Annons:
Etikettskilsmässa
Läst 1405 ggr
juliette0000
2018-08-11 10:33

Vid separation/berätta för släkt vänner direkt

Hur har ni gjort vid separation från en sambo. Har ni berättat för era nära redan innan ni flyttat isär? Alla har ju kanske inte en kompis soffa att "fly" till innan man hittat en ny bostad så man kanske måste bo ihop med sitt ex ett tag. Hur gör man då om en i paret fyller år. Folk strömmar dit och de har ingen aning om hur läget är mellan paret.

Jag ställer frågan då jag alldeles nyss var den som inte hade en aning. Jag åkte bara dit och skulle fira. Min bror fyllde 30 för inte så länge sen. Men hjälp vad hemskt det var när alla samlades hos honom och hans sambo. Man kunde riktigt ta på den dåliga stämningen mellan dem. Och hans sambo såg gråtfärdig ut hela tiden och pratade knappt och låste in sig på toa i låånga stunder. 

En månad  senare fick vi alla veta att det var slut mellan dem och hon flyttade ut.

Jag förstår inte varför de inte ställde in 30års-festen. Men min bror hade bjudit hem alla. Men det var riktigt jobbigt att vara där och jag har så lätt att känna av stämningar. När allt inte står rätt till så märker jag det.

Annons:
Puupää
2018-08-11 11:12
#1

Jag berättade långt innan hur läget var. Och det resulterade i att folk inte ville komma hem när han var hemma, och jag fick tyvärr vänta ett tag innan han åkte ut, pga det ekonomiska. Men jag hade tyvärr bara att välja på psykisk misshandel eller att sitta på pottan ekonomiskt. Jag valde det senare. Den 50-års fest jag tänkte ha för min del, blev inte av. Den firades inte alls.

alicetrött
2018-08-11 12:12
#2

Jag har aldrig haft ett samboförhållande som tagit slut så jag vet inte riktigt hur man hade gjort

Katti
2018-08-11 13:13
#3

Vi berättade så snart det var bestämt. Men hade de fattat beslutet när festen var, eller hade de det bara dåligt?

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

juliette0000
2018-08-11 13:17
#4

#3 Beslutet var fattat 1-2 månader innan. Eller rättare sagt HAN hade fattat beslutet innan då han kärat ner sig i en kollega och bara ville ha iväg sin sambo så fort som möjligt. Men alla har ju fått veta allt detta i efterhand.

Lexie82
2018-08-11 14:32
#5

#4 Usch, vad jobbigt.. När jag och min sambo gjorde slut så berättade vi för mina vänner och min familj, men han ville vänta med att berätta för "sin" sida tills han hade nytt boende ordnat så de skulle slippa oroa sig. Vi skiljdes dock som goda vänner.

Jag tror att man får känna av situationen. Jag hade inte velat vara med på en fest för den person jag blivit dumpad av, om folk inte kände till läget. Då hade jag antingen velat berätta i förväg eller så hade jag valt att inte närvara.

Katti
2018-08-11 21:13
#6

#4 Det räcker att en har bestämt sig. När det gäller att avsluta ett förhållande har alla veto. Hårt när man vill ha förhållandet kvar, men så är det.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Gaara
2018-08-14 11:10
#7

Jag har i båda mina tidigare förhållanden berättat för närmsta familjen bara någon dag/ några få dagar efter. För att jag vill att folk ska veta så snabbt som möjligt så det inte blir några konstigheter eller kommer fram på något annat sätt eller av någon annan. Den ena bodde jag tillsamman med och den andra inte.

Honestyisdead
2018-08-14 16:49
#8

Har berättat så fort det är bestämt. Skulle aldrig kunna låtsas att allt är bra.

Upp till toppen
Annons: