Annons:
Etikettallmänt
Läst 1233 ggr
Värmlands-Ida
2018-08-09 19:09

Lämnad

Jag har läst trådar om det förut. Någon som blivit lämnad av sin partner och skriver och ber om råd. Ett svar som ofta ges är "Umgås med dina vänner och gör roliga saker" Och liknande svar. Det är nog det bästa sättet att gå vidare. 

Men det känns som det oftast tas för givet att man ska ha vänner utanför sitt förhållande. Och jag känner mig så udda som inte har och aldrig haft en vän att umgås eller prata med ibland.

Det var min partner jag såg på film med, gick på restaurangbesök med, gick promenader på kvällarna med, lagade middag tillsammans med, åkte till stranden med, pratade om hur jag haft det på jobbet under dagen  med, ja vi gjorde ALLT tillsammans på fritiden i flera år.

Och jag saknade aldrig en annan vän heller under den tiden. Vi hade ju varann alla dagar så det passade mig bra och jag kände mig aldrig ensam ett dugg.

Det är först nu jag inser hur fruktansvärt ensam jag är utan den enda person jag umgåtts med så länge. Och han vill inte fortsätta vara min vän heller. Han blev kär i en annan och nu är det väl hon som han spenderar alla kvällar med.

Det gör så ont att jag inte vet vad jag ska göra. Att jag inte har en kärlekspartner längre kan jag nog hantera och komma vidare från. Men att jag inte har någon att prata med ibland.  Hitta på något skoj med ibland. Det känns väldigt tungt. 

Psykolog går jag hos. Och det är ju skönt att prata av sig där. Men det är hennes yrke. Det är inte som att ta en fika med en väninna precis.

Annons:
illyriia
2018-08-09 19:18
#1

Om du vill ha någon att träffa och prata med som inte får betalt för det, så finns jag i Karlstad :)

MonicaLagerquist
2018-08-09 19:58
#2

Och jag finns i Örsundsbro

Stolt ägare till fem La permer

OlgaMaria
2018-08-09 20:37
#3

Du kan hitta nya vänner, och hitta ett nytt liv. Förstår att du är ledsen nu, men att han lämnade gav dig möjlighet att upptäcka mycket nytt i livet. Ta hand om dig!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Åsa S
2018-08-09 21:52
#4

Gör nått för nån annan ex. bli volontär det gjorde jag när jag kände mig ensam + man lär känna nya människor då + känner att man har en värdefull uppgift i livet förutom jobbet.

Upp till toppen
Annons: