Annons:
Etikettförhållande
Läst 2450 ggr
Juliaps
2018-08-11 11:57

Göra slut/ta paus/fortsätta?

Jag har varit tillsammans med min pojkvän sen vi var 15 år, och vi har precis fyllt 20. Haft distans de första tre åren och sedan varit sambos. Vårt förhållande har alltid varit en dans på rosor, knappt några bråk och oskiljaktiga. Min pojkvän är verkligen mitt allt, vi har gått igenom så mycket tillsammans och vi har alltid funnits där för varandra oavsett vad. För ungefär 7 månader sen försvann min sexlust nästan helt, från att i stort sett ha sex flera dagar i veckan. Det har bara gått utför efter detta och det är inte ofta jag känner mig sugen. Under sommaren har jag även tvekat mycket på oss, och funderar ofta om jag är tillräckligt kär. Jag älskar honom så det gör ont, men jag känner inte det där pirret längre. Det gör mig orolig från att alltid ha den känslan tills nu, när jag är så osäker. Jag har börjat umgås mycket mer med kompisar och festat, och fått en del uppmärksamhet av andra killar. Och helt ärligt så gillar jag det. Jag har aldrig rört en kille fysiskt, men på kvällarna kan jag ligga och tänka på andra. Ena sekunden överväger jag att ta en paus, för att kunna hitta tillbaka till varandra. Andra gånger tänker jag på om jag ska stå ut ett tag till och låtsas som ingenting. Jag behöver tips, råd och egna erfarenheter. Hjälp en tjej med trasigt hjärta..

Annons:
alicetrött
2018-08-11 12:10
#1

Förhållanden går ju upp och ner. Jag känner inte alltid pirr, och sex har vi inte lika ofta som i början. Men jag älskar honom alltid och tvekar inte på att det är honom jag vill leva med. Frågan är om det du känner är en tillfällig svacka eller om du bara ser honom som en god vän och vill träffa någon annan att leva med?

Juliaps
2018-08-11 12:30
#2

Dessa tankar kommer flera gånger per dag, speciellt när jag inte umgås med honom: jag vet liksom inte själv om det är tillfälligt… Han är ju min absolut bästakompis och vi har alltid roligt ihop, vi har ju i stort sett växt upp ihop genom tonåren. Och det gör mig rädd att tänka tanken att leva utom honom, samtidigt som jag vill honom det bästa i livet. Och just nu ver jag inte om der bästa är jag..

koppargaller
2018-08-11 13:09
#3

Parterapi?

Caeli
2018-08-11 21:58
#4

Att låtsas som ingenting tror jag inte går, han måste ju ha märkt förändringen hos dig. Frågan är snarare om han vill fortsätta tillsammans så som ert förhållande har utvecklat sig? Situationen kan ju inte vara så kul från hans sida sett heller…. Sedan om du är det bästa för honom eller inte måste han själv avgöra!

Gaara
2018-08-14 11:06
#5

Man är inte nykär hela livet. Det där pirret avtar då kroppen inte klarar av att vara förälskad hur länge som helst. Ibland kan pirret komma tillbaka tillfälligt men det brukar sällan stanna flera dagar igenom när man blivit bekväma med varandra och känner varandra. Det är nu man är kär, när man känner att man älskar någon och inte vill leva utan den. Ska du jaga förälskelse så kommer du aldrig få ett förhållande som håller livet ut för man kan inte vara förälskad så länge. Tyvärr. :) Så du måste välja, vill du bli pirrigt förälskad igen fast du vet att det bara är tillfälligt eller vill du ha kvar den fina relation och bästa vän du nu har?

Michiis
2018-08-15 21:02
#6

"Gräset blir grönare ju mer man vattnar och vårdar det =) "

Förhållanden går upp och ner. Gå tillbaka och fundera på vad var det som gjorde att du ville vara med honom från början. Vad var det som gjorde det där pirret? 
Jag har också varit med min pojkvän sen jag var 15 och nu är jag 24 snart. Och usch vad jag har bråkat med den här karln och fan vad han kan gå mig på nerverna. Ett förhållande är inte en dans på rosor och varje motgång som man går igenom får förhållandet starkare. Och bara för att man älskar någon och är tsm med någon så är det inte förbjudet att titta på andra eller fantisera. Att man är tsm med någon innebär inte heller att man ska sitta hemma på kvällarna, ut och festa om du vill det!
Men allt beror på vad vill du?. det är ett val man gör när man väljer att man vill vara med någon, så vill du inte vara med honom så är det ett val du måste ta då med. Så vill du vara med honom så tycker jag du ska prata med honom eller åtminstone prata med dig själv, hur ska ni hitta glöden igen? Finns det något du/ni kan göra? ska ni kanske prata med nån kunnig inom relationsproblem? 

Jag tycker även det låter som att du letar lite efter bekräftelse i och med det du skriver att du gillar uppmärksamheten från andra killar.. Det kanske är något som är ett problem i ert förhållande? Att du inte får så mycket bekräftelse? Alla människor gillar ju uppskattning och bekräftelse , det är mänskligt. Är det värt att ge upp ett bra förhållande på det? För bekräftelsebehov ligger ju oftast i en själv, du kan ju prata med honom om det, kanske är du dålig på att ge honom uppskattning och bekräftelse också? 
Ah vet inte om jag gav så mkt hjälp men kanske fick fram nå tankebanor?  :) Lycka till iaf!

// Michis

Annons:
Vildsvin
2018-08-16 11:11
#7

Ta det lite lugnt, tänk efter lite grann och känn efter noga innan du gör nåt.

Ta gärna hjälp av någon som du litar på och kan prata med.

Var absolut inte otrogen, efter 5 år är din kille mer värd

[Forest]
2018-08-23 10:36
#8

Gör slut, låt han få friheten så kan du leta efter uppmärksamhet utan att bekosta smärta för honom.

Vildsvin
2019-07-09 23:46
#9

Undrar h ur det gick?

Honestyisdead
2019-07-14 11:19
#10

#9 Ta har inte varit inloggad sedan den här tråden.

Upp till toppen
Annons: