Annons:
Etikettförhållande
Läst 1495 ggr
MouIIyo
7/4/18, 11:46 AM

Att separera

Hejsan, Jag behöver verkligen få lite pepp talk just nu. Är mitt i en separation & känner att det är tufft från dag till dag. Förhållandet varade nästan 8 år & det var inte ett hälsosamt förhållande alls. Hur har ni gjort när ni har separerat? Vilka vågor av känslor hade ni?


Annons:
Sjuttan
7/4/18, 8:50 PM
#1

För mig var det en stor sorg att misslyckas med förhållandet. Stor besvikelse över att jag inte förmådde upprätthålla det som var. Förtvivlan över att vara maktlös i detta. Sorgen tar sin tid att komma igenom. Innan man kommer ut på andra sidan kan man vara lite snäll mot sig själv. Kanske unna sig att gå på massage, meditation, målarkurs eller sjunga i kör. Lycka till!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Eliinn
7/20/18, 3:39 PM
#2

Håller på och separerar från ett 5 år långt förhållande och kan nog inte direkt pepp talka dig då jag själv är i sorgarbetet…

Jag hade inte heller ett hälsosamt förhållande stundtals och jag hoppades nog alldeles för mycket att allt skulle ordna sig med åren… 
Jag höll alldeles för hårt i det fina vi hade och blundade för det som faktiskt var rätt osunt .. och det gör jag fortfarande.

Jag pendlar mellan att känna stor förtvivlan att bli ensam och att alla framtidsplaner  och drömmar VI hade tillsammans bara är borta…
 Vänner skaffar familj och här står jag på botten och måste börja om nånstans…
26 år och nånstans har jag lite panik helt plötsligt som jag inte hade tidigare…
Saknaden av den trygghet ett förhållande gav…

Till att känna att det här klarar jag, det här blir så mycket bättre i slutändan…
Nyfiken på vad som väntar mig och vem som finns där ute för mig så småning om…

En sak är säker… det är inte lätt  när det tar slut i ett förhållande… det gör fruktansvärt ont att man tillslut inte vet var man ska ta vägen… 

Men trots att det är tufft och att jag tvivlar så vet jag innerst inne att det kommer bli bra … man måste försöka acceptera att det kommer kännas såhär ett bra tag och att det är okej att det gör det…  och jag tror att det blir lättare att börja gå vidare när man flyttat ifrån varandra.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Upp till toppen
Annons: