Annons:
Etikettallmänt
Läst 2036 ggr
amalian
7/12/18, 9:35 PM

Sex med kk parallellt med dejtande

Tycker ni det är fel eller rätt? Jag gick med i dejtingsite för ett halvår sedan och jag söker seriöst förhållande, det är jag tydlig med i min profil. Jag har träffat lite olika män därifrån. Men jag dejtar en i taget alltid. 

Nu träffar jag en sedan 3 månader tillbaka. Han är trevlig, ser bra ut osv. Han säger att han söker samma som jag, seriöst. Och han säger att det börjar kännas bra med mig och att han känner ett intresse för mig och han träffar ingen annan än mig säger han. "bara en kk vi har väl sex ett par gånger i veckan men det har vi haft till och från i flera år och det är absolut inget mellan oss för det"

Jag tyckte inte det kändes bra, jag skulle själv aldrig ha sex med någon samtidigt som jag dejtade en potensiell partner. Men när jag sa det var han ganska oförstående. Såklart man är trogen när man är ett par tyckte han men så länge det rörde sig om dejting har man sex med vem man vill. Och det var på tok för tidigt att säga att vi var ett par innan vi umgåtts mer frekvent enligt honom. (Vi har träffats 10-12 gånger under dessa månader. Fika, bio, luncher, promenader, bowlat, film hemma, laga mat ihop mm)

Jag skulle lätt kunna lova trohet redan nu. Men jag känner mig så ratad av att veta att han träffar en kk ett par gånger i veckan :(

Är det bara jag som är svartsjuk och kontrollerande?

Annons:
Calcifer
7/12/18, 9:48 PM
#1

Vet inte om det finns något fel eller rätt egentligen, allt beror nog på hur man själv är och vad man själv känner. Jag skulle inte vilja fortsätta dejta någon som har en aktiv kk, men jag kan inte säga att jag skulle kunna kräva att de avslutar sin relation för min skull, eller säga att de gör fel. Det är bara jag som inte skulle känna mig bekväm med det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

raichu
7/12/18, 9:56 PM
#2

Jag är den som precis som du håller på med en i taget och skulle jag höra att den jag dejtar håller på med någon annan så skulle jag inte fortsätta dejta den såvida den inte upphör med beteendet omedelbart, men även då skulle jag behöva ett tag innan jag litar fullt ut på människan.

Detta då mitt ena ex har dragit från mig mitt i våra förhållanden (har varit dum nog att bli ihop med henne gång på gång) för att hon hittat någon annan hon vill vara ihop med, detta har dessvärre satt lite spår som jag jobbar med.

sp0ngeb0b
7/12/18, 10:44 PM
#3

Jag tycker att han har rätt, så länge man inte är ett par får man dejta/ha sex med vem man vill. MEN. Jag tycker ändå att om man söker seriöst förhållande och har träffat någon man gillar, då får man börja tänka på att avsluta kk-relationen. Visst så länge ni inte är exklusiva har han ju "rätt" att göra vad han vill men samtidigt får han ju tänka på att han kanske inte precis framstår som ett kap om han knullar någon annan ända in i det sista.

Caeli
7/12/18, 10:52 PM
#4

Nej, du är inte svartsjuk och kontrollerande. Båda verkar ju vara överens om att ni söker efter ett seriöst förhållande och då tycker jag att "en i taget" gäller. För mig betyder "seriöst" att vara beredd att satsa på varandra och hur ska man kunna det om en tredje part är inblandad? Sedan kan man ju undra var gränsen går mellan dejting och att vara ett par? Och vem bestämmer när status ändras? Hade nog funderat över om den mannen verkligen är rätt en extra gång! För om han resonerar så här nu - hur blir det om ni blir ett par? Är det hans regler som gäller då också?

MissClue
7/12/18, 11:08 PM
#5

Alla är så olika, utgå från vad du tycker är ok och hitta ngn som tänker likt dig, för det verkar ju betydande för dig. fundera om det blir svårt att släppa det om ni nu blir ett par och han bryter med denna kk. Sen när du tar upp att det inte känns bra är han oförstående…nä jag hade sagt "men då får det vara" och letat vidare. lättare sagt än gjort. sen tycker jag 10-12 dejter är rätt mkt. Under den tiden borde det gått upp för honom att det kan bli något seriöst mellan er och brutit med den andra. jag hade känt mig bedragen faktiskt, men det är jag, alla känner olika

I love not man the less, but Nature more…

Fien
7/13/18, 6:53 AM
#6

Jag hade nog frågat rakt ut hur han tänker sig en framtid tillsammans. När är det liksom läge att sluta träffa sin kk? Han har ju sagt att det känns bra med dig…. Jag hade också sagt att jag blir ledsen/känner mig ratad av att han väljer att fortsätta med sin kk, även efter 3 månaders dejtande med dig. Beroende på vad han svarar och sedan hur han agerar hade jag gjort ett val om denna kille är värd att lägga tid och energi på. Jag hade nog även sänkt mitt engagemang rätt ordentligt efter samtalet och låtit honom visa att han är värd mig… ett förhållande bygger på tillit och respekt för varandra. Låt honom visa att han respekterar dig om han vill ha ett seriöst förhållande och en framtid med dig.

Annons:
Honestyisdead
7/13/18, 8:11 AM
#7

Jag kan inte förstå varför man har kk samtidigt som man dejtar för att hitta något seriöst.

amalian
7/13/18, 10:42 AM
#8

Han säger ju att han tänker sig en framtid med mig och att han hoppas att det blir seriöst med mig för att det känns bra med mig. Men att det är för tidigt att säga nu hur det blir. Och innan det är bestämt så behöver vi inte bara hålla oss till varann, därför träffar han sin kk.

Men jag skulle faktiskt känna mig otrogen om jag hade sex med någon annan nu. Jag är ju kär i denna människan. Men han verkar inte vara det i mig. Då skulle han väl inte vilja vara med sin kk.  Jag känner att jag vill sluta ha sex med honom nu för jag vill bara ha sex med honom när han bestämt sig för mig. Jag vill ju inte ha sex med honom ena dagen och nästa dag är han med henne och dagen efter det sex med mig igen? Jag vill inte dela honom med någon annan!!!

Men när vi pratade sent igår och jag sa det så sa han att våra chanser skulle bara bli mindre om vi slutade ha sex. För då känner han bara att jag är en kompis.

Så det känns ungefär som att jag är tvingad att ha sex med honom för att ha NÅGON chans att han till slut kommer välja mig före sin kk.

Gronstedt
7/13/18, 11:12 AM
#9

Det är svårt att få det att fungera om man inte har samma syn på trohet/otrohet. Jag skulle inte vilja vara med någon som nuppade andra parallellt i väntan på att känna efter om jag var bra nog för ett exklusivt förhållande. Och jag skulle definitivt inte vilja vara med någon säger  chansen att bli vald blir mindre om man inte ställer upp på sex. Jag tycker att han verkar rejält respektlös och skulle vara skeptiskt till om han någonsin kommer att låta bli att ligga med andra parallellt.

Det är bara du som kan bestämma vad du tycker är OK. Men stå för allt i världen upp för vad du känner. Du tycker du är "tvingad att ha sex med honom för att ha NÅGON chans att han till slut kommer välja" dig.mig  Varför skulle du vilja bli vald av en sådan man?

Fien
7/13/18, 12:12 PM
#10

#8 jag hade släppt honom och gått vidare. Ni delar uppenbarligen inte samma värderingar när det kommer till relationer och trohet. Det verkar viktigare för honom att få fortsätta träffa sin kk än att satsa på dig och en eventuell framtid. Man kan liksom inte både ha kakan och äta upp den….

Honestyisdead
7/13/18, 12:13 PM
#11

Hade jag varit du hade jag avslutat det. Han behöver tydligen sex mer än han behöver dig.

Sarah
7/13/18, 1:05 PM
#12

Noop, lämna. Säger inte det pga att han ligger med ngn annan, det kan jag tycka är ok i början när man dejtar. Men, nu har ni dejtat länge, ni pratar om framtiden, tillsammans med orden att chansen att det blir ni minskar om ni inte har sex… Nej nej. Bort med honom.

Katti
7/13/18, 6:57 PM
#13

Jag hade inte gått vidare med honom. Det känns så lättvindigt att jag inte skulle lita på att han inte skulle fortsätta om vi var ett par "på riktigt" också.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
MissClue
7/13/18, 11:53 PM
#14

#8 Näeeee vilket svin ärligt talat, dessutom utpressa att har ni inte sex så minskar chanserna.USCH.. Jag visste inte att ni hade haft sex, tyckte redan han betedde sig som en idiot. Skitsvårt eftersom du är kär i honom osv men ditt framtida jag skulle med stor sannolik tacka dig om du bröt nu.

I love not man the less, but Nature more…

Sjuttan
7/14/18, 10:22 AM
#15

Nä fyyyy! Att han kan inbilla sig att det skulle vara okej är otroligt! Jag skulle känna mig djupt kränkt och inte klara att fortsätta träffa honom!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Greta G
7/14/18, 1:24 PM
#16

vi är alla olika men känner man efter 10-12 dejter att det fortfarande inte är något seriöst så blir det nog inte det heller. Jag gick på två dejter med mitt ex innan vi bestämde att det var vi. Tror inte han vill att det ska bli seriöst, eller så vill han ha kakan och äta den med. Leta efter något bättre!

Calcifer
7/14/18, 3:52 PM
#17

Problemet är väl egentligen inte att han fortfarande träffar sin KK. Vi är alla olika och har olika synsätt på det där med dejting och om man får träffa andra samtidigt etc. Tydligen delar ni inte samma känslor kring det, och det är väl okej. Däremot måste man ju om man ska få en chans att se om ens dejtande kan leda till mer hitta en gemensam grund att stå på, där båda är okej med villkoren. Inte att du ska ge med dig helt och dessutom inte sluta ha sex med honom för då påstår han att det är kört. Det är utpressning helt enkelt. Och där blir det fult och orimligt.

Han visar noll respekt för dig eller dina värderingar men verkar kräva att du helt ska vara med på hur han tycker det fungerar. Det är där det blir ett enormt problem och jag hade dragit öronen till mig omedelbart.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Roe Deer]
7/15/18, 12:05 PM
#18

Ni har olika syn och prioriteringar vännen. 

jag skulle ha lämnat för att slippa bli sårad senare. Detta säger jag av erfarenhet. För mig så kan jag inte ha sex med någon vän som kk, det känns ytligt och avtändande med egoistiskt fyllda njutningsbehov. För sådan är jag, romatiskt men sensuellt lagd som ger av mig till den jag älskar. Så om ni nu blir tillsammans så vet du innerst inne vad han har för åsikter gällande sex. Grunderna i ett stabilt förhållande bygger på några få likasinnade stampelare.

Upp till toppen
Annons: