarna till att jag gjorde slut.

MonicaLagerquist
6/8/18, 8:11 AM
#9

Har du talat om för honom att du tycker att det är jobbigt och att du blir ledsen?

Stolt ägare till fem La permer

Sarah
6/8/18, 8:44 AM
#10

En relation ska bygga på ömsesidig respekt och omtanke. Om den inte gör det så bör man lämna. Simple as that…

[somewherebutnothere]
6/8/18, 2:27 PM
#11

Förstår att du blir ledsen, jag skulle också ha blivit det. Det är väldigt fult av honom att bete sig så, särskilt när han märker att du mår dåligt av det. Då kan du hitta nån som är tusen gånger bättre för dig. Jag tycker du förtjänar att bli behandlad med respekt!

[Roe Deer]
6/8/18, 8:30 PM
#12

Min far sade en gång till mig att: "man blir behandlad av andra såsom man tillåter sig att bli behandlad." Så med det sagt, rent undermedvetet tycker du troligen inte att du förtjänar annat. Annars hade du gått vid första kommentar. 

Satsa på att bygga upp din själsstyrka. Vi har inget behov av att vara med människor som tynger ner oss, det är endast egot som vill (den del av oss som alltid är negativ, beroende av yttre stimuli, vill stärka sig själv genom att trycka ner andra, tänka illa om andra… ). Vi förväxlar oss lätt med egot, som egentligen bara är en tankeform… Du är så mycket mer. Låt inte hans ego rå på dig vännen. Han behöver arbeta med sitt självförtroende och du likaså <3

Milkshake
6/8/18, 10:00 PM
#13

#12 Fast det du säger är lite "du får skylla dig själv"? Tycker vi ska fokusera på att det är pojkvännen som gör fel här, inte TS. Sedan vet vi inte hur deras situation ser ut, alla har inte möjlighet/ork/whatever att lämna bara sådär.

Annons:
[Roe Deer]
6/10/18, 8:57 AM
#14

#13 Jag förstår din vinkel på det hela och min förklaring är just att vi själva oftast har ett val. I detta fall är pojkvännen just inget pojkvänsmaterial i mitt tycke. Och jag skriver som jag skrev ovan att här krävs det just att ta itu med självförtroende och självkänsla för att just ha ork att stampa ner foten och säga: NOG och förhoppningsvis lämna.

blåbärspajen
8/24/18, 9:12 PM
#15

#9 nej men så trög kan han ju inte va att han inte förstår det. Jag tror han vet precis vad han gör.

blåbärspajen
8/24/18, 9:17 PM
#16

#12 det var en intressant tanke, har dåligt självförtroende..

Men jag tror verkligen inte att han har dåligt självförtroende, har aldrig mött någon med större självförtroende än honom. Han tycker att han är bäst på allt.

Men jag har lämnat honom nu men saknar honom extremt mycket samtidigt :(

Gurky
8/27/18, 9:08 AM
#17

Hur fungerar han känslomässigt?

Linn Is The New
8/27/18, 9:19 AM
#18

Hade dumpat honom på plats med argumentet att han inte förtjänar mig.                        Det är svårt att göra slut med någon men när jag läser det du har skrivit mår jag fruktansvärt dåligt- och då är det inte ens min egna pojkvän.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

eli1991
8/30/18, 1:05 PM
#19

Tycker det är otroligt svinigt att säga att han vill vara med henne på tvn. Det hade jag aldrig accepterat. Jag och min sambo brukar kommentera ganska friskt när vi ser tv 😂 jag kan säga att män eller Kvinnor ser bra ut och han gör desamma med både Kvinnor och män. MEN att man tycker någon ser bra ut betyder inte att man vill vara med dom. En sådan kommentar hade jag inte tolererat.

blåbärspajen
8/30/18, 8:36 PM
#20

#19 ja det kändes kan jag säga, mår inte bra heller rent fysiskt och vet inte heller om jag kommer blir bra, då känns det extra jobbigt att han sa nåt sånt..

Annons:
blåbärspajen
8/30/18, 8:39 PM
#21

#17 han är inte en sån som pratar om känslor och han har sagt att han tycker det är svårt. Men även om man inte kan prata om känslor behöver man väl inte vara elak..

setfree
9/3/18, 8:34 AM
#22

#21 Han måste ha en massa positiva egenskaper för att kompensera för detta. Du får gärna förklara varför du inte dumpar honom. Meningen med ett förhållande är väl att man mår bättre än när man är ensam?

Gurky
9/5/18, 12:04 PM
#23

#21 Nej men ett sånt beteende kan höra ihop med sociopati och att han har svårt med känslor är också en markör. Vad känner han för dig och på vilket sätt visar han det?

[11:11]
9/5/18, 10:59 PM
#24

Lämna honom.

blåbärspajen
9/7/18, 9:49 AM
#25

#23 han sa att han tyckte om mig väldigt mycket. Ibland kunde han vara väldigt kärleksfull men sen kunde han vända på någon sekund och bli riktigt elak :( så ja hade ingen aning om var jag hade honom..

blåbärspajen
9/7/18, 9:49 AM
#26

#24 jag har lämnat honom men saknar honom i alla fall..

[11:11]
9/7/18, 10:23 AM
#27

blåbärspajen - Jag förstår det.. jag har kämpat med samma sak i flera år. Men du förtjänar någon som respekterar dig och älskar dig för den du är.

Annons:
[Devya]
9/9/18, 8:36 AM
#28

#26 Det händer tyvärr. Min ena vän saknade sitt ex fast han behandlade henne så dåligt. Hon insåg först sen då hon träffat en fin kille att hon hade saknat en idiot som inte alls förtjänade henne. Det handlade mer om att hon saknade sällskap och inte själva personen. Jag har en annan bekant som blir misshandlad av sin man och saknar honom då de där är isär. Du lär inse förr eller senare att det är bättre att vara utan en elak partner.

eli1991
9/9/18, 9:35 AM
#29

Blåbärspajen det är klart man saknar någon som man varit tillsammans med, någon som man älskat och som varit en stor del av ens liv. Men det finns fantastiska män där ute. Har själv varit i några dåliga förhållanden och det går verkligen inte att jämföra med det jag har idag. Har nu varit med min sambo i 3 år. Under dom 3 åren har han aldrig fått mig att känna mig liten, otillräcklig eller inte behandlat mig med respekt. Tvärtom så har han fått mig att inse hur fantastisk jag är. Varje dag visar han sin kärlek och uppskattning. Mer än vad jag någonsin kunnat drömma om. Så det finns verkligen bra män därute ☺️ ta din tid och sakna honom och det som varit. Det tar tid att gå vidare oavsett hur förhållandet varit 💗

[11:11]
9/9/18, 10:26 AM
#30

eli1991 - Jag önskar att alla kunde ha sån tur.

eli1991
9/9/18, 10:58 AM
#31

11:11 det önskar jag med. Alla förtjänar att bli älskade, respekterade och aldrig tas för givet. Man ska inte "nöja" sig med mindre. Det är alla värda!

[11:11]
9/9/18, 10:44 PM
#32

eli1991 - Jag håller med dig.

Upp till toppen
Annons: