Annons:
Etikettdejting
Läst 1844 ggr
meetthedark
7/6/18, 2:51 PM

Det här med att våga

Jag har i mina 22år aldrig haft ett vettigt förhållande. Har varit på "g" med ett x antal killar men jag får smått panik så fort det börjar bli mer än bara "häng" och dejting och sticker därifrån snabbare än kvickt. Nu är jag intresserad av en kille där känslorna verkar vara besvarade, vill verkligen inte sabba det här. Min fråga till er är om ni har något tips på hur man ska våga ge sig in i ett förhållande och faktiskt stanna? Handlar det endast om kommunikation, eller finns det något jag själv kan tänka på/jobba med innan eller under tiden? Samtidigt som jag är rädd att närma mig honom, så är jag ju rädd att min okunskap ska skrämma iväg honom.

Annons:
KimE
7/7/18, 8:26 AM
#1

Se till att vara övertydlig med att du vill bli tillsammans med honom och betrakta inte det som dating utan se till att ni får tillbringa så mycket tid som möjligt tillsammans. Okunskap går fort över ingen blir skrämd av det.

Honestyisdead
7/8/18, 11:38 AM
#2

Om du sticker när det blir mer allvar tror jag inte du känner rätt känslor.

Caeli
7/8/18, 2:05 PM
#3

Mitt uppe i "paniken" tror jag inte det är så bra att fatta stora beslut. Våga istället stanna upp och känna efter vad du verkligen vill. Ge varandra tid och om det känns rätt så berätta om din osäkerhet. De allra flesta är osäkra på ett eller annat sätt - speciellt i början av ett förhållande.

Lona
7/8/18, 11:40 PM
#4

Jag var i många år säker på att "alla" killar/män ville ha en flickvän som var som min bästa kompis; snygg, glad, smart, rätt erfaren, ganska självsäker, lite flirtig sådär. Dessutom helt med på det "spel" som många kör efter - spela lite oåtkomlig, retas lite sisådär och så vidare. Precis de saker jag INTE är eller gör och det fick mig att inte riktigt våga satsa. Vem tusan ville ha mig?! Det är först nu när jag är bra mycket äldre som jag inser att det finns rätt många som attraheras av en Lona trots osäkerhet och oerfarenhet. Som faktiskt inte alls är ute efter en självsäker tjej som vet precis hur man ska ge sig in i ett förhållande. Det låter så himla lätt, men var dig själv. Om han inte uppskattar dig precis som du är - är HAN verkligen värd DIG då? Är du osäker så var öppen med det, är han rätt person så kommer han inte att stötas bort av det. Försök intala dig att du kan, du vill och du vågar. Och helt krasst; skiter det sig så är du en erfarenhet rikare OCH du har visat för dig själv att du törs! Även om det inte känns så när man är mitt uppe i det så är det faktiskt en vinst i sig. ♡ Lycka till!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lona
7/8/18, 11:43 PM
#5

#2, Fast det där hänger nog väldigt mycket på hurdan man är som person. Man kan definitivt ha rätt känslor (för rätt person) men ändå vara så osäker på sig själv och på hur "spelreglerna" är så att man inte vågar satsa.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Greta G
7/9/18, 3:57 PM
#6

ja jag håller med om att man kan ha rätt känslor men man är rädd att förlora sig själv i de känslorna, så har det varit för mig ett flertal gånger då jag backat för att jag varit för rädd men hade definitivt extremt starka känslor. Lever singel nu så jag ska nog inte ge några "goda" råd men förstår din rädsla, hoppas du vågar dela med dig av den till din blivande så kanske det blir mindre läskigt, det är väl det enda "råd" jag kan ge .

Annons:
Upp till toppen
Annons: