Annons:
Etikettförhållande
Läst 1515 ggr
Regiina-c
8/10/18, 3:56 PM

Bortglömd..

Hej! Jag skulle behöva ha hjälp med idéer på saker man kan göra med sin kille. Vi hittar aldrig (har aldrig heller för den delen) på något ihop själva. Han hittar ofta på saker med sina polare och ibland får jag vara med. Men när det kommer till att umgås med mig så slutar det bara med att inget görs och man fastnar framför Tv:n. Jag jobbar varannan helg (kvällar/nätter) vilket gör att när jag väl är ledig så vill jag hitta på något, men ofta så hittar han på något med polarna istället och jag sitter hemma och känner mig nedstämd och bortglömd. Någon som har förslag på vad man kan hitta på? Vill liksom få ha honom för mig själv lite när jag väl kan. Alla förslag mottages.

Annons:
Sarah
8/10/18, 4:36 PM
#1

Bästa förslaget är att hitta en kille som faktiskt vill umgås med dig istället.

Åsa S
8/10/18, 5:01 PM
#2

#1 Japp låter ju jättemärkligt att han väljer att hellre umgås med sina kompisar de helger du är ledig med tanke på att du ju inte är ledig varje helg, det är väl inget kul med en partner som hellre vill umgås med sina kompisar. Min man verkade tycka det var jättetråkigt att jag jobbar varannan lördag när vi träffades han ville att vi skulle göra saker ihop men nu har han vant sig och passar på att uträtta ärenden etc. de lördagar jag jobbar + lagar mat tills jag kommer hem och han börjar bli riktigt bra på det men annars gör vi trevliga saker ihop när vi är lediga.

Maria
8/10/18, 6:24 PM
#3

#0 Har ni pratat om detta? Vad har han i så fall för förklaring?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gaara
8/15/18, 10:02 AM
#4

Prata med honom om det. Vill han inte hitta på något med dig så lär det inte finnas några förslag som han kommer falla för. Men annars så beror det ju helt på vad ni gillar att göra. Vad gör han med sina kompisar? Är det något du också gillar så bara ni två kan göra det någon gång? Men som de ovan säger, känns konstigt att han inte vill hitta på saker med dig när du bara är ledig varannan helg. Känns inte som ett förhållande borde vara.

[11:11]
9/9/18, 10:54 PM
#5

Det låter som att han älskar sina vänner mer än dig..

Bjallstal
9/10/18, 1:24 PM
#6

Precis så det blev med mitt ex i slutet. Sjukt trist och man känner sig verkligen så galet bortprioriterad. För mig blev det bara värre och jag bröt från honom efter några veckor ä.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
setfree
9/11/18, 8:26 AM
#7

Jag måste erkänna att vi har lite av ditt dilemma. Skillnaden är att jag är mannen.

Min fru jobbar varannan helg som du. Jag gillar att åka motorcykel men min fru gillar det inte. Jag har vänner som hon inte tycker om. 

MEN när hon kommer hem är maten klar och jag lyssnar på henne. Vi har hittat nya vänner som vi båda trivs med. Jag vill att vi ska kunna ha kul ihop och trivas. 

Jag ger henne frihet. Hon får åka med sin väninna och shoppa och jag slipper. De trivs och äter lite god mat och hon mår bra när hon kommer hem. Idag åker hon och shoppar med våran dotter. De trivs tillsammans. 

Vi fixar tillsammans med huset. Vi byggde en vägg och en dörr i somras. Hon gillar att ligga på badstranden och jag anpassar mig efter detta och gör samma sak. Bara lite kortare tid. Det viktiga är att man söker efter lösningar tillsammans så att båda mår bra. Du ska inte behöva känna dig bortglömd. När vi senast åkte på en motorcykeltur kunde hon åka med och vi frågade om hon ville men hon tackade nej. 

Om du inte ser en vilja hos honom så lämna honom och hitta en ny partner.

taxarärbäst
9/26/18, 4:24 PM
#8

jag och min pojkvän brular spela, se på film, åka på roadtrip, åka på bio och bara va skumma tillsammans :)

Upp till toppen
Annons: