Annons:
Etikettsorg
Läst 3149 ggr
pandan125
7/4/18, 11:07 PM

Är det allt jag är, ett objekt?

''Porrstjärna'' ''Duktig flicka'' ''Hora'' ''Är du en lydig liten flicka'' ''Skriv nu flicka lilla annars blir det smisk som straff'' ''Skicka bilden nu sa jag!'' ''Nej sluta med dina bortförklaringar, gå in på toan nu och filma'' ''Filma din fitta, röv och dina bröst med uppdragen trosa så får du 1000 cash''  ''Okej va en sån tråkig jävla bitch som ''inte skickar sånt'' då'' ''Ska smiska dig'' ''Lägg dig ner och försök sova annars får du smisk tills du börjar gråta'' ''Fan vad porrig'' ''Du är som en liten sexleksak'' ''Det viktigaste med en tjej är helt klart kroppen, rumpan kollar man in först. Du har ju lätt bästa rumpan i din klass'' ''Ska vi ses och ha lite kul?'' ''Har du någonsin testat att pulla dig själv'' ''Svara på den jävla frågan okej?'' ''Gör det, annars!'' ''Nu är det så att jag är en pedofil och kommer våldta dig'' ''Du kommer få klämma på mycket snoppar när du blir stor'' ''Sitt still, jag älskar ju dig'' ''Varför är dina bröst så stora?'' ''Ja jag vill klämma på dina bröst'' ''Vill ha dig i min säng stönandes'' ''Kan inte du stöna lite åt mig?'' ''Vill du smaka?'' ''Får jag smaka?'' ''Oj jag råkade kasta den där flaskan på fel lite fel ställe'' ''Gjorde det verkligen så ont när jag sparkade bollen på din rumpa?'' ''Sluta tycka så jävla synd om dig själv''

Jag minns hur jag bara satt där, när min före detta pojkvän oönskat började smeka mig på mina inre lår. Och jag minns hur jag vände mig om och försökte skaka av mig honom även fast jag visste att lilla jag inte var något mot hans minst 60kg. Jag minns hur han höll fast mig bakifrån och hur jag kände hans läppar snuddande vid min hals. Tydligast av allt minns jag hur han bad mig att sluta försöka ta mig loss medan han gång på gång sa hur mycket han älskade mig. Och även om jag ville skrika åt honom att sluta och även om jag ville springa därifrån så satt jag kvar. Jag bara satt kvar där hjälplös och lät honom fortsätta. 

Jag minns dagen efter då jag inte vågade gå till skolan för att jag kände sån skam. Jag kände mig så otroligt skamsen och äcklig för att jag lät det hända. För att jag inte gick därifrån eller åtminstone försökte göra motstånd. Jag minns hur den enda tanken i mitt huvud var att det var mitt fel och hur jag tyst grät mig själv till sömns.

Men jag gjorde slut med honom. 

''Seriöst var ni bara tillsammans i 3 dagar? du kan ju inte ha seriösa förhållanden haha'' ''Jag blev sur på dig den gången när du bara  dumpade ^^^  för ingen anledning alls'' ''Du fattar väl att du sårade honom när du bara dumpade honom sådär?'' 

Inte en enda frågade varför jag gjorde slut med honom innan dom började skälla på mig. 

Jag skämdes för att berätta om den kvällen för någon annan och jag var så rädd. För vem skulle ens tro på någon som mig?  Han som var så himla snäll och underbar skulle väl aldrig göra något sånt mot någon.

Men en dag så orkade jag inte mer. Jag behövde prata med någon, så jag valde att berätta det för mina två barndomskompisar som alltid har funnits där för mig. När jag väl hade berättat klart så började båda två fnissa och jag fick berättat för mig att ''När man är i förhållanden får man ju ta risker'' ''Du får la vara mer försiktig nästa gång'' ''Fan vad tjejer ska överdriva om allt'' och helt ärligt så krossade deras respons mitt hjärta. 

Det ni antagligen läste först som är längst upp är saker killar har sagt till mig under detta skolåret. Jag har aldrig någonsin haft sex, jag har aldrig ens kysst en kille. 

Jag känner mig så ensam. Så sjukt ensam och besviken över mig själv.

Jag är en 13 årig tjej.

Annons:
_Fisken
7/4/18, 11:20 PM
#1

Herregud. Jag lider med dig. Jag har en dotter på 14 år så när jag läser vad du varit om så brinner det i skallen på mig! Jag hade sagt till min dotter att "välj rätt umgänge och vänta med killar".  Det säger jag som pappa och det kanske inte rimmar så bra med vad ni anser men jag kan inte säga annat. 

edit: Jag antar att besvikelsen är stor över dina kompisars kommentarer. De vet inte bättre.

Sjuttan
7/4/18, 11:26 PM
#2

Men härliga goa du! Så fasansfullt! Så här ska absolut INGEN bli behandlad, det är kriminellt. Finns det ingen på skolan, kurator, skolsyster som du kan be att få träffa akut? Visa den här texten som du skrivit här. Hur sen dina tjejkompisar dessutom kan bära sig åt så här är helt otroligt!!!!! Du behöver snarast prata med en pålitlig person som tar dig på allvar. Det du råkat ut för behöver du stöd för att orka bära. Du får inte vara besviken över dig själv. Bara besviken över att ha blivit utnyttjad på ett svinaktigt och kriminellt sätt av killen. Sedan dessutom fult sviken av dina tjejkompisar, det är dem du kan vara besviken på , inte dig själv. Önskar innerligt att du snarast hittar riktigt bra stöd! Det har du förtjänat och det är du värd!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

ApanAnn
7/4/18, 11:30 PM
#3

Du har inte gjort något fel! Den som ska skämmas är han som gick över alla gränser. Dina kompisar ska skämmas för att de inte kunde vara där för dig. Det är enklare att skratta bort än att vara ett stöd på riktigt. Det är helt normalt att inte kunna göra något för att sätta stopp för ett övergrepp. Det kallas för ”frozen fright” och är jättevanligt. Även den starkaste tjejen kan råka ut för det, men det blir ju inte lättare om förövaren är större och starkare. Jag skämdes länge för att jag inte sade till när jag blev tafsad på i högstadiet. I min mentala bild så skulle jag sparkas mellan benen och skrika om någon försökte något, men så blev det inte när det hände. Lite sjukt egentligen att behöva ha en plan eller en föreställning om vad som ska hända OM någon kille gör något. Jag vände mig inte ens om, det gick så fort och var så förvånande. Men det var inte mitt fel.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Sindri
7/4/18, 11:42 PM
#4

Du har något som dina kompisar inte har - inre styrka och resning. Var stolt över det! Var stolt över att du ser igenom och kan stå emot den otäcka sexfixerade kulturen som brett ut sig idag.

Herregud, när jag tänker tillbaka på min uppväxt känner jag att tills jag var 13 så fick jag vara BARN. Barn som lekte och fnissade med kompisar, och killar var bara nåt man kollade på i smyg. 

Det är nåt sjukt med denna sexfixering i samhället idag och jag kan bara djupt beklaga det du fått utstå.
Skolan föser ihop unga. I skolan händer saker som inte borde hända, och unga får höra sånt de inte borde behöva höra, därför tycker jag skolan måste ta tag i detta. Som andra föreslagit, visa första delen av din text för skolsköterska/kurator etc och föreslå att skolan tar upp sånt här och diskuterar värderingar och tilltalssätt.
Man borde också ha en kväll för föräldrar där man tar upp detta som händer i skolan för att förklara  varför man vill prata om det. (Det borde vad jag förstår pratas om redan i mellanstadiet, men det känns för tragiskt egentligen.)

Och stackars din s.k. kompisar; de verkar helt undergivna den rådande sexkulturen, eller ja jag vill nästan kalla det sexterrorn, fast nej, det är egentligen fel ord det också, för skolan borde prata mer om vad sex egentligen är och kan och borde vara.

Det där är bara terror rent ut sagt. Dina tjejkompisar borde få verktyg och stöd att tackla detta bättre. Fattar inte att tjejer idag finner sig i det. Har ni inte hört talas om metoo-kampanjen i skolan? Det här är precis samma sak.

astridn
7/4/18, 11:54 PM
#5

#1 Du skriver att killarna inte vet bättre, då måste dom få veta bättre för såhär kan det inte vara?! Vart lär sig unga allt skit ifrån och hur förebygger vi det här?

_Fisken
7/5/18, 6:55 AM
#6

Hur vi förbygger? Börja med de strukturella problemen.  Du kan som vuxen bli anmäld om du tar tag i ett barn. Det är alltså en kränkande handling att tillrättavisa ett barn som inte lyssnar.   (Fick instruktioner av  myndighet  när vi jobbade åt dem med barn och ungdomar).

Annons:
Caeli
7/5/18, 9:04 AM
#7

Hur uppfostrar vi våra söner om de behandlar flickor, skolkamrater och kompisar så här?

pandan125
7/5/18, 11:42 AM
#8

Blir helt varm i hjärtat när jag läser allt det här. Men jag vet att det inte kommer att funka att prata med någon inom skolan för att sätta stopp på det, Lärarna har försökt prata om sånt här tidigare med elever, vi har även sett filmer om sexuella övergrepp osv, men ändå så fortsätter våldtäktsskämten dagen efter. Jag är bara mest  rädd för hur 7an ska bli om 6an blev sådär.❤️

_Fisken
7/5/18, 1:44 PM
#9

Mina döttrar rapporterade hem om en del dryga killar  i de lägre åk men i 7:an o uppåt mognade killarna lite o lugnade ner sig. Vi hoppas på att det sker hos dig också. (Nån kille brukade dock utmärka sig..)

pandan125
7/5/18, 2:55 PM
#10

Ja jag får hoppas! Tack så mycket.

Caeli
7/5/18, 3:57 PM
#11

Du ska inte vara besviken på dig själv. Du ska vara stolt istället! Du klarade av att göra slut med killen! Du har även fått ner allt detta på pränt och fått många här att tänka till! Att kunna skriva ner sina tankar och känslor kan hjälpa en att må bättre. Det är också ett sätt att påverka andra människor, att få dem att inse hur verkligheten ser ut. Du är riktigt duktig på att uttrycka dig i skrift - fortsätt med det!❤️

OlgaMaria
7/6/18, 10:14 AM
#12

Jag tror många av oss minns hur svårt det var att vara 13 år och åldrarna däromkring. Att behöva spendera sin vardag tillsammans med omogna människor som får en att känna sig otrygg och rentav rädd många gånger. Det är ofta på många sätt lättare att vara vuxen än att vara 13 för man är bättre på att värna sig själv och kan välja mer vilka man ska umgås med, plus att ens omgivning också blivit vuxna och växt bort ifrån en massa skit. För mig blev allt så sjukt mycket bättre när jag började 7an för det blev helt nya klasser och jag fick nya vänner. Och jag tror alla kände att nu var de plötsligt mycket större så alla började faktiskt bete sig bättre också. 

Men, kanske kan det vara till någon tröst att få höra att det är faktiskt inte enkelt att vara 13. 

Låt det du varit med om stärka dig. Tänk vad mycket du lärt dig - om att man måste stå upp för sig själv och inte låta andra trycka ner en. Man ska följa sitt eget hjärta och det man tror är rätt, och inte bara göra vad andra förväntar sig av en. Folk kan vilja få en att framstå som den som gjort fel, fast det är de själva som gjort fel. Så man måste lyssna på sin inre kompass och strunta i vad folk säger ibland.

Du är modig och det var så bra att du gjorde slut med den där killen. Ta hand om dig själv och kom ihåg att du är BRA!! Låt ingen trycka ner dig. ❤️

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

astridn
7/6/18, 2:17 PM
#13

#6 Vart kom det där med att tillrättavisa ett barn in i bilden? Jag talade om hur vi förbygger problemet, alltså om hur vi uppfostrar och pratar med våra söner, bröder och vänner, och om hur vi undviker att man delar ut ursäkter såsom "dom är bara pojkar, dom växer ur det".

Annons:
Greta G
7/8/18, 11:11 AM
#14

För att svara på din fråga, är det allt jag är? Nej, låt INGEN ANNAN definiera vem du är!

Scintilla
7/19/18, 6:36 PM
#15

Skriver de meddelanden eller säger de sakerna? Verkligen sexual harassment (vad heter det på svenska?) Har inte varit med om det för en sekund själv, så du har verkligen otur men du är skitduktig som står på dig. Jag tänker att ifall det är i meddelande-form så kanske du kan screenshotta och sen visa lärare eller killarnas föräldrar. 😈 (dock känns det lite som att, ifall barnen beter sig sådär hemskt så kanske de inte har blivit uppfostrade alls?)

Men personligen så hade jag nog bytt skola, om alla höll på sådär. Inte kul att de ska ta från ens energi varje dag, det är redan tufft i skolan som det är tycker jag.

[Forest]
8/13/18, 7:05 PM
#16

Jag blir inte jätte förvånad om detta hörs i skolan, jag vet att lärare i vissa fall (ganska ofta fall) verkar ha fetvadd intryckt i öronen. Om du får detta skrivet till dig så spara allt sånt här tycker jag man ska ta tag i som VUXEN både hemma och på skolan. Det är inte okej öht att man får ta sån här skit. Starkt av dig att stå på dig 👍👍👍 Tänk om alla stod på sig som du och om dina vänner kunde skaffa sig lite mer skinn på näsan så skulle ni vara starka bruttor. Tyvärr tror jag inte skolbyte gör någon nytta då jag vet att iaf här har kidsen koll på övriga skolor och elever på andra skolor. 

Och jag håller med om att nej du är verkligen inte bara ett objekt låt ingen få dig att tro det.

[11:11]
9/9/18, 10:59 PM
#17

Du är inget objekt.

taxarärbäst
9/28/18, 9:06 PM
#18

jag har varit med om lite samma! jag började ha camsex med äldre killar när jag va 12 tills jag va 19 jag fick betalt, ångrar det jättemycket nu när jag är äldre själv men min pojkvän älskar mig ändå fast jag har gjort såna dåliga saker + tusen andra saker

Honestyisdead
10/4/18, 12:08 PM
#19

#18 På vilket sätt menar du att cama mot betalning är "lite samma" som ts skriver om?

taxarärbäst
10/4/18, 12:58 PM
#20

#19 jag blev behandlad som ett objekt

Annons:
Honestyisdead
10/4/18, 1:03 PM
#21

#20 Det är väl hela grejen med att sälja sig i cam.

taxarärbäst
10/4/18, 1:10 PM
#22

#21 jao det är sant men det fick mig inte att må bra så ångrar det

Kalli
10/14/18, 10:40 PM
#23

#18: Beklagar det du utsats för. Jag skulle vilja säga att inte döma dig själv så hårt och att alla gör misstag men kan inte för att någon fått dig att sälja camsex när du var 12 år är inte ditt fel. Det är något den/de personerna gjort mot dig och det borde vara deras skam.

Upp till toppen
Annons: