Annons:
Etikettallmänt
Läst 770 ggr
[rosarosett]
6/5/18, 7:42 PM

Manlig vän för på?

Har en manlig vän sedan ett år tillbaks vi har vart väldigt nära varandra vänskapligt och ett stöd då vi båda är ganska ensamma individer, men den senaste månaden har han vart otroligt på, badat mig i komplimanger om vilken bra person jag är återupprepade gånger har jag vart tvungen och säga att jag uppskattar komplimanger men inte behöver dem, han skriver mycket varje dag och tystnar jag för att få lite andrum är han ännu mer på. Märker jag drar mig undan, han är en vän så vill inte förlora honom, men får ingen plats att andas. Dessutom börjar jag misstänka att han har känslor för mig och har ifrågasatt detta han säger nej men sen är han lika på igen, vet inte hur jag ska lösa detta på bästa sätt. Det värsta blev när han återupprepade gånger började kommentera om min nuvarande relation vilket han inte har med och göra. 

Vad ska jag göra.. Bara bli tystare ett längre tag(ta en paus?) säga upp vänskapen? har ni haft en vän som vart för på? hur gjorde ni?

Annons:
MonicaLagerquist
6/5/18, 7:47 PM
#1

Enklast är väl att förklara att du vill ha honom som vän men inget mer.

Kan han inte ta det så gör ett uppehåll i er relation.

Stolt ägare till fem La permer

silverfiisk
6/5/18, 7:57 PM
#2

Jag hade en vän som betedde sig väldigt likt det du beskriver. Han ville vara mer än vänner, men det ville inte jag. Han smsade hela tiden, varje dag. Svarade jag inte så fortsatte han ändå. Tillslut orkade jag inte med det längre så jag sa upp vänskapen, och det är jag glad för. Tråkigt att förlora en bra vän, men det tog för mycket av min energi när han höll på som han gjorde.

[rosarosett]
6/5/18, 10:17 PM
#3

#2 berättade han att han hade känslor eller gissar du det? 

det låter ju så, dem beter sig som dem har ett intresse liksom.

silverfiisk
6/5/18, 11:08 PM
#4

#3 han berättade det, men jag hade förstått det långt innan. Det är jobbigt när man själv bara vill vara vänner. Det känns liksom som att vänskapen inte blir densamma efter att man har avvisat hans känslor.

Upp till toppen
Annons: