Annons:
Etikettkänslor
Läst 2471 ggr
homesick2018
8/5/18, 2:28 PM

Rädd för kärlek

Är det vanligt att man inte vågar bli kär för att man är rädd för att bli sårad? Har fått mitt hjärta krossat så många gånger att jag nu inte alls kan lita på någon, tror inte att någon kan älska mig. Träffar en kille just nu som är helt underbar, jag kan verkligen vara mig själv med honom vilket jag inte kunnat efter så kort tid med någon annan, vi har träffats i lite mer än en månad. Jag börjar få känslor för honom och det skrämmer mig så jag har slutat höra av mig och blivit kall mot honom. Det här tär så på mig.

Annons:
spiritoffalconer
8/5/18, 6:22 PM
#1

Tycker det är svårt när folk bryr sig om mig på ett kärleksfullt sätt. Detta antagligen pga hur man blivit behandlad förr.

Galenidjur
8/5/18, 6:26 PM
#2

Det är väl en rätt så normal reaktion att ha svårt att lita på folk om man har många dåliga erfarenheter i bagaget. Inget konstigt. Men tycker du att det gått så långt att det ställer till det för dig och du inte vet hur du ska ta dig ur det själv är den enda lösningen att försöka skaffa någon slags hjälp för att hantera dessa känslor.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

[11:11]
9/9/18, 11:06 PM
#3

Hur är det med dig nu?

Bjallstal
9/11/18, 8:17 AM
#4

Prata med honom. Jag är likadan själv, det är så svårt att förstå hur någon ens skulle kunna vilja vara med just mig. Blev så otroligt bränd i min förra relation att mina trustissues gick till en helt ny nivå. Har idag en relation med en fantastisk kille, men har så svårt för att tro på det han säger om hur mycket han älskar mig. Det är något han vet om och som jag jobbar med dagligen att försöka komma över

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

setfree
9/11/18, 8:36 AM
#5

Har du funderat över hur han upplever det?

Han undrar vad han gjorde för fel. Jag trodde hon tyckte om mig??

Snälla du prata med honom. Vi är många som har haft dåliga erfarenheter.  

Två av mina vänner har krossade hjärtan efter att blivit lämnade. (En man och en kvinna.) Både har mått mycket dåligt.

Efter lite uppmuntran från mig så blev de ett par. Jag undrar hur många gånger han har sagt -jag skulle aldrig kunna göra henne illa på något sätt. -hon kan lita helt på mig.

Jag ler varje gång vi träffas och jag ser hur båda är glada och trygga tillsammans.

Upp till toppen
Annons: