Annons:
Etikettdejting
Läst 9391 ggr
sthlmsyndrome
2018-08-04 19:21

En konstig relation

Så jag träffar en kille och saker har gått fort fram. Jag har sovit hos honom varje natt i snart två veckor. Vi kysser varandra hela tiden. Vi har träffat varandras vänner. Vi lagar mat ihop. Vi åker på utflykter. Vi hörs på telefon så fort vi inte ses. Med mera! Jag har sagt till honom två gånger att jag inte vill ha ett förhållande men samtidigt känns det som att vi i princip har det? Eller har ni haft liknande relationer? Jag vill inte att det vi har någonsin ska bli förstört utan jag tycker vi är så pass bra vänner att jag föralltid vill behålla honom och därför vill jag inge att känslor eller liknande ska förstöra det vi har.

Annons:
angest
2018-08-04 19:31
#1

Ja det är ju upp till er om ni anser att ni har ett förhållande eller inte och vad ni vill göra med varandra, men jag hade inte velat kyssa en person hela tiden som du beskriver att ni gör när det är någon jag inte vill ha ett förhållande med.

Namiko
2018-08-04 19:42
#2

Det låter som min typ av relation. Jag är relationsanarkist och vill inte sätta namn på mina relationer, jag har därför inte förhållanden även om en relation jag har kan se ut som vilket förhållande som helst. 

Jag tycker att en relation som man inte sätter namn på blir mycket mer flytande och man får inte samma förväntningar på varandra utan relationen får utvecklas fritt i den riktning som passar alla inblandade.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

OlgaMaria
2018-08-04 21:29
#3

En vän som man kysser är mycket lätt att förlora om man inte vill ha ett förhållande. Att behålla en person för alltid är oftast omöjligt om man inte bestämmer sig för att vara ihop för alltid. Om du inte vill ha ett förhållande är ju risken stor att han förr eller senare träffar en annan tjej och vill då inte ha denna typ av relation med dig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Caeli
2018-08-04 21:47
#4

Verkar som om du redan har trillat dit…!

sthlmsyndrome
2018-08-05 14:06
#5

Jag pratade med honom igår och sa att jag var rädd att förlora honom och därför ville ha honom som vän. Men han säger att han inte kan det för att han är för attraherad och han undrar varför jag isåfall sover över och varför jag säger det nu.

sthlmsyndrome
2018-08-05 14:06
#6

Vadå ”verkar som att du redan trillat dit”?

Annons:
OlgaMaria
2018-08-05 14:37
#7

#5 Väldigt relevanta frågor han ställde. Grejen är att han är inte din vän och skulle han vara det skulle er relation vara totalt annorlunda mot vad den är nu, och möjligen inte ens existera.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

sthlmsyndrome
2018-08-05 14:41
#8

Men vad är han då? Han måste ju vara min vän med tanke på att vi har kul ihop, umgås mycket och bryr oss om varandra.

[Justde_]
2018-08-05 14:43
#9

#8 ni befinner er i limbo ! Och gissar att ni kommer sluta umgås om du inte vill gå vidare då han har känslor för dig

sthlmsyndrome
2018-08-05 14:47
#10

Han har aldrig sagt att han har några känslor. Han har sagt att han är attraherad. Det är väl inte samma sak?

sthlmsyndrome
2018-08-05 15:16
#11

Eller? Vad menar man med att säga att man är för attraherad för att vara vänner?

MonicaLagerquist
2018-08-05 15:23
#12

Vänner pussar man ,partner kysser man

 😉

Stolt ägare till fem La permer

sthlmsyndrome
2018-08-05 15:48
#13

Hela situationen är bara så skev. Om vi är ute med vänner så har han handen på mitt lår. Han håller om mig bakifrån om jag beställer en drink. Vi kramar alltid varandra så hårt vi bara kan och tar på varandra så fort vi får chansen. Vi umgås hela tiden. Det klart man blir förvirrad över vad fan vi har för relation egentligen. Vi kan stå i köket och laga middag varpå han kan kolla på mig och kyssa mig och sen så fortsätter vi laga mat.

Annons:
Ipo
2018-08-05 16:45
#14

Det låter inte konstigt alls. Som vilket par som helst.

sthlmsyndrome
2018-08-05 17:01
#15

Men vi är ju inget par!

sthlmsyndrome
2018-08-05 17:01
#16

Jag vet inte vad jag ska sätta för etikett på oss, det är den.

Maria
2018-08-05 17:36
#17

Du får väl ta och prata med honom så att ni får reda ut vad det är för förhållande ni har.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Vikan
2018-08-05 18:22
#18

Rent normativt hade man utifrån den beskriningen trott att ni var ett kärlekspar. Red ut det med honom hur ni båda känner om relationen och vart ni anser att ni är

sthlmsyndrome
2018-08-05 18:35
#19

Jag vågar inte göra det för jag vet inte vad han känner. Istället säger jag att jag bada vill vara vänner.

sthlmsyndrome
2018-08-06 13:51
#20

Hur skulle ni tolka ”jag är så attraherad av dig så det är löjligt”? Han sa det igår nämligen. Men saken är ju att han inte använder orden ”tycker om dig så det är löjligt”, det hade ju varit en helt annan sak….

Annons:
Katti
2018-08-06 15:45
#21

Jag skulle gissa att du själv sätter upp murar så att han inte vågar prata om känslor. Du har ju dessutom gjort den biten svår för honom genom att rätt ut säga att du inte vill ha ett förhållande…

Någon av er måste helt enkelt våga börja prata känslor.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

sthlmsyndrome
2018-08-07 11:34
#22

Kanske. Min magkänsla säger mig ändå att han är totalt ointresserad. Nog för att han hör av sig konstant. Inatt höll vi om varandra hårt hela natten och pussade på varandra. En timme efter jag åkt hem så hör han av sig. Smsar, ringer, snapchat. Vill planera dagen/kvällen igen. Men det finns ändå en del av mig som säger att han är med mig i brist på annat..

Katti
2018-08-07 13:06
#23

Min magkänsla säger mig att han är jätteintresserad 😎. Tror du har  en låg självkänsla som sätter käppar i hjulen för dig! Du är värd att älskas ❤️. Stöt inte bort honom!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

tiger tok
2018-08-07 16:34
#24

Varför vill du inte ha ett förhållande?

sthlmsyndrome
2018-08-07 17:19
#25

För mig kan killar behandla en precis som en flickvän och bete sig som om dom är upp över öronen förälskade men rätt vad det är så blir man dumpad. Man var bara ett tidsfördriv. Jag vill ha ett förhållande. Kanske med honom. Det borde ju finnas en anledning att vi umgås dygnet runt men det kanske bara är det sexuella.

OlgaMaria
2018-08-07 17:39
#26

#25 Det är viktigt att du inte ser på dig själv som ett tidsfördriv. Nu framställer du dig själv som ett tidsfördriv också när du säger att du inte vill ha ett förhållande men ändå kysser honom och spenderar massor med tid och närhet med honom men ändå "bara vill vara vänner". Det är lätt att man blir behandlad efter hur man värderar sig själv och hur man agerar mot sig själv. Om du vill ha ett förhållande så umgås du inte på detta vis med någon som inte vill ha samma sak. Förklara för honom att du vill ha ett förhållande, kanske med honom, och att du vill veta vad han vill.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

sthlmsyndrome
2018-08-08 11:09
#27

Idag berättade han hur glad han är att jag är där och ”hur ska jag klara mig utan dig när jag åker iväg i tre dagar”. Han frågade även om jag ville ha extranyckeln medan han är borta så att jag kan vara hos honom. Det måste väl vara positivt!

Annons:
Namiko
2018-08-08 13:22
#28

#27 Det låter som att det är mycket mer än bara attraktion från hans sida. Han är säkert rädd att erkänna att han har känslor för dig eftersom du pratar om att bara vara vänner. Jag tycker att det är dags att ni pratar ut ordentligt om vad ni känner för varandra. Inklusive dina rädslor gällande förhållanden. Det du måste inse är att han inte är dina ex, han är en helt egen person och även om tidigare erfarenheter har gjort dig rädd för att ha förhållanden, så betyder det inte att den här killen kommer göra samma sak.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Gronstedt
2018-08-08 13:28
#29

Varenda dag, på alla sätt han kan, visar han dig och talar om för dig att han tycker om dig, att han är tänd på dig, att han vill vara med dig, att han vill försöka dela sin tid och sin framtid med dig och att han inte vill vara din vän utan mycket mer än så. Det enda han inte gör är att tala om för dig exakt vilken etikett som ska stå som rubrik för ert förhållande.

Det spelar ingen roll vad ni kallar förhållandet, det finns ändå. Och du kan bli precis lika dumpad om du kallas flickvän eller om du kallas tidsfördriv. En etikett ger varken mer eller mindre trygghet.

sthlmsyndrome
2018-08-08 14:08
#30

Jag säger alltid ”detsamma” om han säger tex att han skulle kunna ligga och krama mig hela dagen. Men jag har svårt att öppna mig själv utan att bli genererad. Jag kan ha det som vi har nu, men det är jobbigt om man ska på resor på egen hand, för man har ju rätt till att träffa andra då vi inte sagt något om det.

Gaara
2018-08-15 11:03
#31

Det dummaste man kan göra är att säga att man bara vill vara vänner när man är ute efter ett seriöst förhållande samt känner att man kanske vill ha det med just den personen man sagt till att man bara vill vara vänner. Han visar så tydligt att han är förälskad i dig. Sedan om han vill fortsätta när förälskelsen lagt sig eller ej kan bara tiden utvisa och så är det ju för din del med. Men våga chansa om du verkligen gillar honom. Man måste våga satsa för att kunna vinna.

Sarah
2018-08-16 13:51
#32

Jag fattar inte, du säger till honom att du inte vill ha ett förhållande, men här säger du att du vill ha ett förhållande. Ni beter er som om ni är tillsammans, men du tycker att det är jobbigt att det inte är definierat för att man har rätt att träffa andra på resor? Vadå rätt att träffa andra? Man har alltid rätt att göra vad man vill med sin kropp så länge det är samtycke, det stora är ju om man vill göra ngt och om det isf är värt det? Det kommer vara lika jobbigt att bryta det ni har nu, oavsett om ni kallas pojkvän/flickvän eller inte. 

Du beter dig, förlåt, skitfånigt. Säg vad du vill ha till killen och sluta spela spel.

sthlmsyndrome
2018-08-17 09:29
#33

Igår så pratade vi om utseende och han sa att han inte skulle ha fortsatt vara med mig om inte jag såg bra ut då det är viktigt med attraktion. Då sa jag att vadå bryr du dig alltså om hur dina vänner ser ut och han svarade nej men de jag är tillsammans med eller vad han sa. Blev helt stum. Men jag vet inte om han menade att vi var det. Han masserar min rygg när jag har ont, hjälper mig med plugget och tjatar på mig hur viktigt det är, ställer in fredagsplanerna med polarna för att jag frågar om han vill laga middag och stanna hemma (som varje kväll). Ja…

Gronstedt
2018-08-17 10:07
#34

#33: Han säger alltså att han tycker om ditt utseende och tycker du är attraktiv och att han inte vill ha ett kärleksförhållande med en person han inte är attraherad av. Är det ett problem? 

De flesta vill nog helst finna sin partner attraktiv.

Annons:
sthlmsyndrome
2018-08-17 10:12
#35

Problemet är att jag inte är hans partner och att vi inte har ett kärleksförhållande.

Gronstedt
2018-08-17 10:14
#36

#35: Om du har bestämt dig för att inte vara hans partner och inte ha ett kärleksförhållande med honom så kan jag inte se något problem. Tala om det för honom och gå vidare.

sthlmsyndrome
2018-08-17 10:21
#37

Vadå gå vidare jag vill fortsätta som nu han är ju en nära vän nu men jag vet inte om han tror att vi är nått annat än vi är.

[Justde_]
2018-08-17 10:45
#38

#35 det är väl bara att fråga honom

Sarah
2018-08-17 11:08
#39

Och varför vill du inte kalla honom pojkvän? Vill du vara med andra, eller vad är problemet? Då får du ju säga det till honom då han verkar anse att ni är tillsammans.

Maria
2018-08-17 11:33
#40

Men käre nån…prata med honom.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Vikan
2018-08-17 11:39
#41

#33, människan sa i princip att han anser att ni har en kärleksrelation - i alla fall hur jag tolkar det som. Vill du inte ha det får du tala om det för honom, för han verkar uppenbarligen gilla dig mer än som vän. 

Du får prata med honom om vad du och han vill ha. Annars lurar du bara honom i att tro att ni har något mer

Annons:
sthlmsyndrome
2018-08-17 12:31
#42

#41 Osäker på om han faktiskt menade så men vi beter oss ju redan som ett par men jag har svårt att tro att han har äkta känslor av nån anledning och jag har svårt att prata om detta. Jättesvårt. Tycker det är genant och jobbigt.

Namiko
2018-08-17 12:54
#43

#42 Han anser att ni har en kärleksrelation, han vill ha ett förhållande med dig, han är attraherad av dig och vill ha dig i sitt liv, han prioriterar dig över sina kompisar. Vad mer behöver du för att kunna tro att hans känslor är "äkta". 

Det låter verkligen som att det bara är dina tidigare erfarenheter som spökar och får dig att tvivla men du måste inse att han inte är dina ex, han är en helt egen person som verkar behandla dig riktigt bra och du riskerar att förlora något som det verkar som att du vill ha för att du är rädd att bli sårad igen. Det finns aldrig någon garanti för det, men du verkar ha hittat en bra kille som kanske kan vara värd risken.

Är det lättare för dig att skriva så kan du skriva ihop ett brev till honom, för ni behöver uppenbarligen prata ordentligt. Tyvärr blir det inte lättare att prata om känslor om man inte tränar på det. Du kan säga till honom att du vill ha ett förhållande, men på grund av dåliga erfarenheter så är du rädd och behöver mer tid innan du är beredd att bli ett par officiellt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Tuulikki]
2018-08-17 13:37
#44

Jag tycker att det är taskigt av dig att inte lägga korten på bordet och berätta för honom att ni inte ser likadant på er relation. Han vill uppenbarligen mer än du och han förtjänar att få veta att du inte anser er vara ett par (även om ni beter er som ett).

Förtjänar han inte ett ärligt, rakt "jag ser oss bara som vänner, jag är inte intresserad av mer" ?

Katti
2018-08-17 18:01
#45

I början av den här tråden tyckte jag synd om dig för att du var så osäker på honom (och livet i allmämhet?). Nu tycker jag mest synd om honom…

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Gurky
2018-08-18 09:54
#46

Så du vill ha en relation men samtidigt inte ansvaret? Låter väldigt egoistiskt att äta kakan och ha den kvar. Hur tänker du att eran relation skulle se ut om han började dejta någon?

Hur ser din relation ut till din pappa?

Sarah
2018-08-18 11:28
#47

#46 så alla som är lite annorlunda inställda till relationer har "daddyissues"? Ganska osmaklig fråga. Summa summarum TS, det är inte en konstig relation ni har, det ser ut som början på de flesta relationer där man får välja själv. Det enda som blir fel är att du inte pratar med honom.

sthlmsyndrome
2018-08-18 16:15
#48

Pratade med han igår men jag var så full att jag inte minns vad jag eller han sa förutom att vi började bråka. Jag tog iallafall upp att jag inte ville ha ett förhållande och han tycker jag är helt lost som visar nått annat. Idag gick vi iallafall och åt lunch, då sa han att han bara gick ut igår för jag skulle ut och att det är självklart för honom att gå hem med mig om jag är full även om hans vänner vill att han stannar. Får försöka göra ett mer lyckat försök ikväll när jag är nykter.

Annons:
OlgaMaria
2018-08-18 17:31
#49

Vi här i tråden verkar också tycka att du är helt lost. Du beter dig som att du vill ha ett förhållande med honom men säger något annat.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Cireea
2018-08-23 15:21
#50

Hur har det gått..?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Gurky
2018-08-23 18:42
#51

#47 På vilket sätt är det en osmaklig fråga? Det är en högst relevant fråga. Det handlar om strategier och anknytning. Är snarare din ignorans som är osmaklig i sammanhanget.

sthlmsyndrome
2018-08-23 23:03
#52

#50 pratade med honom igår och han sa att han var förvånad att det tog så lång tid innan jag tog upp ”oss”. Han snackade om att handling betyder mer än ord för honom och att han tycker han verkligen visat mig att han vill vara med mig och att han gillar mig. Att han vet att jag blivit sårad tidigare men att jag borde förstått att han är en bra kille vid det här laget. Att han inte kommer träffa andra tjejer och inte heller vill att jag gör det etc. Detta var igår kväll. Idag hängde vi hela förmiddagen men sedan stack jag och gjorde mitt, det var tänkt att vi skulle sova ihop ikväll som vanligt och jag har mina saker där men han hörde aldrig av sig för första gången och det gjorde inte jag heller. Så på första gången på tre veckor sover vi isär utan ett ord. Trots snacket igår.

OlgaMaria
2018-08-24 06:44
#53

#52 Vad sa du till honom om vad du vill då? Nu har han ju varit väldigt tydlig mot dig med vad han vill ha och är ute efter. Eftersom du har gett dubbla budskap så kanske han vill ge dig chans att visa vad du vill nu. Vill du vara med honom så visa det!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

sthlmsyndrome
2018-08-24 10:29
#54

#53 jag sa inte så mycket kanske. men det var jag som tog upp diskussionen överhuvudtaget och sa att jag inte ville träffa honom i onödan om det inte leder någonstans. sen blev jag ganska stum och han sa ibland: är ”mm” allt du har att säga osv? När jag vaknade nu hade han skrivit om vi skulle hitta på nått idag.

OlgaMaria
2018-08-24 10:55
#55

#54 Okej. Men det verkar som att ni båda vill samma sak. Kör på!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
sthlmsyndrome
2018-08-26 18:29
#56

I höst ska jag börja plugga och då blir det ju inspark och nollning i början vilket resulterar i mycket festande. Såhär löd vår konversation igår: Jag: Det känns skönt att ta det lugnt nu för snart blir det väl fest fyra gånger i veckan. Han: Ja. Men du vet vad jag har sagt. Jag: Vad menar du? Han: Ja, om du skulle hålla på med en annan kille. Då kommer du aldrig mer träffa mig. Jag: Jag kan ju inte lova något. Han: Men jag hoppas du är ärlig iallafall om det händer. Annars kommer det fram förr eller senare ändå. Är det okej att ställa sådana ”krav” i vår sits? Jag menar istället för att önska mig lycka till och att jag ska ha roligt och njuta av de kommande veckorna?

Sarah
2018-08-26 18:33
#57

#57 eh ja det är rimligt att han säger så. Ärligt talat, vad håller du på med? Han vill ha trohet från dig och det är fullt normalt. Nu har ingen konstig situation. Ni har en relation.

Maria
2018-08-26 18:35
#58

#56 Jag: Jag kan ju inte lova något.

Stackars kille…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

sthlmsyndrome
2018-08-26 18:48
#59

#57 har bara känt honom en månad och vi är inte officiella så jag var bara ärlig med mitt svar, hur ska jag kunna lova det?

MonicaLagerquist
2018-08-26 19:48
#60

Jag lider med din kille.Han borde släppa dig du vill ju inte ha något förhållande.

Stolt ägare till fem La permer

OlgaMaria
2018-08-26 19:54
#61

Det är jättelätt att lova en sån sak och att hålla det. Om du inte tycker det kanske du har ett dåligt förhållande till alkohol eller dig själv. Att man har varit tillsammans en månad spelar ingen roll ifall man vill vårda det man har tillsammans och potentialen i förhållandet. Då håller man sig till varandra tills man märker att man inte vill vara tillsammans mer. Man råkar inte vara med någon annan på fyllan ifall man har en relation med någon. Han vill ha trohet. Om du inte har lust att lova honom något tycker jag du ska göra slut.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

sthlmsyndrome
2018-08-26 20:00
#62

#63 Är jag otydlig? Jag tycker att jag är tydlig men vi är inte tillsammans, vi har inte en relation och därför kan jag inte heller göra slut.

Annons:
OlgaMaria
2018-08-26 20:00
#63

Du förstår inte att ni har en relation

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sarah
2018-08-26 20:23
#64

Ni har en relation och är i princip tillsammans. Man behöver inte säga orden "vi är tillsammans" för att ha ett förhållande. När man har en relation så vårdar man den eller så avslutar man relationen. Du är bara elak när du säger sånt till honom.

sthlmsyndrome
2018-08-26 20:36
#65

#64 Vi har en relation för det har man med alla ja men jag syftade på att vi inte har en kärleksrelation. Jag är inte hans flickvän. Just därför är det inte självklart att bara vara med varandra och just därför antar jag att han sa som han sa. Annars hade han inte behövt säga det om vi haft ett förhållande (den typ av förhållande du vet att jag syftar på). Jag vårdar den och därför är jag ärlig. Träffar jag en annan kille så kommer jag berätta det. Det klart risken finns när vi inte sagt att det är VI.

Katti
2018-08-26 21:28
#66

Du, TS, skrev i #25 

"För mig kan killar behandla en precis som en flickvän och bete sig som om dom är upp över öronen förälskade men rätt vad det är så blir man dumpad. Man var bara ett tidsfördriv.

Jag vill ha ett förhållande. Kanske med honom. Det borde ju finnas en anledning att vi umgås dygnet runt men det kanske bara är det sexuella."

Är inte det du gör mot honom nu precis det du själv är rädd för?

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

tiger tok
2018-08-27 07:28
#67

Bestäm dig nu. Vill du vara med honom? Fine, då säger du det till honom och sedan håller du inte på med andra killar. Vill du inte vara med honom? Fine, säg det. Och då får du ta att han kanske inte vill umgås med dig längre. För nu är det du som är elak mot honom. Bestäm dig och säg som det är, för nu behandlar du honom som ett tidsfördriv, och du vet ju hur det känns för honom.

OlgaMaria
2018-08-27 08:02
#68

#66 Exakt!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

MonicaLagerquist
2018-08-27 08:06
#69

#67     Instämmer till110 procent.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
sthlmsyndrome
2018-08-27 11:26
#70

#67 varför hetsas det kring att jag måste bestämma mig nu när vi bara känt varandra några veckor? Ska man gå så fort fram? Ni har så fel. Jag behandlare inte honom som ett tidsfördriv bara för att jag säger att jag inte vet hur det kommer bli i höst. Blir vi ett par så kommer jag vara trogen men annars tänker jag inte lova det. Snacka om att göra det lätt och bekvämt för honom? Utan att egentligen ha några krav själv om vi inte är ett par? Jag ägnar alla mina dagar, kvällar och helger åt honom. Lägger ner både tid och pengar och närhet på honom. Han har inte klagat. Han säger inte att jag är elak utan tvärtom öser han på med komplimanger om mig som person. Ibland måste man vara lite svår. Nu är ju inte jag det överhuvudtaget gentemot honom men någon måtta får det vara. Bara för han är kille och ni tror han är blödig och det är synd om honom då..

OlgaMaria
2018-08-27 11:42
#71

#70 Med tanke på hur intensivt och nära ni umgåtts ett tag nu så är det precis som tidigare sagts väldigt naturligt att man efterfrågar trohet vid det här laget. Sen har han ju inte krävt det från dig men han säger att om det händer något så är det över mellan er. DET är totalt förståeligt!! Du gör såklart som du vill men du får ju räkna med att han tröttnar på dig ifall du inte också kommer fram till att du inte tänker vara med någon annan så länge som du är med honom.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Vikan
2018-08-27 17:33
#72

#70 Folk "hetsar" pga att du skriver att ni inte har en kärleksrelation, ni är bara vänner. Killen verkar däremot tycka att ni har ett förhållande. Du velar med vad du vill med honom och det är inte snällt mot honom, som verkar tro att ni har något mer än vänskap. Det är därför han "kräver" nån form av trohet när du börjar studera. Du leker med hans känslor när ni inte är på samma nota med vad ni är. Varför kan du inte rätt ut säga att du inte anser att ni har en kärleksrelation? 

Och nej, bara för att han är kille är det inte synd om honom. Det är synd om honom för att du leker med honom. Hade varit minst lika synd om människan oavsett kön

sthlmsyndrome
2018-08-27 20:10
#73

Ikväll kändes det bara fel att vara där så jag fick så mycket ångest att jag var tvungen att gå därifrån. Utan nån egentlig förklaring för det var för mycket tankar. Han sprang efter och försökte få mig att stanna men jag fick inte fram något utan grät bara för det gjorde så fruktansvärt ont att se honom så. Nu ringer han gång på gång men jag vet inte vad jag ska säga. Jag är en jäkla coward. Vet inte om det beror på att jag är stressad och utmattad just nu. Jag ska göra det på ett värdigare sätt men det här är det svåraste jag har varit med om.

OlgaMaria
2018-08-29 15:48
#74

Hur går det?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

sthlmsyndrome
2018-08-31 09:42
#75

#74 jo det går bra. Vi började ses igen redan dagen efter och jag bad om ursäkt och skyllde på en dålig dag. Så vi har setts som vanligt nu om dagarna och sover ihop varje natt. Det känns bra. Igår sa han ”alltså ditt skratt gör mig alldeles till mig.”

sthlmsyndrome
2018-08-31 09:42
#76

#74 jo det går bra. Vi började ses igen redan dagen efter och jag bad om ursäkt och skyllde på en dålig dag. Så vi har setts som vanligt nu om dagarna och sover ihop varje natt. Det känns bra. Igår sa han ”alltså ditt skratt gör mig alldeles till mig.”

Annons:
Gaara
2018-08-31 10:18
#77

#76

Men hur kan du säga att ni bara är vänner när ni sover ihop? Jag sover inte med mina vänner och jag spenderar inte veckor med dem. Och som andra sagt, om du avslutar relationen med honom genom att göra något med en annan kille eller bara genom att dumpa honom så har du ju gjort exakt samma sak som killar tidigare gjort mot dig. Så antingen får du tänka efter hur du vill hantera detta så han inte känner sig som ett tidsfördriv om du avslutar det han tror att ni har eller så får du sluta vara ledsen över hur killar behandlat dig förr nu när du har insikt och vet att du själv beter dig likadant.

sthlmsyndrome
2018-08-31 17:06
#78

#77 Jag sover ihop med mina vänner! Jag har bott ihop med två av mina bästa kompisar och vi delade säng utan problem. Vi kan pussa och krama varandra med för den delen. Spenderar veckor med mina vänner med, kanske framförallt när man var lite yngre och hade mindre på schemat men vi kunde ses varje dag.

Honestyisdead
2018-09-01 23:05
#79

Alltså jag förstår inte vad du håller på med ts.

sthlmsyndrome
2018-09-02 11:22
#80

#79 Okej. Vad menar du med det?

Namiko
2018-09-02 11:47
#81

#78 Har han samma syn på relationer som dig? För det verkar inte som att det här är en typ av vänskap som han kan/vill ha. Av det du har skrivit så låter det som att han går och väntar på att du antingen ska bestämma dig för att ha ett förhållande med honom eller såra honom genom att göra något med nån annan.

Det du beskriver låter väldigt mycket som relationsanarki. Om du inte har koll på vad det är så rekommenderar jag dig att läsa om det, det kanske kan hjälpa dig att sätta ord på vad du vill och förklara för killen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

sthlmsyndrome
2018-09-02 12:16
#82

#81 Det vet jag ju inte om han inte säger det. Vi pratade imorse om en föredetta ”kompis” till mig som ville mer än jag och tillslut slutade han höra av sig. Det var vår gemensamma kompis. Då sa han ”Du kanske såg på er som vänner men inte han. Då är det väl förståeligt att han tillslut tappar intresset”. Vet inte om det var en pik. Han säger ju att han är med mig för hans välmående. Att han mår bra. Han skulle ha en överraskningsfest för sin kompis igår men åkte hem kl 10 för att jag väntade där hemma och han ”saknade” mig. Han har aldrig någonsin sagt något om ett förhållande. Men han kan säga annat som ”jag förväntar mig inte att du ska storstäda. Inte ännu iallafall :)” eller ”det är kanske dags att ge dig en garderob med alla kläder som du tar hit”.

sthlmsyndrome
2018-09-04 08:41
#83

Igår ville han veta vart jag stod. Spelade lite dum och han sa då: för att förtydliga, vill du vara singel eller försöka få nått seriöst? Sen har de senaste dygnet handlat om det. Han tycker att jag blundar för allt och att jag måste bestämma mig vilken riktning jag vill gå nu. Han sa även att han tänkt ta upp det här flera gånger men att han vetat vilken reaktion han skulle få av mig men nu klarar han inte av att fundera på det längre. Han sa att han har fått känslor för mig och att det inte är så konstigt med tanke på hur vi umgåtts. Att mitt snack att vi är vänner är bs för då umgås man inte som vi och att jag är nonchalant mot honom som inte verkar bry mig. Han sa att han inte ville kära ner sig i mig om inte jag vill samma sak och vill jag inte det så kan vi inte ses längre. Lite press, bara lite.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-09-04 08:47
#84

Jag har full förståelse för att han vill veta var du står. I min värld är det ni har ett förhållande.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2018-09-04 08:50
#85

#83 Bra gjort av honom och jag hoppas innerligt att du lyssnar och tar till dig hans ord men jag befarar att du i denna situationen är ganska självisk.

För en gångs skull…tänk på honom och gör det rätta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2018-09-04 10:19
#86

#83 Så märkligt beteende av dig att spela dum efter allt vi sagt för att hjälpa dig förstå hans perspektiv. Dags att bestämma sig nu. Välj honom eller dra. Tyvärr kan man inte vara vänner för alltid men bete sig som att man har en relation. Nu förtjänar han att du bestämmer dig på riktigt. Om du inte kan visa honom att han kan lita på dig så lär han dra själv snart ändå.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

sthlmsyndrome
2018-09-04 13:53
#87

Ja jag hanterar inte det här något vidare bra. Det är verkligen svårt för jag har ingen aning om vad jag vill. Men jag har ju förstått nu att vi inte kan fortsätta träffas om inte jag vill ta relationen vidare.

Vikan
2018-09-04 16:56
#88

#87 Igenom hela tråden har du i princip skrivit att du inte är intresserad av ett förhållande. Det är bra att du äntligen förstått hans sida av er relation också. 

Ta tid och tänk över om du kan ingå en kärleksrelation med honom. Ingå inte något bara för att du vill ha kvar relationen men inte har några känslor för honom - det är bara själviskt och elakt mot honom

Honestyisdead
2018-09-04 17:13
#89

#87 Gå vidare. Låt honom träffa någon seriös!

Sabah
2018-09-04 19:09
#90

Det är inte alltid lätt att veta vad man vill. Ibland kanske man bara glider med i något som känns bra för tillfället men trivs man tillsammans och det känns bra i hjärtat bara man tänker på den andre är det goda förutsättningar 😊 Dock inga garantier, ingen vet hur fortsättningen på ens liv ser ut. Vi utvecklas och förändras, ibland tillsammans, ibland åt var sitt håll. Man ska inte ge sig in i något om man inte känner sig redo det gör bara att man känner sig kvävd och det gynnar ingen. Vill du ha din frihet så väljer du den och släpper denna relation. Gör det som känns bäst i hjärtat!♥️


💖🧡💛💚💙💜

Annons:
[11:11]
2018-09-09 22:14
#91

Jag håller med Hera.

sthlmsyndrome
2018-10-29 09:08
#92

Nu är vi äntligen ett par. Han träffade min familj igår och dom älskade honom. Så på kvällen sa jag helt enkelt ”när ska vi bli ett par på riktigt” och då sa han ”det är vi väl redan, du har iallafall varit min tjej ett bra tag även om det varit inofficiellt”. Då sa jag att det var dags att göra det officiellt nu!

MonicaLagerquist
2018-10-29 09:09
#93

#92 Grattis

Stolt ägare till fem La permer

OlgaMaria
2018-10-29 12:05
#94

#92 Härligt! Grattis till er! Underbart att få en sån fin och uthållig kille på kroken. Ta väl hand om honom! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sabah
2018-10-29 15:13
#95

Grattis💕


💖🧡💛💚💙💜

Upp till toppen
Annons: