Annons:
Etikettlänktips
Läst 1612 ggr
Haztparken
2018-08-01 15:15

Bröllopspresent

Min bror ska gifta sig och jag behöver tips på present! Gärna någon rolig/unik sak.

Prismässigt max 2000kr.

Vad har ni gett/fått som varit uppskattat?🙂

Annons:
Åsa S
2018-08-01 16:14
#1

Det jag minns mest var de upplevelser vi fick, spökvandring i gamla stan, middag i mörker på svartkrogen, +en korg med grekiska snacks, bubbel och lite euro som bidrag till nått kul på smekmånaden, som gick till Grekland vi tog en rundresa till Thessalonike för de pengarna. Saker kommer jag faktiskt inte ihåg vad vi fick men vi fick nog  lite presentkort till ex. IKEA så vi kunde köpa lite nya saker ihop till lägenheten.

[Devya]
2018-08-01 17:37
#2

Pengar eller upplevelsepaket. Par har oftast bott ihop en längre tid innan de gifter sig vilket betyder att de har redan det mesta som de behöver. Vi ger endast pengar eller upplevelsepaket eller hotellpaket (de kan välja mellan över 200 olika hotell i olika länder) som present och det har de alla hittills också hellre velat ha (brukar stå på inbjudningskortet). Vi ville också hellre ha pengar eller upplevelsepaket för annars är risken stor att man får en massa grejer man aldrig kommer att använda. Vi fick en dyr fruktskål som är verkligen inte vår stil och den lär tyvärr aldrig bli använd. :( Jag förstår att man vill ge något unikt men det är nog en stor risk att det inte alls går hem, speciellt om man måste fråga om råd.

Haztparken
2018-08-01 20:16
#3

#2 Vart har du köpt dessa paket?

Blir mitt första bröllop jag går på så är inte så inne på vad man brukar ge, dom har heller inte så lång lista vad dom önskar sig och rent allmänt är jag inte så bra på sådant. Har frågat om råd förr och fått bra tips som gått mycket väl hem! Så tror nog inte alls att risken är stor att det blir något dåligt bara för att man vill fråga om råd.

Hade det bara varit min bror så hade det varit enkelt men tjejen ifråga är knepigare att hitta något till och det ska ju passa dom båda.

Caeli
2018-08-01 22:00
#4

Om brudparet har en trädgård hade jag gett dem ett plommonträd! Det är någonting som varar och som förhoppningsvis ger glädje många år framöver. Just plommon brukar ge mycket frukt och är relativt lättskött (behöver inte klippas som tex äppelträd). Skriv på ett kort vad gåvan är och att den kommer att levereras vid lämplig tidpunkt. Är ju inte så lätt att ta med sig ett mindre träd till bröllopsfesten! 😄

OlgaMaria
2018-08-01 22:19
#5

Själv skulle jag bli jätteglad om jag fick ljusstaken från George Jensen som heter Season. Så praktisk eftersom den kan användas som adventsljusstake också. Såg att de var superbra pris på den nu här: https://www.rum21.se/sv/artiklar/season-ljusstake-guld.html?gclid=EAIaIQobChMIyoC3pNXM3AIVmuiaCh1CPQZLEAQYASABEgKYx_D_BwE Finns i silver också om det passar deras inredning bättre. Fick en adventsljusstake från Skultuna i bröllopspresent (de säljer inte den längre) och älskar att ta fram den varje år.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Roe Deer]
2018-08-02 14:06
#6

Helt klart en upplevelse och gärna av annorlunda slag:
-spabehandlingar a´la massage.
-healing eller mediumkonstellation

Annons:
Upp till toppen
Annons: