Annons:
Etikettskola
Läst 1276 ggr
Trollet00
6/2/18, 11:49 PM

Kärleks bekymmer..

Hej!

Trollet kallas jag :) Är lite ny här på Ifokus 😃

Men jag skriver inte detta inlägg för att berätta om mig utan för att jag behöver eran hjälp 🙂

Såhär är det: Jag och en kille i min skola har varit bff sedan typ 1/ sexårs vilket är ungefär 5-6 år. Vi var ihop i sexårs. Sedan gjorde vi slut- vi hade inte fattat det här med att man bara skulle ha en flick/pojkvän i taget då. Vi lekte varje dag vi bodde nästan grannar bara 2 min mellan oss- max. Sedan i 2:an blev vi ihop igen. Men jag gjorde slut, vet inte riktigt varför. Jag minns att han blev så ledsen att han inte ville sjunga på musiken så vi fick gå ut med läraren och berätta varför han var ledsen vilket var pinsamt. Konversationen blev lite "awkward". Men vi kom fram till att vi skulle fortsätta som vänner. Grejen är den att jag fortfarande är SUPER kär i honom. Vi hänger inte lika mycket längre då jag flyttade till andra sidan skola när föräldrarna skiljde sig men hade tänkt fråga honom om vi ska hänga nästa vecka innan vi slutar skolan.. Mammor är ju inte världens största hjälp då hon är övertygad om att han är kär i mig och har varit det sedan dag 1 liksom. Grejen är den också då att jag sedan 4:an har varit ihop med en annan kille. En som jag inte är kär i längre som jag vill göra slut med men jag har så svårt att säga det.. Han är så snäll och jag vill inte vara "den elake" liksom.. Jag tänkte vänta på att han gjorde slut med mig vilket inte funkade då vi fortfarande är ihop. Jag är super kär i honom men jag har en känsla av att vi är "mer än bara vänner" liksom. Jag har försökt hänga med honom men han hänger med en kille som jag med nöje skulle slå mitt på näsan om jag fick chansen. (han är fruktansvärt jobbig på alla sätt och vis enligt mig eller så är jag rent av svart sjuk på att dom hänger..) Jag har liksom inga problem med att prata med honom- förutom att varje gång jag öppnar munnen för att prata med honom så kommer det bara ut luft men inga ord. Vilket motsvarar att det bokstavligen känns som om jag kväver mig själv inne från  😟 Jag kan prata med honom men det tar mig 5 minuter att "producera" ett ord liksom.
Vi brukade förut spela PS4 eller hoppa studsmatta eller spela Ark survival hos honom men nu har vi inte hängt på typ 1 år (efter skolan då) Jag kan prata med honom om jag innan typ suttit 5 timmar och funderat ihop en mening (något att säga) men jag kan inte improvisera. Dessutom så vet jag inte om han gillar mig på det sättet längre.. Vet inte om jag skrev högre upp att jag tror att han gillar mig men det är för att jag känner att jag talar i gåtor för jag vet inte vad jag tror.
något tips på

1. Vad jag ska säga

2. Hur jag vet om han gillar mig (gilla gilla)

3. Hur jag "lättast" gör slut med min nuvarande kille?

Tack så jätte mycket i förväg ❤️

Annons:
Zachis
6/3/18, 4:30 AM
#1

Ibland kommer man inte alltid på saker att säga och det är okej :). Hitta på något roligt att göra som spela datorspel, hoppa studsmatta, ut och cykla, baka en kaka eller  något annat  så kommer du inte behöva vara rädd för att det ska bli "tyst"

Tycker du det är jobbigt kan du skriva ett meddelande till din nuvarande kille och göra slut.

Gaara
6/4/18, 11:17 AM
#2

Till att börja med, gör slut med killen du är tillsammans med nu. Jag vet att det är jobbigt och att man drar ut på det, men det bästa du kan göra är att vara ärlig. Det är det snällaste mot er båda så ni två kan gå vidare åt varsitt håll. :) Mitt bästa tips är att du smsar din kille och att du då skriver nåt i stil med att "Du, vi måste prata om en sak." Och sedan får du helt enkelt berätta öga mot öga att du vill göra slut. Typ så gjorde jag när jag gjorde slut med mitt ex. Smset är för att du inte ska kunna backa.

Hur du ska göra med killen du är kär i vet jag inte riktigt. Ni känner ju redan varandra så det borde ju inte vara så svårt att börja ta upp kontakten och umgås på fritiden igen. Sedan är det väl bara att fortsätta umgås och se vad som händer. :)

Upp till toppen
Annons: